Zit met een keuzeprobleem, mijn Epic is verkocht en de volgende keuze is gevallen tussen Spark en Epic. Graag hoorde ik graag reacties van rijders met een Spark. Over de nieuwe Epic is waarschijnlijk nog niet veel gekend. Ik zou het frame kopen en zelf laten opbouwen.
Vriendelijke groeten.
Keuze Scott spark RC 2008 en Specialized S works Epic 2009
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
Special Fox
- Mountainbiker
- Location: Sportivo Carbon hardtail full XTR en Specialized Epic Maraton Carbon.
-
janepic
- Mountainbiker
Re: Keuze Scott spark RC 2008 en Specialized S works Epic 20
waarom geen merida ninety-six ?
jan
jan
Special Fox wrote:Zit met een keuzeprobleem, mijn Epic is verkocht en de volgende keuze is gevallen tussen Spark en Epic. Graag hoorde ik graag reacties van rijders met een Spark. Over de nieuwe Epic is waarschijnlijk nog niet veel gekend. Ik zou het frame kopen en zelf laten opbouwen.
Vriendelijke groeten.
Rij met een Spark 10 zéér goeie fiets maar een zwakke schakel is de achterdemper. Op 14 maanden al tweemaal moeten vernieuwen (is een bekend probleem bij de Spark), wel telkens vervangen geweest in garantie maar de aftersales van Scott is een ramp lang moeten wachten laatste keer zelfs vier maanden, zelfs mijn fietsenmaker heeft al de achterdempers van zijn toonzaalmodellen moet afhalen voor zijn klanten te kunnen depanneren. Dit is mijn tweede Scott maar ook mijn laatste door de slechte afterservice van Scott zelf. Mijn volgende aankoop zal ook een Specialized zijn of een Canondaele.
- Wacko007
- Mountainbiker
Dejavu wrote:Rij met een Spark 10 zéér goeie fiets maar een zwakke schakel is de achterdemper. Op 14 maanden al tweemaal moeten vernieuwen (is een bekend probleem bij de Spark), wel telkens vervangen geweest in garantie maar de aftersales van Scott is een ramp lang moeten wachten laatste keer zelfs vier maanden, zelfs mijn fietsenmaker heeft al de achterdempers van zijn toonzaalmodellen moet afhalen voor zijn klanten te kunnen depanneren. Dit is mijn tweede Scott maar ook mijn laatste door de slechte afterservice van Scott zelf. Mijn volgende aankoop zal ook een Specialized zijn of een Canondaele.
Eerste keer dat ik daarvan hoor! Heb het zelf gelukkig nog niet gehad. Mensen die ik ken en er ook mee rijden ook nog nooit iets voor gehad.
Weet nie of afterservice zoveel sneller gaat zijn bij Specialized en Cannondale. Er zijn altijd grote verschillen. Ken mensen die bij Scott geen twee weken hebben moeten wachten op een nieuw kader. Der zullen altijd gevallen zijn waarbij het iets langer duurt.
Greetz,
Julien.
- Mondeoracing
- Mountainbiker
Post by Mondeoracing »
Raar om dit te horen, bij ons in de club was iemand waarbij de lak van zijn Scale blotte en die heeft binnen 1 week nieuw frame gekregen, zelf heb ik ooit eens een Pro Racing stuk gehad en ook binnen 2 weken geregeld. Denk dat veel aan uw lbs ligt, misschien had die er iets meer achter moeten zitten.Wacko007 wrote:Dejavu wrote:Rij met een Spark 10 zéér goeie fiets maar een zwakke schakel is de achterdemper. Op 14 maanden al tweemaal moeten vernieuwen (is een bekend probleem bij de Spark), wel telkens vervangen geweest in garantie maar de aftersales van Scott is een ramp lang moeten wachten laatste keer zelfs vier maanden, zelfs mijn fietsenmaker heeft al de achterdempers van zijn toonzaalmodellen moet afhalen voor zijn klanten te kunnen depanneren. Dit is mijn tweede Scott maar ook mijn laatste door de slechte afterservice van Scott zelf. Mijn volgende aankoop zal ook een Specialized zijn of een Canondaele.
Eerste keer dat ik daarvan hoor! Heb het zelf gelukkig nog niet gehad. Mensen die ik ken en er ook mee rijden ook nog nooit iets voor gehad.
Weet nie of afterservice zoveel sneller gaat zijn bij Specialized en Cannondale. Er zijn altijd grote verschillen. Ken mensen die bij Scott geen twee weken hebben moeten wachten op een nieuw kader. Der zullen altijd gevallen zijn waarbij het iets langer duurt.
Greetz,
Julien.
-
Special Fox
- Mountainbiker
- Location: Sportivo Carbon hardtail full XTR en Specialized Epic Maraton Carbon.
Post by Special Fox »
Kogel is door de kerk. Door de crisis is het de Epic Marathon carbon geworden, maar dan met XTR crankstel. Kreeg mooie korting, vermoedelijk ook door crisis. En mijn vrouw is super content met de mooie sobere kleuren en de mindere prijs.
Last edited by Special Fox on Tue 09 Dec 2008 14:01, edited 3 times in total.
- Wacko007
- Mountainbiker
Een dealer die nu al -20% geeft op nieuwe fietsen??? Wie is dat? Lijkt me nogal raar... De crisis zal er nie veel mee te maken hebben, denk ik.
Had diezelfde dealer ook Scott of was dat een andere dealer waar je naartoe moest?
In ieder geval beiden juweeltjes en als je geld kan besparen... tja
Succes ermee!!!
Greetz,
Julien.
Had diezelfde dealer ook Scott of was dat een andere dealer waar je naartoe moest?
In ieder geval beiden juweeltjes en als je geld kan besparen... tja
Succes ermee!!!
Greetz,
Julien.
-
Special Fox
- Mountainbiker
Post by Special Fox »
Waren inderdaad twee verschillende fm.Bij mijn fm waar ik reeds een 7 tal fietsen kocht, 3 koers en 4 mountainbikes kreeg kreeg ik beste voorwaarden . Ook nog het crankstel opgewaardeerd tot XTR. Maar ik ben waarschijnlijk wel een van zijn beste klanten. Plus ook nog jaarabonnement op Grinta en XTR pedalen.