6uren van Halle Zoersel

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
bunnybiker
Mountainbiker

Post by bunnybiker »

guyve wrote:Als men toch met chronorace werkt kan men toch tegelijk een algemeen klassement zorgen en een apart klassement voor cyclo en mtb !!
Zo kan men zien wie de beste was in beide categorien voor de eer 8) en de prijs uitreiking kan apart gehouden worden als je wil.
Maar natuurlijk is dit niet gunstig voor de organisatie, moeten ze voor twee podia zorgen :-D .
Ik persoonlijk vindt dit de beste optie, het zijn dan ook twee verschillende fietsen, want dan zou ik ook met een tandem mtb mee kunnen doen bijwijze van !!!!
Het is natuurlijk de organisatie die hier over beslist net zoals ze zeggen met hoeveel je per ploeg aan de start mag staan, dus zolang als zij dit niet verandere zal je dit moeten aanvaarden, puntuit.
conclusie is dus dat als je toch de keuze hebt je even goed met de crossfiets kan starten :drunk:
guyve
Mountainbiker

Post by guyve »

bunnybiker wrote:
guyve wrote:Als men toch met chronorace werkt kan men toch tegelijk een algemeen klassement zorgen en een apart klassement voor cyclo en mtb !!
Zo kan men zien wie de beste was in beide categorien voor de eer 8) en de prijs uitreiking kan apart gehouden worden als je wil.
Maar natuurlijk is dit niet gunstig voor de organisatie, moeten ze voor twee podia zorgen :-D .
Ik persoonlijk vindt dit de beste optie, het zijn dan ook twee verschillende fietsen, want dan zou ik ook met een tandem mtb mee kunnen doen bijwijze van !!!!
Het is natuurlijk de organisatie die hier over beslist net zoals ze zeggen met hoeveel je per ploeg aan de start mag staan, dus zolang als zij dit niet verandere zal je dit moeten aanvaarden, puntuit.
conclusie is dus dat als je toch de keuze hebt je even goed met de crossfiets kan starten :drunk:
Voor mij geen enkel probleem, zolang het podium apart wordt gehouden is toch iedereen tevreden.
En op de uitslag zie je het hoeveelste je bent in het algemeen klassement in in jou klasse, simpel toch !!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

ik ben voorstander van een apart klassement: het zijn 2 verschillende sporten en daarmee uit!

soit, maar als het reglement (en parcours) het toestaat, dan is het zo...de strafste zal wel winnen en voor zover ik mij nog goed kan herinneren was er bij editie 1 geen enkele crosser onder de solo's. Durven die dat nie??? 8)
jan vb
Mountainbiker
Location: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo

Post by jan vb »

ik heb de 100km van kasterlee is gereden op een cyclocross toen ik nog dacht dat je daar sneller mee zou zijn..
ik kan u verzekeren dat ik die fout nooit meer zal maken...
heb toen dikwijls aan mijn jeckyll (cdale) gedacht zeker na een km of 60 toen alles al heel pijn deed en ik er nog 40 mocht doen.
de dag daarna rug, schouders,handen, poepke amai.
en zeker niet sneller gereden dan anders ....of trager ik zal het zelf maar zeggen zeker. :-D
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

jan vb wrote:ik heb de 100km van kasterlee is gereden op een cyclocross toen ik nog dacht dat je daar sneller mee zou zijn..
ik kan u verzekeren dat ik die fout nooit meer zal maken...
heb toen dikwijls aan mijn jeckyll (cdale) gedacht zeker na een km of 60 toen alles al heel pijn deed en ik er nog 40 mocht doen.
de dag daarna rug, schouders,handen, poepke amai.
en zeker niet sneller gereden dan anders ....of trager ik zal het zelf maar zeggen zeker. :-D
Zo te horen was dat een eenmalig feit en was je de crossfiets niet gewoon ?

