nieuwe vaste route, veerle laakdal

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
spencerbok
Mountainbiker

Post by spencerbok »

is deze route nu volledig in orde ? #-o anders ga ik nog eens een poging doen ! ik heb dat gelezn op rtv denk.... :^o
kneut
Mountainbiker

Post by kneut »

ben net met de auto naast een stuk gereden waar ik de pijltjes volledig kwijt was, en er hingen genoeg pijlen nu.

Ze hebben er in ieder geval aan gewerkt en meer pijlen gehangen!!
johanR
Mountainbiker

veerle laakdal

Post by johanR »

ben zelf van bergom , woon in omgeving van dry eycken , kipdorp . ga vandaag is uit proberen . hou jullie op de hoogte . :wink:
johanR
Mountainbiker

Re: veerle laakdal

Post by johanR »

johanR wrote:ben zelf van bergom , woon in omgeving van dry eycken , kipdorp . ga vandaag is uit proberen . hou jullie op de hoogte . :wink:
vandaag dan de route gedaan na 6 weken non-actief en een goede verkoudheid erbij . vertrokken aan sporthal in veerle . blauwe route was ni echt leuk maar viel al bij al nog mee ,veel breede veldwegen en redelijkveel asfalt . op gegeven moment de rode erbij gedaan en daar begon het al beter te gaan ,lag er vettig bij , goed voor men stuurkunsten wat bij te schaven .paadjes werden al wat smaller , zeker naast het water . leukste stuk was naast de autostrade , en idd de afvoerbuizen zorgden wel voor wat problemen . daarna toch effe de bos ingedoken met enkele lichte klimmetjes .alle pijltjes hingen er en alles was goed aangeven , voor mij was dit na een verplichte rustperiode een mooie tocht , had 32 km als ik terug aan sporthal was .
spencerbok
Mountainbiker

Post by spencerbok »

ok johan , bedankt voor het proefrit =D> ga nog eens één van de dagen testen.
fietsiepiets
Mountainbiker

nieuwe route laakdal

Post by fietsiepiets »

Ik heb deze zaterdag l.l gedaan met enkele leden van onze club.

Ik vond wel dat het blauwe gedeelte te weinig off-road bevatte,dwz te veel asfalt en te weinig bos en veldwegen.Gezien de omgeving is dit wel normaal.En vermits men binnen de gemeentegrenzen wil of moest blijven vermoed ik en misschien nog andere factoren,dan is dit nog goed.Misschien had men hier en daar nog wel iets meer kunnen doen,maar kom,misschien heeft het ook zo zijn voordelen.

Het rode gedeelte vond ik wel goed hier zat een hoog gehalte off-road in.Met enkele leuke stukken.De single track vond ik wel best te smaken en de klim stukken ook,nu wel niet spectaculair,maar kom.Het moet niet altijd zo steil en indrukwekkend zijn.

Er moet wel opgelet worden,waar men bezijden een villa passeert,juist na de splitsing komende van Veerle,waar men rakelings langs een beek rijd,en waar men nu nog fatsoenlijk kan passeren,dit in de toekomst niet verergert.Liefst in oog blijven houden.

Waar men de baan Schaffen -Geel oversteekt,een beetje verder langs dit beekje men het ook in het oog houdt,wegens misschien ook iets te smal,zeker bij modderig weer.

In alle geval ook een pluim voor de goede afpijling,deze vond ik heel goed.En als daar geen gekke dingen mee gebeuren,proficiat.Ik zal deze toer zeker nog wel eens affietsen of stukken ervan,hoe het uitkomt als ik met de mtb erop uit trek.

Ik denk dat je pas een goede beoordeling kunt geven,nadat deze meermaals is gereden door de mtb liefhebbers,en dan mag je volgens mij toch rekenen op een termijn van 1 jaar,dus nog een leuke winter en zomerperiode.
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Dinsdag ook een gedeelte van het parcours gereden. Via de Merodebossen in Averbode richting start in Veerle en parcours gevolgd tot en met rode lus in Eindhout. Begin inderdaad asfalt en brede wegen, rode lus is leuker, smallere paadjes en wat meer bos.
Nu door de bevroren ondergrond leuk parcourske om conditie wat op peil te brengen.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Wimmeke76
Mountainbiker

Post by Wimmeke76 »

Heeft er iemand een gedacht van hoe deze route er met het nat weer (smeltende sneeuw + regen) van de laatste dagen bijligt? Kan je er nog op een iets of wat fatsoenlijke manier rijden of is het ploeteren door het slijk?
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Op de asfaltwegen en brede veldwegen zal het wel te doen zijn.
Op de smallere paadjes die voornamelijk langs beken of grachten lopen
zal het wel vettig zijn vrees ik (voornamlijk op rode parcours).
Gisteren in de buurt van de abdij van Averbode gereden en daar viel het al bij al nog mee, dus proberen zou ik zeggen en ons iets laten weten :-D .
Greetz, DD
Post Reply