06/12/2008 Hertsberge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
aan de persoon wiens fiets gestolen is
een simpel slotje doet wonderen. kost twee keer niets endoet potentiële dieven al eens nadenken. als je eens kijkt hoeveel zeer dure fietsen bij de inschrijving of de apres onbeheerd worden achtergelaten en als jezelf altijd je eigen bescheiden bykse op slot zet dan denk je wel eens wie is de slimste. wanneer je daar in het bikepark rondloopt in tenu en op een fiets stapt en die mannen weten ze wel uit te kiezen, dan zal niemand zich afvragen of het wel uw fiets is. twee straten verder staan ze met een camionette en weg ermee
. aan de ongelukkige veel geluk
- lattespletter
- Mountainbiker
Post by lattespletter »
gisteren in de namiddag ook hertsberge gereden en idd het was veel stoempen en ploeteren in de modder, maar ja de weergoden waren dit jaar superfanneke , ronny en co niet gunstig gezind.maar al bij al is dit toch een superorganisatie waar massaaaaas werk in gestoken is, en die ik nooit wil missen.
lostbike,
ik vind het ook heel erg dat je fiets gestolen is, maar 'k heb zo een gevoel bij je schrijven dat je fiets niet gesloten was. nochtans hing er aan ieder nadarhekken een waarschuwing om je bike op slot te doen.
onze wereld veranderd nogal snel en niet altijd in de positieve zin.
Ik hoop wel dat je je fiets nog terugvind.
lostbike,
ik vind het ook heel erg dat je fiets gestolen is, maar 'k heb zo een gevoel bij je schrijven dat je fiets niet gesloten was. nochtans hing er aan ieder nadarhekken een waarschuwing om je bike op slot te doen.
onze wereld veranderd nogal snel en niet altijd in de positieve zin.
Ik hoop wel dat je je fiets nog terugvind.
Aangename kennismaking met Superfan(neke), een goeiedag gewenst aan Torhoutse Katrien en daarna samen met Henkieboy en een nieuwe Erika's Baaiker in spé, Geert, omstreeks 8.30 h het velooke op voor onze zoveelste deelname aan de Hersbergse bossen.
't Was inderdaad flink wat glij-, stuur- en baggerwerk, maar wat wil je, als het al een week bijna constant aan het regenen is ?
Het winterse MTB-en in West - en Oost-Vlaanderen, gaat nu eenmaal gepaard met koude, natte en modderige toestanden. Dat weet je al voordat je van huis vertrekt.
En dan viel het in Hertsberge al bij al nog goed mee, gezien hun grote aanbod aan bosgronden en dito paden.
De berijdbaarheid was quasi perfect, maar je moest idd wel geregeld flink op de pedalen duwen om vooruit te komen. Na 47 km en twee bijzonder deugddoende bevoorradingen onderweg, heel tevreden maar ook hééél moe den arrivee weer bereikt.
Ondanks het om 8.30 u meestal spitsuur is op de Vlaamse toertochten, was er in Hertsberge helemaal geen drukte op dat ogenblijk en van file was er onderweg dan ook geen sprake.
Wat betreft het inhalen- of ingehaald of afgesneden worden door snellere rijders - heb ik voor dezelfde oplossing geopteerd als hamateur : Een simpele fietsbel op het stuur, en zo kan ik de anderhalve man en een paardekop die ik toch wekelijks "voorbij vlam" tijdig op de hoogte brengen van mijn gepland maneuver.
Aan Jodelaietie en VeeTeeTeetje : Chapeau zullen om 2 keer na mekaar die groten toer te rijden. Ik zou het alleszins niet kunnen.
Respect dus voor jullie, alsook voor de geoliede organisatiemachine in Hertsberge die weer es perfect werk afleverde. Toet noaste joare, als't God belieft !
't Was inderdaad flink wat glij-, stuur- en baggerwerk, maar wat wil je, als het al een week bijna constant aan het regenen is ?
Het winterse MTB-en in West - en Oost-Vlaanderen, gaat nu eenmaal gepaard met koude, natte en modderige toestanden. Dat weet je al voordat je van huis vertrekt.
En dan viel het in Hertsberge al bij al nog goed mee, gezien hun grote aanbod aan bosgronden en dito paden.
De berijdbaarheid was quasi perfect, maar je moest idd wel geregeld flink op de pedalen duwen om vooruit te komen. Na 47 km en twee bijzonder deugddoende bevoorradingen onderweg, heel tevreden maar ook hééél moe den arrivee weer bereikt.
Ondanks het om 8.30 u meestal spitsuur is op de Vlaamse toertochten, was er in Hertsberge helemaal geen drukte op dat ogenblijk en van file was er onderweg dan ook geen sprake.
Wat betreft het inhalen- of ingehaald of afgesneden worden door snellere rijders - heb ik voor dezelfde oplossing geopteerd als hamateur : Een simpele fietsbel op het stuur, en zo kan ik de anderhalve man en een paardekop die ik toch wekelijks "voorbij vlam" tijdig op de hoogte brengen van mijn gepland maneuver.
Aan Jodelaietie en VeeTeeTeetje : Chapeau zullen om 2 keer na mekaar die groten toer te rijden. Ik zou het alleszins niet kunnen.
Respect dus voor jullie, alsook voor de geoliede organisatiemachine in Hertsberge die weer es perfect werk afleverde. Toet noaste joare, als't God belieft !
Schandelostbike wrote:OPGELET
Gisteren ben ik afgezakt naar Hertsberghe met de bedoeling een ontspannen dagje te fietsen met vrienden. Mijn ontspannen dagje viel al snel in het water toen ik na het inschrijven buiten kwam en mijn fiets was gestolen.
Als er iemand is die ergens iets verdachts gezien heeft, geef mij dan aub een seintje. Ik geef een flinke beloning voor de gouden tip naar mijn fiets.
Mocht je ergens deze fiets zien, bel direct het volgende nummer 0475 58 45 57 of stuur een mailtje naar ploffie2008@hotmail.com. Er rijden maar heel weinig van deze fietsen rond (meegebracht uit Italië), misschien valt hij jullie ergens op.
Olympia Stealth, zwart met een beetje rood
Volledig carbon
Alles XTR
Mavic Crossmax SL wielen
Zwarte voorvering
Ikzelf heb altijd een slot mee , je hoort het zoveel hé dat er fietsen gestolen worden.
Volgens mij stonden er mensen van de organisatie om een oogje in het zeil te houden , maar hoe weet je nu of iemand zijn eigen fiets neemt of die van iemand anders
Ik zou eerder voorstellen om iemand te laten rondlopen bij de fietsstalling met een camera,laat die gewoon filmen terwijl de bikers aankomen , inschrijven en vertrekken, kost niet veel en verhoogt de kans dat je de dader terug kan vinden.
Zoals Gigi het al gezegd heeft, het was een lastige maar zeeeer mooie rit. Ikzelf had de nacht ervoor gewerkt tot 7u30, om 8u thuisgekomen en na 2 uurtjes slaap de fiets klaargezet, de koersbroek en atributen aangedaan om een modderbadje te nemen in Hertsberge. Ik heb mij goed geamuseerd niettegenstaande je toch wel voelt dat het niet gaat zoals je eens goed geslapen hebt. Aan het weer kan je niets doen, maar de rit en de organistie waren naar gewoonte prachtig. Hetsberge, je ziet mij zeker volgend jaar terug met de TET-ploeg. Een heel dikke proficiat.
- kommil foo
- Mountainbiker
Post by kommil foo »
Proficiat aan superfan en haar volledige crew het was weer af
Ondanks de vele regen vond ik het overal goed berijdbaar goede bepijling en bevoorradingen
Het enig minpuntje of hoe het je mag noemen was dat we weer ver moesten parkeren en niet meer mochten parkeren dichtbij de inschrijving maar dat heeft wel zijn redenen denk ik .
Nogmaals proficiat en zeker tot volgend jaar
Ondanks de vele regen vond ik het overal goed berijdbaar goede bepijling en bevoorradingen
Het enig minpuntje of hoe het je mag noemen was dat we weer ver moesten parkeren en niet meer mochten parkeren dichtbij de inschrijving maar dat heeft wel zijn redenen denk ik .
Nogmaals proficiat en zeker tot volgend jaar
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
Het gamakkelijkste is nog altijd een bewaakte fietszone! nummerke aan de fiets, zelfde nummerke voor de rijder en hupsakee de box binnen! Bij het verlaten van de box beide nummerkes weer afgeven! Er is wat papier,plastic en rekkers voor nodig en 3 man! 1 voor de nummerkes te geven, ene voor ze terug aan te nemen en ene om te kijken of er geen nummerkes (en zo ook fietsen) 'geruild' worden!elji wrote:Schandelostbike wrote:OPGELET
Gisteren ben ik afgezakt naar Hertsberghe met de bedoeling een ontspannen dagje te fietsen met vrienden. Mijn ontspannen dagje viel al snel in het water toen ik na het inschrijven buiten kwam en mijn fiets was gestolen.
Als er iemand is die ergens iets verdachts gezien heeft, geef mij dan aub een seintje. Ik geef een flinke beloning voor de gouden tip naar mijn fiets.
Mocht je ergens deze fiets zien, bel direct het volgende nummer 0475 58 45 57 of stuur een mailtje naar ploffie2008@hotmail.com. Er rijden maar heel weinig van deze fietsen rond (meegebracht uit Italië), misschien valt hij jullie ergens op.
Olympia Stealth, zwart met een beetje rood
Volledig carbon
Alles XTR
Mavic Crossmax SL wielen
Zwarte voorvering![]()
![]()
Ikzelf heb altijd een slot mee , je hoort het zoveel hé dat er fietsen gestolen worden.
Volgens mij stonden er mensen van de organisatie om een oogje in het zeil te houden , maar hoe weet je nu of iemand zijn eigen fiets neemt of die van iemand anders![]()
Ik zou eerder voorstellen om iemand te laten rondlopen bij de fietsstalling met een camera,laat die gewoon filmen terwijl de bikers aankomen , inschrijven en vertrekken, kost niet veel en verhoogt de kans dat je de dader terug kan vinden.