Beste MTB'ers,
Ook dit jaar hadden wij jullie nog graag uitgenodigd voor onze toertocht. Zij die de voorbije jaren reeds aanwezig waren zullen het wel kunnen beamen: een prachtige tocht.
Het traject zal de mooie bossen van de recreatiedomeinen Kelchterhoef en Hengelhoef aandoen. Voor de langere afstanden (54km en 44km) wordt ook de mijnterril van Winterslag in de tocht opgenomen. Deze mijnterril wordt optimaal benut en nadien zal menig biker tevreden zijn dat hij voorbij is, echt een verschrikking!
Voor wie de tocht al enkele malen gereden heeft, geen paniek: ook nu zullen er weer enkele nieuwigheden inzetten.
Ieder jaar trachten we de tocht te verbeteren, meer single-tracks en minder asfalt. Ik durf te stellen dat we 95% onverhard rijden, waarvan 70% single-tracks.
Niet enkel het parcours is de moeite, de rest van de organisatie is ook top! Wegens de ervaring van de voorbije jaren hebben we de meeste gebreken weten op te lossen.
Bewaakte fietsenstalling, vlotte inschrijving, ruime parkeergelegenheden, afspuitmogelijkheden, douches (hopelijk met warm water, was in het verleden een vervelend probleem)
De bevoorrading tijdens de tocht is echt de moeite, een waar buffet!
- bananen
- assortiment koeken
- rijstpap
- soep
- sportdrank
- water
En op het einde van de tocht zal er nog een extra verassing voorzien worden door de kerstman himself, het is dan ook bijna kerstmis!
Voor de GPS'ers:
technisch instituut Don Bosco
Don Boscostraat 6
3530 Helchteren
afstanden: 25, 44 (met of zonder terril), 54km
Tot dan
21/12/08 Helchteren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Kerstman C4H
- Mountainbiker
Post by Kerstman C4H »
Ho Ho Ho beste bikers van Helchteren
Thanks voor de uitnodiging. Ik zal met mijn trouwste rendier Scott Scale aanwezig zijn op de tocht met een verrassing voor iedere biker.
Santa Claus
Thanks voor de uitnodiging. Ik zal met mijn trouwste rendier Scott Scale aanwezig zijn op de tocht met een verrassing voor iedere biker.
Santa Claus
Vandaag met de clubleden een laatste keer de tocht verkend.
Het lag er prima bij, lekker droog.
Enkel de 54km lag er na de mijnterril zompig bij, lekker zwaar voor wie zich niet heeft uitgeleefd op de mijnberg!
Enkele nieuwe pittige afdalingen in de tocht opgenome, techneuten zullen zich amuseren.
Groeten
Enkel de 54km lag er na de mijnterril zompig bij, lekker zwaar voor wie zich niet heeft uitgeleefd op de mijnberg!
Enkele nieuwe pittige afdalingen in de tocht opgenome, techneuten zullen zich amuseren.
Groeten
Hey DriesHDriesH wrote:Vandaag met de clubleden een laatste keer de tocht verkend.
Groeten
Kan je voor vrijdagavond nog een stand zaken geven ??
Ik vertrek nl vrijdagavond richting Hasselt en zaterdagavond kom ik Helchteren
Groetjes martin b.
-
witte
- Mountainbiker
Ja inderdaad, het stuk na de terril ligt er wat zompig bij door die kapotmakende machines in de bos maar ja het hoort er ook allemaal bij en het zal daar dan ook nog eens extra in de beentjes kruipen maar een beetje afzien moet kunnen.
Als ik zo de voorspellingen van de komende 10 dagen bekijk ziet het er niet slecht uit en kan het ook daar hopelijk een beetje opdrogen.
Zij die voor de 54km kiezen zullen op deze tocht echt toch wel hun hartje kunnen ophalen en als je dan nog niet moe bent gestreden beschik je toch wel over een prima conditie. Ook de andere 2afst. zijn echt de moeite maar dan heb je natuurlijk niet alles gehad. Let op: er zitten echt wel heerlijk technische stukken tussen.
Ik zou zeggen wees welkom en geniet ervan.
Groeten.
Als ik zo de voorspellingen van de komende 10 dagen bekijk ziet het er niet slecht uit en kan het ook daar hopelijk een beetje opdrogen.
Zij die voor de 54km kiezen zullen op deze tocht echt toch wel hun hartje kunnen ophalen en als je dan nog niet moe bent gestreden beschik je toch wel over een prima conditie. Ook de andere 2afst. zijn echt de moeite maar dan heb je natuurlijk niet alles gehad. Let op: er zitten echt wel heerlijk technische stukken tussen.
Ik zou zeggen wees welkom en geniet ervan.
Groeten.
-
pierrot le fou
- Mountainbiker
- Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully
Post by pierrot le fou »
Zit dat stukske er terug bij ?? Ik heb nog een eike te pellen met dat strookske modder!!
-
witte
- Mountainbiker
Speciaal voorzien van een extra laagje drabbes (=modder)pierrot le fou wrote::-) Ik herriner me een korte rechte strip (single-track) in de buurt van den Terril , Voor of na -weet ik niet meer , met zeer smerige plakkerige modder , waar uwe fiets vanzelf in blijft rechtstaan .
Zit dat stukske er terug bij ?? Ik heb nog een eike te pellen met dat strookske modder!!
(grapje)