06/12/2008 Hertsberge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
duwerke
Mountainbiker

Post by duwerke »

kommil foo wrote:Proficiat aan superfan en haar volledige crew het was weer af =D> =D>
Ondanks de vele regen vond ik het overal goed berijdbaar goede bepijling en bevoorradingen :wink:
Het enig minpuntje of hoe het je mag noemen was dat we weer ver moesten parkeren en niet meer mochten parkeren dichtbij de inschrijving maar dat heeft wel zijn redenen denk ik .
Nogmaals proficiat en zeker tot volgend jaar
Je gaat naar daar om een tocht van 45 km in de modder en het water te ploeteren en dat is goed te doen maar 2km op asfalt fietsen om naar de inschrijving te gaan is te ver. #-o #-o ](*,)
Marcus 2
Mountainbiker

Post by Marcus 2 »

duwerke wrote:
kommil foo wrote:Proficiat aan superfan en haar volledige crew het was weer af =D> =D>
Ondanks de vele regen vond ik het overal goed berijdbaar goede bepijling en bevoorradingen :wink:
Het enig minpuntje of hoe het je mag noemen was dat we weer ver moesten parkeren en niet meer mochten parkeren dichtbij de inschrijving maar dat heeft wel zijn redenen denk ik .
Je gaat naar daar om een tocht van 45 km in de modder en het water te ploeteren en dat is goed te doen maar 2km op asfalt fietsen om naar de inschrijving te gaan is te ver. #-o #-o ](*,)
Het gaat hem wellicht niet over de fietsafstand maar over de wandelafstand. Als je na de rit nog nen après wilt en je kleedt je om aan de auto en laadt de fiets in dan is 2 km wel een eind.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Marcus 2 wrote:
duwerke wrote:
Het gaat hem wellicht niet over de fietsafstand maar over de wandelafstand. Als je na de rit nog nen après wilt en je kleedt je om aan de auto en laadt de fiets in dan is 2 km wel een eind.
En ook over het feit dat je dan te voet je kan inschrijven en ondertussen de bike veilig in de auto kan laten.....
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

INLEIDING: POEZIE VOOR SLECHTZIENDEN
Brillen en mountain biken in beregende omstandigheden, het lijkt geen geslaagd huwelijk. Zeker in gezelschappen die in niet geringe mate baden in een koerssfeer. Gebrilde exemplaren, zoals ondergetekende, worden na de gebruikelijke zelfontbrilling wegens de regensmurrie dan meermaals geconfronteerd met putten die dieper blijken dan voorzien, sporen die geen sporen maar een verzameling vastklevende modder blijken te zijn, bomen die dichter staan dan verwacht en, last but not least, pijlen die niet wijzen in de richting die je dacht te vermoeden. Voor de poëtische ziel in de modderfietser is dicht echter een openbaring. Het vage panorama, sluimerend in een geest van schimmen die op en neer, links en rechts bewegen, een kleurrijk lappendeken van verschillende tenues die in hun wazigheid één groot schilderij vormen, bospassages met schemerende bomen die als angstaanjagende demonen in hun schimmigheid het netvlies passeren. De blik gericht op een onontcijferbare kilometerteller. Een eindeloos recht stuk voor je uit zien liggen dat eigenlijk een scherpe bocht lijkt te worden naarmate de toestand zich heel langzaam duidelijker aandient. Ja, bijziend zijn, doping voor de creatieve geest, maar nefast voor de eindrangschikking in harde wedstrijden. Details en bewijs, zie hieronder…

ZATERDAG 6 DECEMBER: HERTSBERGE – OH ROAD, WHERE ARE THOU?
Aanwezig: Ginokourov (Gino Callewaert) – Pizzaman (Danny Cornelis) – Don Cortisoni (Davy Cortvriendt) – Boeverke (Jurgen Debouver) – Brunello (Bruno De Keijzer) – the Flying Duckman (Koen Duyck) – Koenego (Koen Teetaert) – Snellen Eddy (Eddy Truyaert) – Ignacev (Ignace Vandewiele)

