nobby nic
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- MaC'Red
- Mountainbiker
de little albert, mijne compagnon heeft deze ook en overal mooi doorgereden zonder problemen.duwerke wrote:voor mij moet het geen schwalbe zijn maar het is wel de ba,d die je het meeste ziet.Brunox wrote:Met de winterse bagger, en als je Schwalbe wilt rijden, is NN NN volgens mij, de betere combi. Met de RR ga je net dat beetje grip in het geploeter missen.
Een beter alternatief is altijd welkom?
ik heb ook de combi NN voor en achter maar die luxe had ik niet want eens ik in de dikkere prut zat stond ik meestal geparkeerd of schuiven langs alle kanten en zijden.
MaC'Red
- nebraz
- Mountainbiker
Je levert een beetje tractie in tegen een lagere rolweerstand op de weg.duwerke wrote:Velen leggen de combi van NN en RR.
is dat dan zo'n verschil als alleen maar RR?
Mijn punt is hierbij dat ik liever door de modder geraak dan op de weg 28Km/u te rijden ipv 30.
Niet dat een racing ralph niet door de modder geraakt maar het kost je meer krachten om het zelfde te bereiken als met een nobby nic.
Bij echte moddertochten speelt de NN in het voordeel maar vanaf de grootste modderstroken zijn verdwenen zou ik ook een racing ralph prefereren. (lees maxiss crossmark
- Guy S.
- Mountainbiker
De UST is een tubeless band en om hem luchtdicht te maken, brengen ze een extra laagje rubber aan, wat hem ongeveer 130gram zwaarder maakt dan de gewone versie.
En de UST versie zit gewoonlijk wat vaster op de velg.
Meer info en nog meer versies van R. Ralph: http://www.schwalbe.com/nl/nl/fiets/mtb ... bPoint=MTB
Meer info en nog meer versies van R. Ralph: http://www.schwalbe.com/nl/nl/fiets/mtb ... bPoint=MTB
Als je met ust banden rijd en je steekt nog een binnenband, is dat een optie om met sterkere banden te rijden of is dit zotte werk en heeft dit niets van hulp.Guy S. wrote:De UST is een tubeless band en om hem luchtdicht te maken, brengen ze een extra laagje rubber aan, wat hem ongeveer 130gram zwaarder maakt dan de gewone versie.
- nebraz
- Mountainbiker
Dit heeft geen nut. de binnenband heeft geen enkele functie en je hebt alleen meer gewicht.duwerke wrote:
Als je met ust banden rijd en je steekt nog een binnenband, is dat een optie om met sterkere banden te rijden of is dit zotte werk en heeft dit niets van hulp.
En dit snap ik al helemaal niet. Je beslist eerst om banden te kopen en dan vraag je wat het verschil is.duwerke wrote:ga mij morgen 2 RR's aanschaffen, zal wel zien of er een NN op moet vanvoor.
26,5 voor de gewone en 30,95 voor de UST bij FFC in Aalter.
Waarin zit hem het verschil in de 2 banden?
Trouwens er staat hier al heel wat beschreven over de verschillen. Mocht je eerst eens de moeite doen om de topic te lezen.