ze zal fercayl gebruikt hebben (is intramusculair).Griet wrote:Dan zal ik morgenvroeg ook eens terug starten met ijzertabletten.Hemd wrote:Ik neem ook ijzertabletten steeds elke dag bij hoor. Anders zat ik nog sneller bij de doc. Nu is het al dus sinds september dat ik een laatste spuit gaan halen was. Ben dan ook wel minder aan het trainen. Maar dus anders maandelijks en ook afwisselend met de feracyl(was ik nog vergeten te melden) . Nu ik heb die vervelende donkere plekken niet meer gehad, enkel de eerste keer meer dan 2 jaar geleden ondertss. En die handelingen om die plekken te vermijden doet de doc ook niet. Die plek heeft er meer dan een jaar gestaan trouwens. De maandelijkse Ferlixit haal ik nu toch al bijna 1,5 jaar ongeveer. Voorlopig geen last van opstapeling. Ben er 37, een risicogeval dus blijkbaar.
Voorlopig nog met ferograd tot die op zijn.
Donkere plekken heb ik niet van de ferlixit maar nog wel van 1,5 jaar geleden.
Mijn moeder (verpleegster geweest) spoot deze toen in maar dan wel in de bil........en dan afwisselend zodat ze er allebei aan mochten geloven.![]()
De plekken zijn ondertussen al wel serieus geminderd maar weg nog niet.
Het blijft wel gevoelig (voelt aan zoals een onderhuidse bloeduitstorting).
Wij zijn precies wel een medisch evenbeeld van elkaar.........en dat risicogeval is hier ook al van toepassing.
ferlixit intraveneus geeft deze niet.