29/11/2008 Eisden Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
saiko
Test team

Post by saiko »

Kameel^ wrote:respect saiko, want da is toch nie simpel :-D
ben daar een paar jaar geleden iedere week gaan trainen om de terrils boven te komen.
Het is een combinatie van kracht, techniek en parcour kennis. Ik ben er zeker van dat veel personen die bovenkomen indien ze regelmatiger konden gaan oefenen.
woepie 88
Mountainbiker

Post by woepie 88 »

waarom het zo gevaarlijk maken is toch niet nodig het gaat toch maar om recreanten en geen profs de bedoeling is toch maar om een beetje te sporten en geen ongelukken op te zoeken [-X #-o
woepie 88
Mountainbiker

Post by woepie 88 »

waarom het zo gevaarlijk maken is toch niet nodig het gaat toch maar om recreanten en geen profs de bedoeling is toch maar om een beetje te sporten en geen ongelukken op te zoeken [-X #-o
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

tja rond de terrils kan je rond rijden hé. dan is er niet veel gevaar te bespeuren.

ff of topic

al vind ik aan de afdalingen van de terrils ook niet echt veel gevaarlijks aan. ge moet ne keer in Oostenrijk gaan biken of ergens waar dat ze nog van die heuvelkes hebben. daar zijn pas gevaarlijke afdalingen. zelf kan ik daar wel van genieten.

is ook maar techniek en wat durf voor nodig. een dik jaar geleden durfde ik nog maar amper van de terrils in genk-winterslag afrijden. nu is dat peanuts.

maar ieder zijn ding he.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

woepie 88 wrote:waarom het zo gevaarlijk maken is toch niet nodig het gaat toch maar om recreanten en geen profs de bedoeling is toch maar om een beetje te sporten en geen ongelukken op te zoeken [-X #-o
Als't maar om een beetje te sporten is kunt ge toch ook met uwe mountainbike op de weg gaan fietsen .
Nooit meer vuil , nooit meer moe , nooit meer gevaarlijk . Alhoewel , op de weg is't gevaarlijker dan de afdalingen van de terrils .

Voor dat kleine beetje mtb wat we in vlaanderen nog hebben , daar dan nog commentaar op hebben #-o .
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

woepie 88 wrote:waarom het zo gevaarlijk maken is toch niet nodig het gaat toch maar om recreanten en geen profs de bedoeling is toch maar om een beetje te sporten en geen ongelukken op te zoeken [-X #-o
Echt heel gevaarlijk was het niet op die tocht. Tenminste als je remmen werken. ;)
Ik moet ook wel bekennen dat ik de afdaling van de 2de terril grotendeels te voet heb gedaan maar een volgende keer pak ik die toch per fiets. Mede door voor mij onbekend terrein en de aankondiging dat het een zeer gevaarlijke afdaling was is teveel in mijn hoofd gaan zitten. Er was ook niemand voor mij waarbij ik kon zien hoe die de afdaling nam. Je kan namelijk veel leren van anderen en als je verschillende personen met succes een afdaling ziet nemen dan lijkt het plots gemakkelijker.

Een pluspunt voor de organisatie was dat je zelf kon kiezen of je de terrils ging doen ja of nee. Aan de laatste bevoorrading was ook aangeven wat soort klim en afdaling het was per terril.
woepie 88
Mountainbiker

Post by woepie 88 »

heb gene schrik om me vuil of moe te maken doe het al 20 jaren maar te is te :evil:
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

Image

foto's staan ook op hun site.
mtbmuis
Mountainbiker

Post by mtbmuis »

:drunk: gevaarlijk ? jongens toch [-X mountainbiken jullie dan enkel in jullie eigen tuin ?
dan pas je toch je snelheid aan en doe je dit wat trager ? en ja ik heb die 2e terril gedaan (naar boven : in stukken want niet alles was voor mij te fietsen - naar beneden helemaal :P - met aangepaste snelheid want ik reed de TT alleen)
en neen ik ben geen voorstander van wandelen met de fiets maar zoals een collega biker al schreef - men kon kiezen ... dus niet zeuren !

denk er aan :oops: : dit is allemaal vrijwilligerswerk - dankzij telkens een handvol mensen kan er (bijna) elk weekend her en der gefietst worden ?!
is alles even mooi - neen - jammer genoeg zit daar o.m de vlaamse bouwwoede - een slechte ruimtelijke structuurplanning voor iets tussen of 'groene' beperkingen (want het wordt steeds moeilijker om iets op poten te krijgen) ; en zo zijn er nog wel factoren... dus geniet zolang er nog kan gefietst worden .....
mtbmuis
Mountainbiker

Post by mtbmuis »

:drunk: gevaarlijk ? jongens toch [-X mountainbiken jullie dan enkel in jullie eigen tuin ?
dan pas je toch je snelheid aan en doe je dit wat trager ? en ja ik heb die 2e terril gedaan (naar boven : in stukken want niet alles was voor mij te fietsen - naar beneden helemaal :P - met aangepaste snelheid want ik reed de TT alleen)
en neen ik ben geen voorstander van wandelen met de fiets maar zoals een collega biker al schreef - men kon kiezen ... dus niet zeuren !

denk er aan :oops: : dit is allemaal vrijwilligerswerk - dankzij telkens een handvol mensen kan er (bijna) elk weekend her en der gefietst worden ?!
is alles even mooi - neen - jammer genoeg zit daar o.m de vlaamse bouwwoede - een slechte ruimtelijke structuurplanning voor iets tussen of 'groene' beperkingen (want het wordt steeds moeilijker om iets op poten te krijgen) ; en zo zijn er nog wel factoren... dus geniet zolang er nog kan gefietst worden .....
Post Reply