Mijn vrouw werkt in Barco-Kuurne. Ze gaan er daar ook ontslaan. Er is voor de moment heel weinig werk in Kuurne. Ze wachten op ' de Amerikanen ' naar 't schijnt. Ze beloven beterschap in jan '09 . Da's toch al iets. Het gaat altijd wel een beetje bergop-bergaf hé. Enkele goede jaren en dan weer wat minder. In den bouw ist ook zo.
Courage moeten we hebben. Na regen .....
Filiep
financiële crisis
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- Dickie
- Mountainbiker
Heb ook ervaring met zo'n geval.
Alles en nog veel meer op krediet, tot Electrabel, de VMW, zelfs boetes (drugs!)... en huur
niet meer konden betaald worden
.
Dus naar de Vrederechter.
"De wetgever wil aan debiteurs die te kampen hebben met een overmatige schuldenlast de mogelijkheid geven om te starten met een nieuwe lei, dmv een collectieve schuldenregeling..."
Dus: schold eerst 60% van de schuldenberg kwijt, stelde een prodeo advokaat aan voor de resterende schuldbemiddeling.
Besluit: het beste vangnet heb je als je niets bezit, een carriére in de lichte criminaliteit begint en a volonté schulden maakt.
De maningen die deurwaarders in je OCMW appartement komen afgeven leg je gewoon op de hoop.
Alles en nog veel meer op krediet, tot Electrabel, de VMW, zelfs boetes (drugs!)... en huur
Dus naar de Vrederechter.
"De wetgever wil aan debiteurs die te kampen hebben met een overmatige schuldenlast de mogelijkheid geven om te starten met een nieuwe lei, dmv een collectieve schuldenregeling..."
Dus: schold eerst 60% van de schuldenberg kwijt, stelde een prodeo advokaat aan voor de resterende schuldbemiddeling.
Besluit: het beste vangnet heb je als je niets bezit, een carriére in de lichte criminaliteit begint en a volonté schulden maakt.
De maningen die deurwaarders in je OCMW appartement komen afgeven leg je gewoon op de hoop.
maar uw moeke betaald mijn rekeningen niet.Screaming Skull wrote:Haha vlgns mijn moeke die doceert aan de unief is het maar een recessie vergelijkbaar met de jaren zeventigAntonio's pizza wrote:Ach, 't is zo erg niet, volgen die twee madammekes die gisteren aan mijn deur stonden waren alle antwoorden en hoop om uit deze crisis te geraken te vinden in de bijbel!.
- the voltman
- Kerstman
Post by the voltman »
Ik kan het niet beter zeggen, ik volg je bijna volledig, uitgezonderd die interims, mijn vrouwke staat bij alle interims in tielt en waregem ingeschreven en er valt zelden iets uit de bus, maarja ik zeg er wel bij het moet dagwerk zijn, dus ja ligt wat moeilijk zeker.El Perro Diablo wrote:Mensen leven naar hun loon? Nee, mensen leven over hun loon!!!
Ze kopen huis/auto/spullen die ze moeten afbetalen met meer dan 80% van hun loon, van de rest moeten ze leven, maar gaan ze ook nog eens op verlof.....als er dan een haar in de boter komt is het een ander zijn schuld. Ik ken er genoeg die zo boven hun stand leven, elke maand nieuwe GSM en PC en van die fratsen, ze moeten 3 dagen op een maand gaan doppen en ze zitten al in de miserie!!!
Het is logisch dat als er ontslagen vallen de goei mogen blijven en de ambetanterikken 1st gaan, hoe zou je zelf zijn als baas?
Wij hebben gewoon TEVEEL en daar worden we nu voor gestraft, vroeger was een gezin al blij met een klein TV'tje, nu moet er zelfs op de bad-,logeer-,kinderkamer een groot plat scherm staan, er moet 2x per jaar op wintersport gegaan worden, in de zomer naar het zuiden, om de 4 jaar ne dikke monovolume en ga maar voort......want de geburen doen dat ook, awel uw geburen in de miserie, gij ook......
IPV het bedrijf waar je werkt plat te gooien om te staken zouden de mensen beter wat MEER voor hun werkgever doen!!!!!!!! Die baas doe zijn kot dicht en gaat in China verder, logisch toch, goedkoper en ze staken niet.
Mensen die gewerkt hebben hebben recht op het financiele vangnet dat onze maatschappij heeft= dop, ziekenkas,pensioen, diegenen die er nooit voor bijgedragen hebben (=60%) trek uwe plan!!!!
Wij verhuren een interimbureau, er is werk genoeg, maar we vinden geen mensen om te werken.......da's toch te gek eh?
grtz volty
Hier wil 'k toch 'ns even verder op doorbomen. Het mag duidelijk zijn dat de vraag naar bepaalde producten daalt, wat ook inhoud dat de klant meer keuze heeft van toeleveranciers (als ze allemaal bezet zijn is er meestal geen keuze) en dus diegene gaat nemen die aan een lage prijs werken. Die toeleveranciers gaan zich dan ook doodconcurreren tegen lage prijzen. De anderen die gaan de dop op, failliet of heroriënteren zich. Als dit gebeurd is kunnen de nog bestaande hun prijzen weer omhoog trekken, dan is er een fase waarin er weer toeleveranciers bijkomen en de prijs uiteindelijk terug stabiliseert.jonathan wrote:gelukkig dat de dop nog bestaat voor mensen die het nodig hebben.
ik werk als zelfstandig helper in familie bedrijf en heb nog voor 3weken werk.daarna is het afwachten
hopelijk gaat het binnenkort terug goed want de metaalsector zit op zijn gat hoor
- pointbreak
- Mountainbiker
- Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race
Post by pointbreak »
Persoonlijk vindt ik het allemaal weer wat overroepen.