Maar 't is zoals Willy zegt : geen enkele van de solo's gezien met een crossfiets bij de 1ste (bij de 2de ook niet bij en blijkbaar dubbel aantal sol's)... Willen diegene met een crossfiets ons dan niet meer van de baan proberen rijden aub ? [-o<

Voor de rest : apart klassement crossfietsen, MTB's (en 29"), die prijzen kunnen ons echt niet zo veel schelen, het is de EER die telt. Ik ben vandaag net terug beginnen trainen en hoop blessurevrij te blijven en dit jaar weer mee te doen.

Nog 'ns de foto's van vorig jaar bekeken : leek me daar mooi droog !
pbp
Mountainbiker

6 uren Halle

Post by pbp »

Ik wou dit jaar voor de eerste maal deelnemen aan de 6 uren van Halle, maar schrok toch een beetje toen ik al die negatieve reacties tov. de cyclo's las. Ik fiets vnl. op de weg, en ter afwisseling doe ik in de winter ook af en toe een veldtoertocht. Omdat er bij ons in de buurt weinig mountains zijn, en een crossfiets toch meer de houding van op een koersfiets benadert, koos ik voor deze laatste en beschik ik dus niet over een MTB. Toen ik las dat er nog geen cyclo's hebben deelgenomen aan de 6-uren (durven ze niet?) kon ik het niet laten even te reageren. Ik bereid me nu reeds voor op de lange afstandstocht London-Edingburgh-London (een tocht van 1400 km) en reed in 2007 Parijs-Brest-Parijs (1200 km binnen 80 uur!). De 6 uren is voor mij dan ook een welgekomen uitdaging om de winterse training met voldoende motivatie te kunnen afwerken! Ik ben dan ook heel blij te lezen dat we toch welkom zijn. Een apart klassement is voor mij geen probleem. Vermits er nog geen cyclo's als solo deelnamen sta ik dan waarschijnlijk mee op het podium! (In het land van de blinden is éénoog koning hé!) :lol:
Tot 7 februari!!!
pbp
Mountainbiker

6 uren Halle

Post by pbp »

Ik wou dit jaar voor de eerste maal deelnemen aan de 6 uren van Halle, maar schrok toch een beetje toen ik al die negatieve reacties tov. de cyclo's las. Ik fiets vnl. op de weg, en ter afwisseling doe ik in de winter ook af en toe een veldtoertocht. Omdat er bij ons in de buurt weinig mountains zijn, en een crossfiets toch meer de houding van op een koersfiets benadert, koos ik voor deze laatste en beschik ik dus niet over een MTB. Toen ik las dat er nog geen cyclo's hebben deelgenomen aan de 6-uren (durven ze niet?) kon ik het niet laten even te reageren. Ik bereid me nu reeds voor op de lange afstandstocht London-Edingburgh-London (een tocht van 1400 km) en reed in 2007 Parijs-Brest-Parijs (1200 km binnen 80 uur!). De 6 uren is voor mij dan ook een welgekomen uitdaging om de winterse training met voldoende motivatie te kunnen afwerken! Ik ben dan ook heel blij te lezen dat we toch welkom zijn. Een apart klassement is voor mij geen probleem. Vermits er nog geen cyclo's als solo deelnamen sta ik dan waarschijnlijk mee op het podium! (In het land van de blinden is éénoog koning hé!) :lol:
Tot 7 februari!!!
Mousse
Mountainbiker

Post by Mousse »

Een apart klassement voor crossfietsen is voor mij geen probleem, maar wat zou er dan moeten gebeuren met gemengde teams? (mountainbikes en crossfietsen) Daar ook nog eens een apart klassement voor opstellen? Als ge zo begint sta binnekort iedereen op 't podium...
jan vb
Mountainbiker
Location: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo

Post by jan vb »

deze editie komt er geen apart klassement voor de cyclos
volgende editie kunnen we we misschien voor de sport een apart klassement voorzien.
Het algemene klassement zal echter altijd het podium bepalen.
Hopelijk wint er dit jaar nog eens een mtb team of een gemengd team dan kan de discussie weer opnieuw beginnen...
patchenta
Mountainbiker

..

Post by patchenta »

awel kpeis datk 3 uurkes mtb ga vuilmaken,daarna ist tijd voor de crossvélo :-?
Post Reply