06/12/2008 Hertsberge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Tja leuk dat iedereen dit een leuke tocht vond, ik vond er niet zoveel aan. Wegens verplichtingen pas laat kunnen starten, was stuk na 11 uur en dit hebben we geweten :(
Het eerste deel tot aan de bevoorrading was nog goed te doen, maar daarna werd het eigenlijk steeds slechter. dat kon ook niet anders, als er dan al zo een kleine 4000 wielen voorgereden hebben. De bosdreven waren op veel stukken een pappige smurrie (alhoewel de ondergrond toch redelijk goed grip gaf. Mijn derailleur deed lastig (die zal die modder ook stilaan kotsbeu worden :wink: ) en nog een ferme vlaag over onze bult als toemaatje. Op km 34 rijd ik een scheur in mijn voorband en dat was dat. De boel nog kunnen herstellen maar als ik de handel wilde oppompen merkte ik dat mijn bommetje leeg was. (ik had woensdag ook al lek gereden) Gelukkig heeft een vriendelijk biker mij gedepanneerd met zijn pomp en zijn spierkracht =D>
Door dat hele oponthoud kletsnat geworden en koud gekregen. De leut was er dus af.
Spijtig, want zo een mooi parcours verdient veel beter weer en ik ben die modder eigenlijk grondig zat :evil: Maar ik vrees dat het nog niet voor eerstkomend zal zijn.
Morgen naar Sijsele, het zal wel weer aanmodderen zijn :(
Ik denk da ik vanavond een paar ferme duvels ga knippen :bounce:
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vandaag samen met Klein Plateautje =D> de 48 km afgebold en 'k moe zeggen da'k mij ferm gejeund heb!!Overal zeer vlot kunnen doorrijden.'t lag er volgens mij veel beter bij dan 2jaar geleden.
Prima bevoorradingen. =D> =D>
Wel verschoten dit jaar,dat er WEL #-o degelijk douches waren als we aankwamen.:'T was wel koud water en het viel uit de lucht. :lol:

Nog ne leuken après gehad waar de duifkes zeer verspreid binnenvielen.
Nog een madamke(een roste mé krullen,en daar ben ik zot van :wink: )van Buggenhout de nodige energie gegeven tot haar ventje daar was.

Hertsberge:proficiat en tot volgend jaar! =D>

Ps.nen aanrader voor wie met mtb wil starten! =D>
Ps.voor da madamke uit Buggenhout:'t was te kik é. :wink:
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Echt plezant kon je het niet (meer) noemen met al dat gebagger, de 2 singletrackzones op het einde waren wat dat betreft een verademing !

Is geen kritiek hoor, de organisatie kan daar niets aan doen...tenzij wat meer zones inlassen zoals die allerlaatste, voor de rest is het doorgaans rechtdoor zeilen en stoempen, de organisaties rond Brugge/Jabbeke doen wat dat betreft toch beter vind ik, ook al zit er daar (veel) meer road in.

Soit, we hebben onze modderstuurvaardigheid weer wat kunnen aanscherpen :-)
lastigen
Mountainbiker

Post by lastigen »

terug van de bossen (begonnen om 12.15 uur nadat ik eerst geertje en co tegen ben gekomen ) en wat moet ik nog meer zeggen dan al die reacties die hier reeds staan .
het was mijn eerste HERSTBERGE en ik vond het meer dan geslaagd.... prima stops, prima bepijling en geen wachtrij aan de afspuitplaats.

en nu dringend mijn fiets binnen doen voor nieuwe remmen want ze zijn volledig op #-o #-o maar pas op ik ben niet de enige met dat probleem er is zelf een dame die rechtdoor moest rijden omdat haar remmen volledig op waren :lol: alle hekheid op een stokje we zijn zonder kleerscheuren thuis gekomen en met een supergevoel

bedankt aan de organisatie =D> =D> =D> =D>

was Superfan de jongedame aan de laptop bij de inschrijvingen (met vergunning)?
nee superfan is de jongedame die de leffe's ronddroeg :lol: :lol:
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Chapeau voor de organisatie. Perfect bepijld. Bevoorradingen om U tegen te zeggen. Een extreem slijkerig maar toch "berijdbaar" parcours. En een après met een gratis hotdog en een vriendelijke Superfan waarmee ik een babbelken kon slaan. Wat moet ne biker nog méér hebben :wink:
fast2
Mountainbiker

