ijskoude tenen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

mijn schoenen hebben ook een maatje meer, maar met sealskins spannen ze nog wat, ga nu proberen te rijden zonder de binnenzool in mijn schoenen, dan hebben ze wat extra ruimte en zitten ze los
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Dickie wrote:Rij in de winter met Gaerne Polars.
Ze zijn waterdicht maar na langere tijd (+2u en temp rond of onder vriespunt)krijg ik toch koude tenen.
Kleef boven op de tenen van die Toe pads.
Geen last dan.
Enkel als er water in de schoenen sijpelt dan gaat de 'chauffage' uit.
waarom die toe pad boven op de tenen?
ik plak die meestal op de zool
heb wel al gemerkt dat die na de rit heel hard zijn
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Beny wrote:
Dickie wrote:Rij in de winter met Gaerne Polars.
Ze zijn waterdicht maar na langere tijd (+2u en temp rond of onder vriespunt)krijg ik toch koude tenen.
Kleef boven op de tenen van die Toe pads.
Geen last dan.
Enkel als er water in de schoenen sijpelt dan gaat de 'chauffage' uit.
waarom die toe pad boven op de tenen?
ik plak die meestal op de zool
heb wel al gemerkt dat die na de rit heel hard zijn
zijn altijd hard na de rit, dan zijn ze uitgewerkt, zijn ze hard voor de rit, gooi ze dan maar dadelijk weg, teken dat de verpakking kapot was en er lucht aan de pad gekomen is waardoor deze al is uitgewerkt en u geen warmte gaat geven

in de winkel dus altijd even voelen of ze nog soepel zijn, anders weggegooid geld en koude voeten

en ik leg ze ook altijd onder mijn tenen
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Heb gemerkt dat ze beter werken boven op mijn voet.
Onder mijn voet zaten ze meer afgesloten en kon er minder zuurstof aan.
Dan stopt de werking.
Bovendien, op natte tochten spat het water op onderbeen en vervolgens druppelt het in de schoenen.
De binnenzool zit dan eerst in het water waardoor de werking ook stopt.
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

eigenlijk is het de bedoeling met die toepads om er eentje boven en 1tje onder te plakken, die toepads werken goed zenne blijven toch 5uur warmte geven. ik plak ook altijd maar 1tje bovenop, en dat geeft genoeg warmte.
RUSH 2RR9
Mountainbiker

Post by RUSH 2RR9 »

op pag 1 zeg je dat ze in de zomer slapen zodus denk ik eerder dat je misschien ergens een zenuw/doorbloeding probleem hebt(onderrug/heup?) .Ik heb dat ook gehad en de reden was toen verkeerde maat van frame.Maar ook het zadel en de positie ervan kan een probleem geven.In zo een geval mag je 20 overschoenen aandoen (of zelfs je voeten in brand steken!!!!!!! ):lol:
Headshot
Mountainbiker

Post by Headshot »

die Qoleum extra HOT, smeer die op mijn benen en voeten, enkel mijn enkels beginnen te branden als ik fiets, van de rest voel ik niets, ook nog steeds koude voeten, wanneer ik het wel voel is als ik onder de douche ga, je kan er gewoon niet in blijven staan, zo brand dat dan aan mijn enkels, als ik gewassen ben en in de zetel zit worden mijn voeten en benen wel warm (tot heet brandend zelfs)

doe ik iets verkeerd?
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

Headshot wrote:die Qoleum extra HOT, smeer die op mijn benen en voeten, enkel mijn enkels beginnen te branden als ik fiets, van de rest voel ik niets, ook nog steeds koude voeten, wanneer ik het wel voel is als ik onder de douche ga, je kan er gewoon niet in blijven staan, zo brand dat dan aan mijn enkels, als ik gewassen ben en in de zetel zit worden mijn voeten en benen wel warm (tot heet brandend zelfs)

doe ik iets verkeerd?
u eerst wassen voor ge vertrekt? :-D

zelf had ik al 2 weken warme voeten, vandaag eens gekeken of dat lag aan m'n overschoenen, dus eens vertrokken zonder overschoenen .... man man, bevroren poten :-D met overschoenen geen last van gehad. Ik gebruik van die halfversleten (van m'n pa) overschoenen van BBB, hardwear ofzoiets. van die redelijke dikke. werkt dus voorlopig goed voor mij
Headshot
Mountainbiker

Post by Headshot »

Kameel^ wrote:
Headshot wrote:die Qoleum extra HOT, smeer die op mijn benen en voeten, enkel mijn enkels beginnen te branden als ik fiets, van de rest voel ik niets, ook nog steeds koude voeten, wanneer ik het wel voel is als ik onder de douche ga, je kan er gewoon niet in blijven staan, zo brand dat dan aan mijn enkels, als ik gewassen ben en in de zetel zit worden mijn voeten en benen wel warm (tot heet brandend zelfs)

doe ik iets verkeerd?
u eerst wassen voor ge vertrekt? :-D

zelf had ik al 2 weken warme voeten, vandaag eens gekeken of dat lag aan m'n overschoenen, dus eens vertrokken zonder overschoenen .... man man, bevroren poten :-D met overschoenen geen last van gehad. Ik gebruik van die halfversleten (van m'n pa) overschoenen van BBB, hardwear ofzoiets. van die redelijke dikke. werkt dus voorlopig goed voor mij
ik kan nog straffer, shimano winterschoenen, de dikste overschoenen van BBB, sealsskins light kousen, extra hot balsem en na 1u30 nog kouder tenen (en nee, de schoenen spanden niet te hard)

#-o #-o #-o

ga terug met de grabber toe warmers moeten rijden vrees ik
bart w
Mountainbiker

Post by bart w »

Heb ook dit probleem.
bij mij ligt het probleem aan een slechte doorbloeding.
Bestaan pillen voor maar ook speciale kousen en handschoenen gewoon koude handen in tikken en vindt er vanalles over
Post Reply