tacx fortius...echt de moeite of is't een gadget

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Fortis????
dr.Koen
Mountainbiker
Location: specialized, marathon SL/ PaceRC31, DT240, mavic 517, RFturbine, XTR-XT

Post by dr.Koen »

Dejavu wrote:Was al vier jaar in het bezit van een Flow die ik deze week verkocht heb om mij gisteren de Fortius Multiplayer aan te schaffen. Heb deze morgend efkes de doos open gemaakt en denk dat ik deze avond nog wa werk heb om alles te monteren en te programmeren. Ben er wel heel benieuwd naar vooral dat rijden met het stuurframe. Een vriend van mij gebruikt het al een ruime tijd en is er zéér tevreden mee. De sherpste prijs die ik gevonden heb was bij Van Eyck Aalst voor 669 euro. Hou jullie op de hoogte.
669 euro voor de mulitplayer (dus incl stuurframe)?
Dat is wel erg scherp. Meestal betaal je voor de " normale" dat bedrag, en dan zonder steering frame.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

wie heeft er ervaring mee????
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

nopotty?
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Al diene electr. = gadget.

Vrouwke ik ga effe op de rollen rijden hé.

- computer opzetten
- wachten tot windows opgestart is
- wachten tot het programma gestart is
- toeters en bellen instellen om te kunnen trappen
- voorwiel fiets demonteren
- fiets monteren op staander
- ... allez we zijn vertrokken....
- cooling down
- afstappen
- lekker bezweet, programma afsluiten
- oei windows doet raar, laat wel lang op zich wachten....
- ah het programma is afgesloten
- windows afsluiten
- wachten tot de computer uitschakeld
- OK, we kunnen gaan douchen.

conclussie, wachten, wachten, wachten
een training van 45 min wordt er één van 1:15uur.

Dan al dat gedoe met scherm, computerkast naar de garage of kelder,... sleuren om op de rollen te trainen.
Dan staat dat schermke nog zo ver van uwe fiets dat ge een verekijker nodig hebt om te zien tegen wie ge rijd.
Of ben ik de enige zonder een 105cm flatscreen voor mijn rollen, leve de crisis #-o
Binnenkort komt ge in de bossen enkel nog getrainde computer nerds tegen.

Voor mij een simpel rolleke (zelf de swing - is wel echt het minimum), kunt ge zelf meenemen naar de wedstrijd.
Ik zie u voor de start al staan met uwe computer, ge zult wel opvallen in Houffalize :lol:
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

en nu graag de mening van iemand die WEL zo een toestel heeft
tis wel handiger aggt gemonteerd kunt laten stan en dagge nie elke keer moet volksverhuiske oden
rudy coolens
Mountainbiker

Tof machien!

Post by rudy coolens »

Ik heb fortius vorige winter gebruikt en moet zeggen dat je daar stevige trainingen kunt op doen, is zo zwaar als in het echt, ik had dvd marmotte, mont ventoux, ronde van vlaanderen en milaan sanremo.
Werkt perfekt na goede installatie en goede callibratie van de rem(heel belangrijk) een blauwe tax achterband ik ook aan te raden daar anders uw bandjes smelten als voor de zon;
Ik reed in kamer met temperatuur van ongeveer 15 graden met enkel koersschoenen koersbroek en t-shirt, zij gerust ge zult u goed kunnen verwarmen! Zeker water bij de hand houden tegen uitdroging en niet langer dan 2 uur!! Je zal dit zelf wel ondervinden!
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

jimi wrote:en nu graag de mening van iemand die WEL zo een toestel heeft
tis wel handiger aggt gemonteerd kunt laten stan en dagge nie elke keer moet volksverhuiske oden
Ik ga daar morgen een trainingske op doen, ik zal je laten weten hoe het ermee zit.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

sinterklaas was in retard mor kem hem bij zijn lurven kunnen pakken....kheb hem wel twee dagen moeten opsluiten eer hij dat ding in mekaar gekegen had(mersie mr tacx)
de eerste indruk is in ieder geval heel positief,ik ben wschle al 75 keer gevallen en geen schrammeken é!!!
't voelt niet aan als goeiekopen brol,fiets heel stabiel,de katten zijn er doodsbenouwd van(sorry jef en jules)
het plezantste is den bergaf,dan heb je echt het gevoel,amai da gaat hier vooruit
momenteel ben ik dus megacontent,en dat nog in de 'ontdekkings'fase
later meer,eerst moet diejen grijzen nor spanje
Mister T.
Mountainbiker

Re: Tof machien!

Post by Mister T. »

rudy coolens wrote:en niet langer dan 2 uur!!
En waarom?
Ik rijd al twee maand aan een stuk 2u30 tot 3u de zondagnamiddag* los / lichte training op mijn Tacx Flow, weliswaar aan weerstand tussen 50-100 en harstal tussen 100 en 200. En nog niets mis met me...

* voor TV natuurlijk, anders gaat ge met ne flow dood van saaiheid
jimi wrote:momenteel ben ik dus megacontent,en dat nog in de 'ontdekkings'fase
Die ontdekkingsfase is natuurlijk het boeiendst, totdat ge der mee in't zelfde bed begint te slapen...

Jimi: zit er op die Fortius ook een mogelijkheid om trainingen te programmeren, zoals op de Polar. Iets in den trent van: nu wil ik 15 min. aan Cad. 100 en BPM 110-120, daarna 5 minuten aan Cad 80-85 en BPM 140-150, etc., en waarbij de Fortius automatisch aangeeft wanneer het nieuwe blok begint én aangeeft wanneer ge der over aan het gaan zijt?
Post Reply