Met 9 stuks vertrokken, dichter bij de voltalligheid zullen we vermoedelijk niet raken dit jaar. Bij aankomst werden we al meteen verwelkomd door Superfan, die na ontleding van de bijnamen verrassend goed op de hoogte bleek te zijn van het bijhorende prestatieniveau (ah Koenego, das den dien die oltid lost). De regen van de voorbije dagen indachtig, was het natuurlijk niet moeilijk te voorspellen wat ons te wachten stond. Bosgrond is leuk om over te knallen, maar kan ook ineenzakken als een energievretende pudding als gevolg van voldoende vocht. Geheel volgens deze logica werd vertrokken aan een verschroeiend tempo, onder leiding van Boeverke en Brunello. Tot aan de eerste bevoorrading was er dan ook weinig communicatie behalve een occasionele “bitje min”. Alleen Don Cortisoni liet even een gat om solo op de foto te kunnen en een brilaanpassing.

Het begin was zo danig snel dat een parcoursbeschrijving een uitdaging is, het enige dat in de herinnering blijft zijn lange stroken langs, door en tussen bomen met de energiemeter telkens op kleur bordeaux. De wedstrijdevolutie ontwikkelde zich als een ploegenspel met de Raketmannen, een strijd die echter moest gestaakt worden door pech bij onzentwege. Inderdaad, wekelijkse kost. Boeverke scheurde zijn buitenband en mocht voor de tweede keer al de hulpdiensten opbellen. Toeval of niet, maar net daarna begon het echte verhaal in een beplast zeer zwaar stuk. Ignacev ging vlot door een grote diepe plas, en stopte net erna om Ginokourov van een voetbad te laten genieten. De messen werden al getrokken, maar in al dat geweld waren Pizzaman en the Flying Duckman ontsnapt. Don Cortisoni, in een complete off-day zette zich dan maar in dienst van de ploeg op kop in de achtervolging (al hield hij op de zware stukken de rest vermoedelijk ook op, dus ook beetje in dienst van de koplopers).

De echte finale begint zoals gebruikelijk na bevoorrading II: Don Cortisoni piloteerde het peloton naar de eerste zware off-road zone om vervolgens te parkeren. Het spel zat wel meteen op de wagen en het waren opnieuw Pizzaman en the Flying Duckman die er vandoor gingen, waarbij laatstgenoemde wel snel moest afhaken. Snellen Eddy zag het eventjes graag gebeuren, maar zette dan toch solo de achtervolging in. Daarachter vochten Koenego, Ignacev en Ginokourov een verbeten strijd uit. Gangmaker van het eerste uur Brunello zou op dat moment afhaken en wegens verkeerd rijden nog gediskwalificeerd worden. In tussentijd had Ignacev al even knuffeltijd beleefd met Ginokourov in een innige omhelzing na collectieve valpartij.

De tocht? In een bostocht geef ik persoonlijk de voorkeur aan een droge ondergrond, omdat de technische zones dan iets frisser kunnen aangevat worden. Maar ja, dit kan alleen maar de weergoden aangewreven worden en MTB blijft in hoofdzaak een wintersport natuurlijk. Hertsberge 08 zal de boeken ingaan als één van de zwaarste van het jaar voor wie niet doseert: het zeer hoge percentage off-road gecombineerd met het ploeterwerk zorgde bij diegenen met zeer vermoeide benen voor binnensmonds gevloek als er weer een zoveelste stuk aankwam dat het zuur door en uit de benen perste. Omwille van de omringende bossen en uitstekende organisatie (maar zeg eens, welke BBR toch beschikt daar momenteel niet over???) een topper van het jaar natuurlijk. Finaal zou Snellen Eddy Pizzaman nog bijhalen en kloppen, en zou Koenego nog verrassend de strijd om het brons winnen. Uitslag: 1. Snellen Eddy 2. Pizzzaman 3. Koenego 4. Ginokourov 5. Ignacev 6. The Flying Duckman 7. Don Cortisoni DNF Boeverke DNQ Brunello

