13/12/2008 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Federico
Mountainbiker

Post by Federico »

Vorig jaar een serieus klopke van den hamer moeten incasseren in Moen... #-o #-o #-o
Maar wel langs de vaart blijven rijden, dit in tegenstelling tot heel wat andere vedetten [-X [-X

Als het parcours nu nog wa "zompiger" erbij ligt, zal het doseren worden :wink:

Hamer of nie, we komen af 8)
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Rock Rider wrote:
the grandmaster wrote:
casper wrote: Haha, op bezoek 'bij Julo' =D>

Waarschijnlijk het oudste café uit de hele regio :wink:
Indien groten dust, bestel er gelijk 2 want anders zou het kunnen da ge lang moe wachten, da mens istrouwens al 'gildig' in de 80 ............

Gr,
Casper :-D

Den groten dust zal zeker al gelest zijn in da parochiezaaltje van Moen :wink:
Maar wil zekers ook eens da cafeetje bezoeken. Naar t schijnt staat er daar nog ne echten oude Wurlitzer (juke-box).Naast het biken mijn tweede hobby/passie.
Ligt da cafeetje ver van het inschrijvings-zaaltje?

da cafeetje ligt op ongeveer 10 minuten wandelafstand van onze zaal...
Dus da is zeker goed te doen van bij ons hé...
:wink:
Is zelfs geen 10', begod 5'
Café 'Bij Julo' is gelegen in de 'Ter Moude' straat, de straat die langs de kerk gaat, ongeveer halverwege aan de linkerkant !!
Dat van die Wurlitzer kan ik niet bevestigen maar gezien het karakter van 't café kan ik het mij wel voorstellen [-o<
Misschien best om je wagen proberen te parkeren op de parking achter 't staande beeld aan de kerk in Moen en niet aan't voetbalveld, dan heb je alles op wandelafstand binnen bereik : den 'TAP', douches FC Moen, en Julo's en kan je ook nog mossels gaan eten in 't oud gemeentehuis :wink:

Gr,
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Zoals beloofd een beschrijvingske van de 27Km :

Starten doe nwe natuurlijk in den 'TAP'.
Na een kleine kilometer fietsen we de vaart over en trekken we langs den achterkant van de firma Bekaert naar de eerste off-raod strook langs het kanaal.
Zo biken we naar de 'Trimaerzoate'. Wat verder slaan we links af, een off-road ommetje via de 'Bouvrie' om dan terug op de 'Trimaerzoate' uit te komen.
Een kleine 500m verder slaan we rechts een singletrack in die licht omhaag gaat naar St-Denijs !
Om langs St-Denijs te gaan nemen we gebruik van enkele technische tegelpaadjes ( hier verlaten de 37 en 47 het parcours ) om zo naar den 'Dries' en 'foto te lande' door te steken.
Daarnaa biken we via een singletrack het Mortagnebos binnen en bij het buitenkomen wacht ons het cyclocrossparcours!!
Na het draaien en keren klimmen we richting Hoogstraatje, alwaar we links een privé off-roadstrook nemen.
Na nog wat flink klimmen komen we aan de bevoorrading, dit jaar gelegen op het hoogste punt van onze tocht : nl molen 'Ter Klare'.
Onmiddelijk na de BV gaat het dalend off-road naar het 'Trekreurke' om aldaar de off-road klim van de Boereleute aan te vatten.
Bovengekomen gaan we links en wat verder terug off-road dalend naar den 'achterhoek'.
Na nog wat klimwerk nemen we de duik naar het kanaal dat we volgen tot aan het St-Pietersbrugje.
We steken het kanaal over en maken ons op voor de finale : de 'talud' en de stroken off-road langs de vaart.
Zo kunnen we de laatste off-road strook aanvatten met Moen recht voor ons.
Nu nog 300m en we zijn er !!!

Gr,
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

nog twee foto's van het parcours...

