06/12/2008 Hertsberge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
elji
Mountainbiker

Post by elji »

Oef , om 08.30u vertrokken met fiets richting Hertsberge, het bolde lekker want had de wind vanachteren :lol:
Dan de 45km gereden zoals elk jaar mooie tocht =D> , maar volk jong #-o het was echt overal tussen laveren, met respect hoor , ik doe niet onnozel om toch maar voorbij te kunnen.
Dan terug naar Jabbeke, met de wind tegen deze keer #-o
Moe maar voldaan in bad gaan liggen.90km aan 22.2
=D> =D> =D>
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Deze morgen samen (de eerste 35km) met Kris en Willem de 48 km gereden.
Om 8h reeds een grote drukte in Hertsberge. Nie normaal.
Het parcour was gewoon af. Ondanks de vele regen van deze week en vannacht toch alles berijdbaar, al was het soms toch stoempen om overal door te geraken. Hier en daar toch wel eens een voetje (een tweetal keer wat meer) aan de grond gezet. :oops: :oops:
Maar niet getreurd, we hebben deze morgen terug alle bossen in Hertsberge en omstreken gezien en ons weeral geamusseerd.
Alles dik in orde inschrijving, bepijling, natuurlijk parcours,afspuitinst. en de'n après waar superfan in haar nopjes was en me reeds meldde dat ze de 2000 inschrijvingen al gehaald hadden om 11h30. Ik denk dat dit genoeg zegt.
Superfan, M-biker en alle anderen bedankt en tot volgend jaar. =D> =D> =D> =D> =D>

Groeten

geertje :wink:
hans darmstrong
Mountainbiker

Post by hans darmstrong »

De 48 gereden. Heel knappe organisatie, goeie bepijling, goeie bevoorrading. Ik ben wat later gestart, tegen 9.45. Het lag soms al erg vettig, en de organisatie was net voor ik eraan kwam een van de laatste stroken aan het afsluiten. Paar keer serieus gevloekt op de morre, vooral just voor de tweede bevoorrading. Iets droger zou een perfecte tocht geweest zijn voor mij, maar daar kunnen ze in hertsberge natuurlijk niets aan doen.

Er zit nog een kloefe morre in m'n oge. Dit terzijde.
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Het ging hier onder andere over tochten in de Ardennen hé... Wel ik heb er daar al veel gereden maar ik kan verzekeren dat er ginder minder zwaar zijn dan deze van vandaag. Leuker das een andere zaak natuurlijk. Dat hangt af van smaken en wa zeggen ze daar nu weer over...??

Ik heb me geamuseerd vandaag! Vooral in da bosje... 8) 8) 8) :wink: :wink: :wink:

Bedankt "bambi-kickers" voor deze leuke morgen!!
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Vanmorgen ook de 48 gereden... Schitterende tocht! Verleden jaar was dit al één van de favo's, en dat gevoel is alleen maar bevestigd geworden! Geen wagonnetjes deze keer, dan maar gebruik gemaakt van het mp3-spelertje... Toch een speciaal gevoel om met 80's hits door een baggerstuk te passeren... Op het einde had ik wel last van een loskomend crankstel EN van een versleten ketting #-o ... Dat worden weer kosten, toeme... Tot volgend jaar Herten!
gitane
Mountainbiker

Post by gitane »

Hey Dirtlovers ,

Deze morgen voor de eerste maal Hertsberge gedaan en dit is inderdaad een prachtige tocht door de vele bossen en nabijgelegen dreven . Volgens mij zijn het toch zeker geen armoezaaiers die daar wonen , maar dit terzijde . Inderdaad goede bewegwijzering en mooie bevoorradingen , wat we niet altijd van sommige tochten kunnen zeggen... Ikzelf ben op het parcour gekomen in Maria-Aalter en ben zo naar de start gereden . Ik had toen toen toch al 22 km op de teller en heb dan besloten om de 38 km te rijden , vervolgens ben ik dan via Wingene huiswaarts gereden en had toch al 78 km en gezien sommige bosstroken lekker drassig lagen , was mijn 'bobijntje' ver op... :oops: :oops: Morgen rijdt ik nog een 50-tal km in mijn 'achtertuin' met name in het drongengoed , die door de Flabbaert-vtt gretig gebruikt wordt en ook het nodige respect verdient . Het zal toch weer een lekker weekendje ' in the mud ' geweest zijn ! Als ' nieuw' lid op het forum , graag een paar reacties hierop graag ....