The end? ’t Zal wezen. Aan een organisatie die Duvel aan 1,80 EUR aanbiedt zou meteen vertrekken een belediging zijn. Alleen Pizzaman bleek even problemen te kennen met een smaaktest, maar kreeg snel een vervangmiddel. Don Cortisoni poogde na het voldoende ledigen van het glas een gelijkaardig manoeuvre, maar stuitte op een njet. In het terugkeren met de auto zou Koenego (van Hertsberge naar Egem rijden via Zwevezele centrum) nog zijn kennis en toepassing van de verkeersregels aantonen door wild gesticulerend en claxonnerend zijn voorrang van links te nemen…
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

gezien alle successen, is er geen uitwijkmogelijkheid naar een grote sporthal met de nodige moderne accomodaties ? en parkings....
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

ratte wrote:gezien alle successen, is er geen uitwijkmogelijkheid naar een grote sporthal met de nodige moderne accomodaties ? en parkings....
dat zal in Hertsberge niet te vinden zijn, vrees ik... en net dàt kleinschalige (qua accommodatie, alleszins niet qua opkomst) heeft wel zijn charme vind ik :wink:
666 de beeste
Mountainbiker

Post by 666 de beeste »

Weeral een zeer mooie tocht zoals we al jaren gwoon zijn in Hertsberge, voor de mannen en vrouwkes van de hertetrapers der hangen nog wat pijltjes te beginnen aan het kerkhof van St.-Amandus gisteren opgemerkt terwijl ik mijn ronde deed op het werk, waarschijnlijk een stukje parcours die gewijzigd was.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

666 de beeste wrote:Weeral een zeer mooie tocht zoals we al jaren gwoon zijn in Hertsberge, voor de mannen en vrouwkes van de hertetrapers der hangen nog wat pijltjes te beginnen aan het kerkhof van St.-Amandus gisteren opgemerkt terwijl ik mijn ronde deed op het werk, waarschijnlijk een stukje parcours die gewijzigd was.
bedankt om ons dat te melden, daar wordt morgen werk van gemaakt. :wink: Normaal gaan ze deze week den toer nog wel ne keer doen om te zien of alles wel degelijk weg is.
idd. een stukje dat gewijzigd werd.
m-biker
Mountainbiker
Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride

Post by m-biker »

Rodenbach wrote:
ratte wrote:gezien alle successen, is er geen uitwijkmogelijkheid naar een grote sporthal met de nodige moderne accomodaties ? en parkings....
dat zal in Hertsberge niet te vinden zijn, vrees ik... en net dàt kleinschalige (qua accommodatie, alleszins niet qua opkomst) heeft wel zijn charme vind ik :wink:
uitwijken zou dan enkel kunnen naar de sporthal van oostkamp, maar dan (1) zitten we niet langer in onze thuisstee Hertsberge, (2) zitten we ver van ons parkoers af (lees: extra asfaltkilometers), (3) hebben we beperkte douchemogelijkheden (dus ipv warm emmertje koude douche) en (4) dan nog is de parkeermogelijkheid zeer beperkt, temeer daar op zaterdag ook wordt gevoetbald.

ik denk dat er idd beperkingen zijn aan onze huidige locatie, maar dat is nu eenmaal de locatie waar onze club zich bevindt...
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

m-biker wrote:
Rodenbach wrote:
ik denk dat er idd beperkingen zijn aan onze huidige locatie, maar dat is nu eenmaal de locatie waar onze club zich bevindt...
Never change a winning team...
Waarom zouden jullie.

De opkomst ondanks het weer zegt toch genoeg?

Misschien kun je paar verbeteringen doen, maar niets drastisch.

Er is niets mis met ne keer tjoolen, er is niets mis met wassen in emmerkes.
Post Reply