Post by fast2 »

was vandaag een eenzame erika's baaiker op jullie mooie vtt (eigenlijk btt,bostoertocht) enkel mn zeune was mee en nog een gast van de streeke !
tocht was dik in orde, goede bevoorrading en een grote afspuitplaats =D>
al zijn er sommigen die thuis geen water hebben denk ik !
ze zouden zelfs hunne spons en borsteltje gebruiken :oops: !
maar anders een dikke proficiat aan de organ.
mister michel
Mountainbiker

Post by mister michel »

JAWADDE DADDE, wuk was me dat daar allemaal van een morrig boeltje gesproken... Wel goed berijdbaar nergens van m'n velooke gemoeten! Heb op sommige plaatsen goed diep moeten gaan maar dat hoort er nu eenmaal bij, binnen 2 a 3 weken zullen we het rendement ervan wel merken!Het bobijntje was na 47km wel af...
chapeau aan de organisatie van deze vtt
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Deze morgen in het donker reeds vertrokken 7u50 (met voor - achterlicht) voor een mooie tocht, van opstoppingen had ik helemaal geen last, een mooie zonsopgang met wat ochtendmist het was prachtig. Bep. was zeer goed alsook de bev. Wat mij wel opviel was dat redelijk wat bikers hier en daar een strook en dan vooral de vuilere, oversloegen en dan terug op het parcours inpikten. Dan reden ze niet voor mij wielen in de baggerstroken.
Bij de start regenjasje aangetrokken en toch achteraf spijt van gehad, veel te warm gekleed.
Op de stukken waar de grote toer en de kleine toer samen kwamen was het toch al vettig deze morgen, wat moet dat dan niet geweest zijn als er 2000 man gepaseerd is.
Volgend jaar zeker terug.

Stats : 48,1km 2u32 en avs 18,9km/u

Greetz
2f2f
Last edited by 2 fast 2 follow on Sat 06 Dec 2008 20:57, edited 1 time in total.
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Vandaag de 48km gereden samen met Rik C en Henkieboy (alé de eerste 20km toch, hihi :oops: :oops: ). Een zeer mooie streek en parcours, maar na de 2de bevoording bleef het geploeter in slijk en potgrond wel zwaar aan de ribben plakken en k heb een paar keer het decor van héél dichtbij gezien. Het bleef deze voormiddag tot op een paar druppels na droog en daar was ik zeer bij mee [-o< . Enfin k heb hem uitgereden en dat op zich is voor mij een mooie prestatie. Alvast een dikke proficiat de organistatie =D> =D> =D>: een goede, duidelijke bepijling en de bevoorrading was ook zeer goed.

Merci, Rik C en Henkieboy!!!
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Hertsberge voor de kweet-niet-hoeveelste-maal gereden en 't was volgens mij de "vuulste" editie. Maar 100% amusement. Gestart om 13u10 (net na de grote regenvlaag) aan de 48 km. De pap was heerlijk om in te rijden, want ZEER goede ondergrond. En velen maar glijden en balanceren op de buitenste 30 cm van de rand waar nog wat gras groeide. PAP, jongens en meiden, betekent altijd vaste ondergrond (water sijpelt daar niet weg). Mooi parcours, vooral dat laatste bosje is heerlijk. Hoewel...één maal ten val gekomen op de 48 km en dan nog wel in die laatste kilometer, zekers! Buil op mijn scheenbeen en geschaafde knie ('t was net in den bergaf, toen het voorwiel in een putje bleef steken. Met de helm ook iets geraakt, maar 't zag niet wat het was. Het was toen al behoorlijk donker in dat bosje). Volgend jaar zal ik iets vroeger starten, want er waren heel wat starters om 13u (recordopkomst?). Voila, nog wat algepan (daar gekregen) aan mijn kuiten smouten zodat we morgen de loopmakkers er nog eens kunnen aflopen ! @Hertetrappers: proficiat en zeker tot de volgende ! =D> =D>
Post Reply