En uiteraard wordt er weer deftig geprofiteerd door de werkgevers, zoals altijd.
Mensen worden onder druk gezet om nog meer te presteren, opslag ? "Ge zijt gek zeker" een eindejaarsbonus ? hetzelfde antwoord.
Hier en daar vallen en worden ontslagen aangekondigd maar waren deze niet al reeds voorzien en grijpen ze nu hun kans om stakingen te vermijden.
O.K. er is wel degelijk een recesie, maar naar mijn mening zal deze van korte duur zijn.
Als je afgelopen week over de Scheldelaan reed in Antwerpen dan zag je grote files van vrachtwagens die staan aan te schuiven voor een lading !
Eveneens bij tankreinigen en dergelijke, met grote wachttijden tot gevolg.
Dan die ellendige files op die ring en rond Antwerpen de hele week.
Vooral vrijdag lag Antwerpen zo goed als plat door het verkeer.
Als het echt crisis zou zijn dan zou het er wel anders uitzien !
En dan nog maar te zwijgen over de chaos in de winkels, nu reeds enkele weken voor de feestdagen.
En uiteraard wordt er weer deftig geprofiteerd door de werkgevers, zoals altijd.
Mensen worden onder druk gezet om nog meer te presteren, opslag ? "Ge zijt gek zeker" een eindejaarsbonus ? hetzelfde antwoord.
Hier en daar vallen en worden ontslagen aangekondigd maar waren deze niet al reeds voorzien en grijpen ze nu hun kans om stakingen te vermijden.
O.K. er is wel degelijk een recesie, maar naar mijn mening zal deze van korte duur zijn.
Als je afgelopen week over de Scheldelaan reed in Antwerpen dan zag je grote files van vrachtwagens die staan aan te schuiven voor een lading !
Eveneens bij tankreinigen en dergelijke, met grote wachttijden tot gevolg.
Dan die ellendige files op die ring en rond Antwerpen de hele week.
Vooral vrijdag lag Antwerpen zo goed als plat door het verkeer.
Als het echt crisis zou zijn dan zou het er wel anders uitzien !
En dan nog maar te zwijgen over de chaos in de winkels, nu reeds enkele weken voor de feestdagen.
't Kan beter overroepen worden dan onderschat.
Ne kameraad van mij heeft een schildersbedrijf, net geen 50 man in dienst. Hij is blij met de recessie. Soms heeft 'm werkvolk dat gene klop doet. Nu er steeds meer bedrijven volk buiten gooien, worden werknemers een beetje bang en doen ze meer hun best om niet als eerste buiten te vliegen. 't Zijn altijd de werkgevers die profiteren....da's voor een stuk waar, maar geef ook toe dat werknemers ook profiteren. Bij nachtwerk als er gene baas is wordt er de helf van de tijd geslapen, ziekvieren als 't niet nodig is, staken om loonverhoging zodat ze nog wat extra luxe kunnen hebben en noem maar op. De pot verwijt de ketel en de ketel verwijt de pot
Ne kameraad van mij heeft een schildersbedrijf, net geen 50 man in dienst. Hij is blij met de recessie. Soms heeft 'm werkvolk dat gene klop doet. Nu er steeds meer bedrijven volk buiten gooien, worden werknemers een beetje bang en doen ze meer hun best om niet als eerste buiten te vliegen. 't Zijn altijd de werkgevers die profiteren....da's voor een stuk waar, maar geef ook toe dat werknemers ook profiteren. Bij nachtwerk als er gene baas is wordt er de helf van de tijd geslapen, ziekvieren als 't niet nodig is, staken om loonverhoging zodat ze nog wat extra luxe kunnen hebben en noem maar op. De pot verwijt de ketel en de ketel verwijt de pot
- frederikc
- Mountainbiker
men raad nu juist aan om in gelijkmatig schijven bij aan te kopen(voornamelijk fortis obam aandelen, die staan heel laag momenteel en als de markt gestabilizeerd is "ZOUDEN" die serieus de hoogten schieten), "zeggen ze he",
hierdoor zou je rustig winst opbouwen en als er toch terug een zak is zal je niet teveel geld kwijtraken,
maar je moet niet alles geloven wat ze zeggen, de meeste deskundigen zegde dat er geen problemen waren in de financiele sector en een beke later zegde ze het tegengestelde en wat je moest toen om het te voorkomen
zo kan ik ook een deskundige zijn alst gebeurd is zegge da ge vroeger moest verkope
hierdoor zou je rustig winst opbouwen en als er toch terug een zak is zal je niet teveel geld kwijtraken,
maar je moet niet alles geloven wat ze zeggen, de meeste deskundigen zegde dat er geen problemen waren in de financiele sector en een beke later zegde ze het tegengestelde en wat je moest toen om het te voorkomen
zo kan ik ook een deskundige zijn alst gebeurd is zegge da ge vroeger moest verkope
miester fens wrote:ik heb ook al stevig id klappen gedeeld (en toch heb ik de indruk dat het binnen afzienbare tijd heel interessant zal zijn om in te kopen (of is da wishfull thinking)![]()
... in elk geval ik had beter diene groep Bonobo's gevolgd ipv mijne makelaar!