Nieuw product Recucell Wie kent het ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Daarom mijn openheid op deze forum.
Wat we ten zeerste appreciëren !
vostefan
Site Administrator

Post by vostefan »

sunn xtreme wrote:naam zegt het zelf : hoofdzakelijk aminozuren, in hogere doses wel te verstaan.
op termijn geeft het een vitaler gevoel, stimuleert metabolisme, maar is lang niet dat wondermiddel dat in hun reklame word afgeschilderd.
zo ken ik wel heel wat betere middelen die legaal zijn.

ken first nutricion..............
oorspronkelijk opgestart in de UK, later de zetel verhuisd naar Spanje (vooral wegens fiscale voordelen en de soepelheid inzake supplementenproduktie te Spanje)

vrij degelijk, maar er zijn betere supplementenproducenten, en soms zelfs een pak goedkoper.

normaal te krijgen in elke supply bodyshop winkel
Ik pik nu pas in op het verhaal, maar even enkele dingen rechtzetten en verduidelijken:

Firstnutrition.eu is de website van de verdeler voor Spanje van de producten van First Class Nutrition. Ik ken de eigenaar -Sébastien- persoonlijk, dus kan het weten :wink: .

First Class Nutrition is een relatief jong Belgisch merk dat op zeer korte tijd in de fitness markt een enorm sterke naam heeft uitgebouwd omdat hun producten wel degelijk werken (ze gebruiken enkel kwaliteitsingrediënten) en ze in vergelijking met Amerikaanse equivalenten meestal goedkoper zijn (omdat ze geen woekerwinsten pakken).

First Class Nutrition is een merknaam van de firma Sportorders (http://www.sportorders.be/?ref_id=11060), die oorspronkelijk gestart is (en dit ook vandaag nog doen) als distributeur en groothandel voor een aantal internationale merken van sportvoeding en voedingssupplementen (zij verdelen in België o.a. SIS waarover op dit forum ook reeds sprake). Omdat ze de kennis in huis hadden om zelf producten te ontwikkelen, en ze de mening toegedaan waren dat ze betere producten konden ontwikkelen aan een betere prijs, zijn ze overgegaan tot eigen productie.

Recucell is inderdaad 1 van hun producten. Hoe het precies werkt kan ik niet vertellen, maar op hun website vind je onder de producten in ieder geval meer informatie. Je zal dit voorlopig nog niet bij de lbs tegenkomen aangezien hun producten nog vooral via de fitness en individuele sport- en voedingsadviseurs wordt verdeeld. Bovendien is de Belgische wetgeving begin dit jaar veranderd waardoor een heleboel van hun producten opnieuw zijn ingediend voor notificatie en aldus nieuwe labels en verpakkingen krijgen waardoor niet alle producten momenteel verkocht kunnen worden.

Momenteel worden alle producten voorzien van nieuwe labels. Een groot deel van de labels stond voor de herziening van de wetgeving reeds op punt en is dus opnieuw moeten herzien worden, teksten opnieuw geschreven en vertaald in 9 talen, genotificeerd, ... enz.

De voorbije 2 jaar heeft het bedrijf ook intensief gesleuteld aan een VOLLEDIG GAMMA VOOR DE DUURSPORT dat -samen met hun bestaande producten- door team SAECO werd uitgetest en goed bevonden...

Soit: De eerste nieuwe labels zijn pas van de band gerold dus binnen enkele maanden is het volledige gamma opnieuw ter beschikking, in de nieuwe verpakking! Sportorders zal ook aanwezig zijn op Velofollies met de producten van SIS en MP3. Eventueel de gelegenheid om hen ook over First Class Nutrition en Recucell eens aan te spreken.

gr - stefan
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

het lijkt wel of't onmogelijk is/wordt om zonder suplementen goed te presteren :-?
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

ge kunt zonder presteren zenne! Ma dan moet uw voeding optimaal zijn, ma echt optimaal hé...En als je 6 op 7 traint dan heeft je lichaam wel zijn vitamientjes etc nodig zenne, want op de langen duur zijn de batterijkes van je lichaam op. Met die supplementen kan je alle waardes op een goed pijl houden...
En tja zit natuurlijk een beetje in de mind hé :lol: :lol:
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

m'n bedoeling was zekers nie om dit te betwisten, maar op de langen duur weette nie meer wa wel en wa nie te pakken hé. En 'k heb zelf nog nie zo direkt iets "gevoeld" van de produkten die'k tot nu toe genomen heb.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Kun je enkel weten als je regelmatig bloed laat nemen en welke tekorten je hebt. Dat weet ik dus. En die vul ik aan.
Ivm de Maca is het een ander verhaaltje. Dat is een extraatje zullen we zeggen alsook de caffeine, dat zijn stimulansjes.
Als ik mijn tekorten niet zou bijvullen dat zat ik gewoon in de lappenmand.
Hangt ook van persoon tot persoon af natuurlijk. Ik heb gewoon de pech(en nog vele anderen) dat ik veel verbruik.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

hoe dikwijls laat je zo je bloed controleren?

algemeen aangenomen word dat je lichaam went na een periode aan
de caffeine en dergelijke. Kan het dan ook niet zijn dat je lichaam went aan de suplementen en bijgevolg hiervan ook afhankelijk wordt. Of omgekeerd dat na een periode van tekorten je lichaam extra z'n best gaat doen om aan te vullen? gewoon een ideeken hé :-)
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Om de 3mnd ongeveer.
Caffeine wend idd heel snel. Tijd stoppen af en toe.
Gewenning ivm supplenten en dat u lichaam er meer van nodig heeft ?
Geen idee, wat ik wel weet is dat als ik rust neem alles zich terug sneller herstelt. Vandaar dat de cyto misschien interessant is.

Edit : Oppassen dus met zomaar nen hoop sup's binnentespelen. Vooral ijzer is zeer schadelijk bij een teveel. En de vitamines A,D,E,K ook.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

bij mij werkt rust ook het best.... 'k heb minimum 8 uur slaap nodig!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

J.E. wrote:het lijkt wel of't onmogelijk is/wordt om zonder suplementen goed te presteren :-?
je kan zonder presteren.
maar, wie intensief sport heeft supplementen nodig omdat je met de voeding er gewoon niet komt.

het grootste verschil is, dat je zonder enige supplementen slechts 1x kan pieken op een jaar.
ALS je geluk hebt. Want het risico om je murw te trainen (ook al zijn die niet zwaar) is groot. Het risico op roofbouw is dat ook.
daarbij komt wie een tekort krijgt (bv B12) zwalpt de rest van het jaar rond en zal zelfs niet in staat zijn een wedstrijd uit te rijden... zelfs een training afwerken geeft problemen.

conclussie :
enkele keren per jaar supplementen gebruiken is geen luxe.
dat geld voor de doorsnee sporter die heel regelmatig actief is, en dat geldt zeker voor de intensieve sporter en / of wedstrijd deelnemer .

kortom : onze voeding is hoe dan ook armer geworden aan mineralen. Zelfs al eet je zeer gezond en veel fruit etc.. dan nog kom je er gewoonweg niet.
misschien frustrerend, maar het fruit tegenwoordig is armer aan mineralen dan het fruit 5-10j terug bevatte. om en vb te geven.

hier wel bij opmerken : wie occacioneel sport (een 2-3 keer per week) heeft dat niet van doen.
die heeft veel meer baat bij een bloedanalyse 1 a 2x per jaar, en dan desnoods indien nodig, extra supplementen te nemen om tekorten aan te vullen.
Post Reply