keep the faith , BULLRIDER... :lol: :lol:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Net terug van 2X Hertsberge. #-o
Superfan &CO weten hoe ze een mountainbiker moeten bevredigen.
Een voorspel van L'kes en U'kes van enkele km , ideaal om op te warmen en wat bij te praten maar toch altijd tussen de boomkes en zicht op de appartementen en sociale woningen van Hertsberge.
Dan volgt een tip-top bevoorrading met vanaf dan echt het bos in , bos uit. De maat is gezet en dit zo tot aan de 2de bevoorrading.
Vanaf de 2de bevoorrading tot aan de aankomst zo'n 14km is het echt smullen met niet alleen bos , maar aangelegde single trackskes en enkele privaatstukken. Met als hoogtepunt de rode driehoek met het prachtig krinkel de winkelboske ,dit jaar nog iets uitgebreider dacht ik.
Aan de aankomst riep mijn velooke "nog ne keer" en ja hoor daar gingen we voor een 2de maal , deze keer allemaal iets minder intensief.
Dan werd het echt duidelijk wat 2000 mtb'ers met een parcours doen.
1 maal gereden zonder veel volk (vertr. 8u15) en de 2de maal zelfs heel weinig volk tegengekomen (vert. 11u15).
Aangekomen met 96km op de kilometriek.
Volgend jaar zeker terug.
noot: Hertsberge kan inderdaad niet vergeleken worden met een Beuvry of Langdorp of Ardennenrit , maar in West-Vlaanderen zeker absoluut toppie. Een tochtje uitstippelen op openbare baan en offroad kan iedereen , maar de moeite die ze hier doen om circuitjes aan te leggen en al deze private bossen open te stellen verdient zeker onze steun, want ze worden zeldzaam.
tut nostejoare,
trekske8500
Mountainbiker

06/12 Hertsberge

Post by trekske8500 »

Zeer mooie tocht. Zeer goede organisatie op alle vlakken.

Die bossen en die boslucht, de max! De zon die priemt door het ijle bladerdek, machtig!

Ondanks de hevige regenval van 2 dagen geleden, toch bereidbaar. In Avelgem zal dit anders geweest zijn.

D.i. de tocht, die starters in het mountainbiken moeten afbollen, om verkocht te zijn.

Proficiat aan die bikers die met een gemiddelde van boven de 20 op hun teller staan, en geen voet o/d grond hebben gezet. Er waren immers een aantal venijnige putten te overwinnen! Ik heb toch een aantal keer mijn voet gezet. Kwestie van volgende week terug te fietsen.

Volgende week, Moen.
edse
Mountainbiker

Post by edse »

vandaag eindelijk eens de TT van Hertsberge kunnen doen.
Andere jaren altijd al moeten werken.De verwachtingen waren bos,bos,bos en we kregen bos,bos,bos.Heel mooie rit maar voor mij was
het vandaag iets te zwaar,daar kunnen jullie inrichters niets aan doen natuurlijk.Het ging voor geen meter en heb de laatste 10 km moeten aftellen...pfff.ik had precies loden benen vandaag.
In ieder geval kom ik volgend jaar terug,hopelijk met betere benen. :wink:
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

et voilà, die hebben we ook weer gehad 8) en 't was dik in orde ! vorig jaar nog gekozen voor de 38km, nu voor de volle 48km en me niet beklaagd... vertrokken rond 9u en eerlijk gezegd weinig in de file gezeten... dat leek me iets erger vorig jaar, dus een pluspunt =D>

hét grote voordeel van de bosgrond is natuurlijk dat het vele hemelwater van de voorbije uren/dagen/weken/maanden #-o goed in de bodem ingedrongen geraakt... en zelfs in baggerstroken voel je de ondergrond nog, dus echt glijden of zwemmen doe je nooit: zo heb ik het graag!

het parcours was opnieuw af: kilometerslange singletracks, bosdreven, technische fun-parcours en wat nog allemaal, netjes afgewisseld met wat asfalt om te recupereren... om van de 2 rijkelijk voorziene ravito's nog maar te zwijgen :wink:

de eerste 16km samen met compagnon Marc gereden, na de 1ste bevoorrading m'n wagonnetje bij TOF-fe Katrien aangehaakt en de laatste 16km alleen afgehaspeld aan een fijn tempo, stilaan aftellend per km :lol:

klokslag op de middag aangekomen en nog net tijd voor 2 Leffes alvorens weer richting Sparrestad te rijden... trouwens, was Superfan de jongedame aan de laptop bij de inschrijvingen (met vergunning)?

soit, ferme proficiat aan de Hertetrappers voor deze geslaagde organisatie! hopelijk nu nog een keer of 2 mooi gekiekt onderweg en het is helemààl af :bounce:
Post Reply