Image

Image
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Hallo MTB-lievend publiek,

Vraagje aan de parcoursbouwers. :-k

Enig idee, welke duur gemiddeld nodig is voor de verschillende afstanden?
Is't haalbaar om de 47km dubbel te rijden of moet je dan als Julien Absalon geboren zijn? :wink:
Ik zou namelijk willen aleen vertekken om 8u voor een eerste rit van 47km, om dan rond 9u30 of 10u nog eens de 47km mee te rijden met een groep vrienden :bounce: uit Roeselare die tegen dat uur zouden moeten aangekomen zijn in Moen op de startplaats.

Of denken jullie er anders over en is't misschien handig om een andere afstand te combineren met de 47km, omwille van de extra asfaltkilometers die in de 47km opgenomen zouden zijn?

Welke off-road goodies zijn in de 47km aanwezig die we in de andere afstanden niet voorgeschoteld krijgen?

Thx & grtz
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Bresciani wrote:Hallo MTB-lievend publiek,

Is't haalbaar om de 47km dubbel te rijden of moet je dan als Julien Absalon geboren zijn? :wink:
Ik zou namelijk willen aleen vertekken om 8u voor een eerste rit van 47km, om dan rond 9u30 of 10u nog eens de 47km mee te rijden met een groep vrienden :bounce: uit Roeselare die tegen dat uur zouden moeten aangekomen zijn in Moen op de startplaats.

Of denken jullie er anders over en is't misschien handig om een andere afstand te combineren met de 47km, omwille van de extra asfaltkilometers die in de 47km opgenomen zouden zijn?

Welke off-road goodies zijn in de 47km aanwezig die we in de andere afstanden niet voorgeschoteld krijgen?

Thx & grtz
Denk dat toekomen van de 47 km rond 9u30-10u heeeeeeeeeel optimistisch is ... Bij de verkenning paar weken terug hebben we deze afstand gereden met een gemiddelde van 17-18 km/u :oops:

Extra asfalt-km's zitten er niet in de 47 km, percentage road - offroad is nl. in alle afstanden ongeveer hetzelfde.
Als je de 47 km rijdt, mis je geen noemenswaardige off-roadstroken, aangezien de parcours van de 37 km en de 27 km voor 95% overlappen met de 47 km.

Extra offroad in de 47 km dat niet in de 37 zit : Mortagnebos (incl. crossparcours), Marberstraat, en privéstrook Hoogstraatje (deze zones zitten wel in de 27 km), verschillende zones tussen Brucqstraat en Zandbeekstraat in Sint-Denijs
Extra offroad in de 47 km dat niet in de 27 zit : Grandvalbos, Tontekapel, Geiteberg, Bellegembos (deze zones zitten wel in de 37 km), verschillende zones tussen Brucqstraat en Zandbeekstraat in Sint-Denijs
meridagirl
Mountainbiker

Post by meridagirl »

hopelijk gaat het nu eindelijk ééns ophouden met regen zodat we zaterdag een mooi parcours voorgeschoteld krijgen
Hertsberge was te doen maar veel erger moest het niet zijn ik was kapot na de 47km
meridagirl
Mountainbiker

Post by meridagirl »

hopelijk gaat het nu eindelijk ééns ophouden met regen zodat we zaterdag een mooi parcours voorgeschoteld krijgen
Hertsberge was te doen maar veel erger moest het niet zijn ik was kapot na de 47km
vorig jaar was ik ook van de partij en ik vond het een heeeeeeel mooie rit
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

Is zelfs geen 10', begod 5'
Café 'Bij Julo' is gelegen in de 'Ter Moude' straat, de straat die langs de kerk gaat, ongeveer halverwege aan de linkerkant !!
Dat van die Wurlitzer kan ik niet bevestigen maar gezien het karakter van 't café kan ik het mij wel voorstellen [-o<
Misschien best om je wagen proberen te parkeren op de parking achter 't staande beeld aan de kerk in Moen en niet aan't voetbalveld, dan heb je alles op wandelafstand binnen bereik : den 'TAP', douches FC Moen, en Julo's en kan je ook nog mossels gaan eten in 't oud gemeentehuis :wink:

Gr,
Casper :-D[/quote]

Waarom niet nog een namiddagje vissen in de Woal?
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

• [quote="Bresciani"]Hallo MTB-lievend publiek,

Absalon zal onvoldoende zijn, je zal eerder het niveau van Iljo Keisse moeten halen.
Post Reply