Achterband Mountainbike Tacx

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
Willy
Mountainbiker

Achterband Mountainbike Tacx

Post by Willy »

Vroeger gebruikte ik de Tacx op m'n koersfiets.
Nu tijdens de winter wil de de Tacx gebruiken met de mountainbike ( koersfiets verkocht ) maar ik realiseer me dat de noppen op de achterband dan wel vlug zullen sluiten. heeft er iemand ervaring mee en welke achterband kan m'n het beste gebruiken bij de Tacx.
Pascal Geerts
Mountainbiker

Post by Pascal Geerts »

Ik zou als ik van u was gaan voor een slickbandje, type hutchinson top slick (1", of 1.2") of anders van ritchey, die hebben ook slickbanden (1" tot 1.5" dacht ik).

Ik zweer bij een 1" bandje, maar er zijn er hier ook die zeggen dat nen 1.5" beter is op de rollen...

Ik ben content met men 1" hutchinson bandje.

Ik zou zeker slicks gaan halen, want met noppen (zelfs semi slicks) is het eigenlijk niet te doen, altijd die trillingen, en dat lawaai...
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

hutchinson topslick gebruiken ofwel specialized turbo pro atb, beide 1.0. Ik heb ook nog zo'n Ritchey's 1.4 gebruikt en ik vond ze waardeloos, ze maakten meer lawaai - iig je merkt het verschil duidelijk op de rollen (en op je vloer ook)!
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Even een update over die specialized turbo pro slicks: ze hebben ongeveer 3000km gedaan en zijn nu totaal versleten, k'val zelfs weeral plat op de rollen - overal minischeurtjes...
De volgende worden nu weer hutchinson, hopelijk gaan die iets langer mee :-?
C-Man
Mountainbiker

banden

Post by C-Man »

Ik rij met de ritchey banden op de weg en op de tacx en heb er toch al 5000 km mee gedaan en er zit in verhouding nog niet enorm veel sleet op. Een dunner bandje zorg natuurlijk voor minder rolweerstand op de rollen, en dus nog geruislozer, maar met zo een dun bandje kun je bijna niet het bos/veld in en met de ritchey wel.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

ik rijd op de rollen met een 1.0 tom slick van ritchey, slijtage kan ik nix van zeggen, kheb ze een week :wink:
8)
RacScott
Mountainbiker

Post by RacScott »

Even over die tacx, ik zou ook graag ene aanschaffen, maar vraag mij wel af, of je daar met snelspanners tussen kan, je weet wel die dingen waar je wielen mee vasstaan. of moet je er een speciale as inzetten of hulpstukken.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Bij rollen van Tackx wordt er een snelspanner meegeleverd.
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

er wordt een as van tackx bijgeleverd maar als je bestaande as met metalen snelsluiters werkt, krijg je deze er ook in.....
enkel die plastieken snelsluiters zijn niet aan te raden...
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

mondeo wrote:Even over die tacx, ik zou ook graag ene aanschaffen, maar vraag mij wel af, of je daar met snelspanners tussen kan, je weet wel die dingen waar je wielen mee vasstaan. of moet je er een speciale as inzetten of hulpstukken.
Ik heb tacx rollen die klemmen op elk soort van snelspanners. Ik rij normaal met mijn koersfiets op die rollen en dat werkt OK. Als ik met de MTB op die rollen rij, passen die klemmen evengoed, maar dan heb ik wel het probleem dat hierboven reeds aangehaald werd....een heleboel lawaai, ondanks mijn semi-slicks. Ook de afstand van de rol tot mijn banden moet dan een beetje aangepast worden.
Post Reply