Vroeger gebruikte ik de Tacx op m'n koersfiets.
Nu tijdens de winter wil de de Tacx gebruiken met de mountainbike ( koersfiets verkocht ) maar ik realiseer me dat de noppen op de achterband dan wel vlug zullen sluiten. heeft er iemand ervaring mee en welke achterband kan m'n het beste gebruiken bij de Tacx.
Achterband Mountainbike Tacx
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Pascal Geerts
- Mountainbiker
Post by Pascal Geerts »
Ik zou als ik van u was gaan voor een slickbandje, type hutchinson top slick (1", of 1.2") of anders van ritchey, die hebben ook slickbanden (1" tot 1.5" dacht ik).
Ik zweer bij een 1" bandje, maar er zijn er hier ook die zeggen dat nen 1.5" beter is op de rollen...
Ik ben content met men 1" hutchinson bandje.
Ik zou zeker slicks gaan halen, want met noppen (zelfs semi slicks) is het eigenlijk niet te doen, altijd die trillingen, en dat lawaai...
Ik zweer bij een 1" bandje, maar er zijn er hier ook die zeggen dat nen 1.5" beter is op de rollen...
Ik ben content met men 1" hutchinson bandje.
Ik zou zeker slicks gaan halen, want met noppen (zelfs semi slicks) is het eigenlijk niet te doen, altijd die trillingen, en dat lawaai...
banden
Ik rij met de ritchey banden op de weg en op de tacx en heb er toch al 5000 km mee gedaan en er zit in verhouding nog niet enorm veel sleet op. Een dunner bandje zorg natuurlijk voor minder rolweerstand op de rollen, en dus nog geruislozer, maar met zo een dun bandje kun je bijna niet het bos/veld in en met de ritchey wel.
Ik heb tacx rollen die klemmen op elk soort van snelspanners. Ik rij normaal met mijn koersfiets op die rollen en dat werkt OK. Als ik met de MTB op die rollen rij, passen die klemmen evengoed, maar dan heb ik wel het probleem dat hierboven reeds aangehaald werd....een heleboel lawaai, ondanks mijn semi-slicks. Ook de afstand van de rol tot mijn banden moet dan een beetje aangepast worden.mondeo wrote:Even over die tacx, ik zou ook graag ene aanschaffen, maar vraag mij wel af, of je daar met snelspanners tussen kan, je weet wel die dingen waar je wielen mee vasstaan. of moet je er een speciale as inzetten of hulpstukken.