Training van de dag!
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Stijnie
- Mountainbiker
Ik test telkens tot ik erbij neerval...dus deze keer ook! Mijne tikker ging tot 201 en vorige keer 196...misschien komt het ook door iets beter uitgerust te zijn. In ieder geval dit waren de cijfers ze...De ene keer kunt ge iets dieper gaan dan den andere keer da zal zo zijn waarschijnlijk, maar het moet toch een reden hebben waarom ik nu dieper kon gaan hé.Kenny_ wrote:hmm max hartslag die gaat stijgen
dacht dat den die genetisch bepaald is en alleen maar gaat zakken met het ouder worden.
wss niet tot het ultieme max. zijn gegaan tijdens de vorige test?
max hartslag stijgt bij de-training, en daalt bij periodes waar je echt veel traint. in de winter heb ik het gemakkelijker om naar de max hartslag te tietsen ipv in de zomer. Er zijn ganse trainingsperiodes in de zomer waar het me gewoonweg niet lukt om aan 182 te geraken. Doe me nu een wedstrijd rijden of een "zeer heuvelachtige toertocht met maten", en ik raak aan 189.Kenny_ wrote:hmm max hartslag die gaat stijgen
dacht dat den die genetisch bepaald is en alleen maar gaat zakken met het ouder worden.
wss niet tot het ultieme max. zijn gegaan tijdens de vorige test?
zelfde met de overslagpols : in de winter ligt die gemakkelijk veel hoger dan in de zomer. Volgens mijn polar reed ik een paar jaar geleden De Panne aan gemiddeld 175, terwijl op marathons waar ik "tot het uiterste" ga, dat eerder 167 zal zijn.
raar he...
verklaring : door de verminderde training verlaagt het slagvolume van je hart, en dus moet er meer gepompt worden voor hetzelfde resultaat.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
uw pols gaat zowieso iets anders liggen in de winter bij trainingen. sommigen zijn daar gevoeliger voor (vooral zij die niet tegen de kou kunnen).
is zeer normaal.
is zeer normaal.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker