06/12/2008 Hertsberge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lostbike
Mountainbiker

Post by lostbike »

OPGELET

Gisteren ben ik afgezakt naar Hertsberghe met de bedoeling een ontspannen dagje te fietsen met vrienden. Mijn ontspannen dagje viel al snel in het water toen ik na het inschrijven buiten kwam en mijn fiets was gestolen.
Als er iemand is die ergens iets verdachts gezien heeft, geef mij dan aub een seintje. Ik geef een flinke beloning voor de gouden tip naar mijn fiets.

Mocht je ergens deze fiets zien, bel direct het volgende nummer 0475 58 45 57 of stuur een mailtje naar ploffie2008@hotmail.com. Er rijden maar heel weinig van deze fietsen rond (meegebracht uit Italië), misschien valt hij jullie ergens op.

Olympia Stealth, zwart met een beetje rood
Volledig carbon
Alles XTR
Mavic Crossmax SL wielen
Zwarte voorvering
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

In de namiddag gestart met de bedoeling de 48km aan te snijden! Na een plensbui, 6 wegwielerzottendiegraagmensenindekantrijden en een gek die me zelfs 2 keer de pas heeft afgeneden was het vooral op in m'n hoofd. Dan maar de 38km gedaan, al die eindeloze lange rechte stukken die ik anders zooooo genieten vond waren herschapen in lange hééél lange baggerstroken, blijkbaar was dat vooral het geval in de namiddag(?) na de 2 plensbuien.
Vele einden gelopen omdat het sneller ging (ik wou er snel vanaf zijn) en omdat je het warm van krijgt :wink:!
Maar graag zou ik vragen aan alle 'echte' MTB'er om wat meer te reageren op die wegterroristen, ik heb me doodgeërgerd, mensen voorbij steken waar dat absoluut niet gaat, maar het toch doen, in die laatste bosjes vlotjes enkele hoeken afsteken, afval hier en daar doet er nie toe! Maar dan op de technische stukjes geen meter vooruit geraken en dan kon ik ze lachend voorbijsteken! En je herkent die mannen vanbij het begin hé...! Vooral GEEN helm bij die mannen!

Maar allé toch met veel smaak onze hotdog opgegeten en dan lijk een negerke naar huis waar moeder de vrouw ons kledij zorgvuldig klaar zal maken voor de volgende!
wezze
Mountainbiker

Post by wezze »

eerst en vooral een dikke proficiat aan de organisatie =D> . buffetbevooradingen, perfecte bepijling en een prachtig parkoers vooral de technische stroken naar het einde toe.het waren voor mij 48 km genieten. voor een keer liep alles prima met de fiets geen gekraak en gepiep. bedankt voor de leuke tocht en zeker tot volgend jaar =D> =D> =D>
DaVinci
Mountainbiker

Post by DaVinci »

zalig parkoer, iets te veel modder, maar toch geamusseerd
ben wel na 15km vol in een modderpoel gevallen bijna kopje onder, daarna was de tocht al minder plezant, maar ja daar doen we het voor é, heb veel mensen zien vallen voor men voeten, met dank daarvoor =D> :lol: =D> #-o
GBFelPresidente
Mountainbiker

Post by GBFelPresidente »

snellebeentjes wrote:In de namiddag gestart met de bedoeling de 48km aan te snijden! Na een plensbui, 6 wegwielerzottendiegraagmensenindekantrijden en een gek die me zelfs 2 keer de pas heeft afgeneden was het vooral op in m'n hoofd. Dan maar de 38km gedaan, al die eindeloze lange rechte stukken die ik anders zooooo genieten vond waren herschapen in lange hééél lange baggerstroken, blijkbaar was dat vooral het geval in de namiddag(?) na de 2 plensbuien.
Vele einden gelopen omdat het sneller ging (ik wou er snel vanaf zijn) en omdat je het warm van krijgt :wink:!
Maar graag zou ik vragen aan alle 'echte' MTB'er om wat meer te reageren op die wegterroristen, ik heb me doodgeërgerd, mensen voorbij steken waar dat absoluut niet gaat, maar het toch doen, in die laatste bosjes vlotjes enkele hoeken afsteken, afval hier en daar doet er nie toe! Maar dan op de technische stukjes geen meter vooruit geraken en dan kon ik ze lachend voorbijsteken! En je herkent die mannen vanbij het begin hé...! Vooral GEEN helm bij die mannen!

Maar allé toch met veel smaak onze hotdog opgegeten en dan lijk een negerke naar huis waar moeder de vrouw ons kledij zorgvuldig klaar zal maken voor de volgende!
Amen to that brother, "wegwielerzottendiegraagmensenindekantrijden". De macho-men die, niets en niemand ontziend, het grote gelijk willen halen: ik ben de sterkste, ik heb de grootste. Iedereen moet voor mij wijken, het bos is van mij alleen. We laten het ons, de rechtgeaarde MTB'ers van het eerste uur, niet afpakken. Ik wil natuurlijk ook niet iedereen over dezelfde kam scheren.

Wat de rit zelf betreft: de sfeer is ongeëvenaard, vooral gisteren was het gezamenlijk afzien. Chapeau aan de organisatie en ik hoop dat deze tocht nog lang mag worden georganiseerd. Dat lijkt me, vooral na gisteren, niet zo evident! Als er 2000 man door het bos ploetert (openbare en privéstukken) en hier en daar echt diepe kuilen ontstaan (twintig, dertig centimer, toplaag helemaal weg), dan zou ik, als eigenaar of bosbeheerder, toch wel twee maal gaan nadenken.

Maar kom, het was af gisteren, om 14u gestart voor de 38 km, overal blijven rijden (behalve enkele strookjes in de laatste paar km) voor donkeren aangekomen en daarna nog tot 7u leffes zitten drinken in het café op de hoek. Dat is Hertsberge voor mij![/i]
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Om 13.00 uur afgesproken met Karel van Wijnendaele, Bien, Snauwie, Groten Tetter, Tetter, Pettatti en Klaries.

De start werd efkes uitgesteld wegens een plaatselijke zondvloed die ons weer in de ark deed vluchten.

En dan op gang getrokken voor de 48 km.

Door die bui hadden veel bikers ook hun start een beetje verlaat zodat er heel wat fietsers op hetzelfde moment startten.
Maar "te druk" was het eigenlijk niet.

Als je zag wat je voor de wielen kreeg was het toch kwestie van afstand houden en spoor kiezen. En mensen verwittigen bij hindernissen.

Bien maakte vervaarlijke val omdat voorliggers niet verwittigden voor
een gevaarlijk diep spoor.
Karel en Snauwie konden nog net ontwijken maar Bien reed zich vast, met spectaculaire koprol tot gevolg. Gelukkig zonder erg. #-o

Ik, persoonlijk, vind niet verwittigen voor mogelijk gevaar veel erger dan snellere jongens die passeren waar het zogezegd niet kan. [-X

Nu, 't was weer mooi in Hertsberge.
Ondanks de modder.
Ondanks vier valpartijen, een badje in een beek en een kus van een boom.

't Was niet echt mijn stuurvaardigste dagje.
Al gleed ik veelal mee met de groep.
Ik was dus niet de enige die op schaatsen stond.

Welke banden leg je eigenlijk best in deze omstandigheden??

Maar we hebben ons gejeund.
En aangekomen met de batterijen gevaarlijk laag.

Gelukkig was er een aangename après waar we konden bijtanken alvorens thuis naar de bedenkingen van de Sint te moeten luisteren.

Die heel kwaad was omdat er weer kosten zijn aan mijn MTB-ke.

Achterderailleur compleet naar de kl... :evil:

Manmanman.

Hertsberge bravo. =D> =D>
Parcours heel mooi.
Dat het lastig was door het weer valt niet te voorzien.
Maar aan de afspuitplaats en in de après vooral veel voldane gezichten gezien.

Iedereen blijkbaar content omdat ze deze loopgraventocht toch maar gedaan hadden. #-o

't Moet niet altijd pistewerk zijn é...

Toe naaste jaare.
Zeker weten
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Voilà, eindlijk tijd om de 2175 deelnemers =D> =D> te bedanken voor deze "memorabele" rit.

Dat het zwaar ging zijn, dat wisten we, maar als de hemelsluizen de nacht voordien nog eens helemaal en langdurig opengaan, dan weet je het wel.

Aan de parcourbouwers zal het niet gelegen hebben, ze hebben echt alles gedaan om zoveel mogelijk water weg te werken, "geulkens" gemaakt, stukskes parcour der uit gelaten, maar ja... :cry: :cry:

Merci voor de positieve reacties, 't doet deugd na een week hard labeur.:wink:
hamateur
Mountainbiker

Post by hamateur »

gisteren mijn eerste maal hertsberge tijdens de winter. chapeau aan de organisatie voor zo'n mooie toer. Alhoewel ik toch niet de sterkste mountainbiker ben heb ik toch weinig problemen ondervonden.

Wat betreft de opmerking over "die snelheidsduivels " die iedereen de pas afsnijden vind ik het altijd interessant als iemand me voorsteekt dat ze eens roepen langs welke kant ze komen "links" of "rechts" en hoeveel je er zullen voorbij vlammen. Als het echt heel moeilijk voorbij te steken is en ik hou deel mensen op dan maak ik er ook niets van om eens langs de kant te staan en mensen die sneller vooruitgaan doorgang te geven.
Voor de keren dat ik zelf iemand voorbij steek heb ik mij eens zo'n goedkoop belletje aangeschaft (als ik zie wat geld mensen soms in hun fiets investeren kan zo'n belletje er ook wel af denk ik) en dat doet wonderen, de mensen zijn verwittigd dat er iemand af komt.
Ik denk dat problematiek opgelost is als men zowel van de kant van de voorbijstekers als voorbijgestokenen zich als "een heer in het verkeer gedraagt"
Acidboy
Mountainbiker

Post by Acidboy »

Mega tocht !
Nog nooit een tocht gereden waar de offroad stroken zich zo snel na elkaar aanboden. Recuperatie zat er doorgaans dus niet in, en de stroken lagen er zwaar bij, maar waren nog berijdbaar. Ik heb super genoten in die bossen.
Bevoorrading was dik in orde, alleen mijn bad was wat klein uitgevallen (een emmer warm water).
Correcte bepijling, nergens verkeerd gereden.
Aan de organisatie : =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Deze tocht staat vanaf nu op mijn agenda bij de top 3 !
flipo99
Mountainbiker

Post by flipo99 »

superrit =D> =D> 42km afzien en toch genieten
bevoorading zeer goed en superparcoer,zelf eens niet gevallen wel veel bikers tegen de grond zien gaan, gelukkig niet erg!
achterderailleur ook volledig naar de kl.......wel kunnen uitrijden.
ik vind het wel erg voor die persoon die zijn fiets gestolen is!
Post Reply