30/11/2008 Genk Winterslag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Bruce Wayne wrote:ik was absoluut niet met het verkeerde been uit bed gestapt, in tegendeel, heb vorig jaar rond de teut een paar perfecte toertochten gereden, had er echt zin in.
Ik heb er alleen veel moeite mee dat je km's moet maken om het km's maken over de grote brede (brand)paden, zoals ik al aangaf: 500 meter rechtdoor, linksaf 500 meter, rechtsaf 500 meter en dan weer rechtsaf 500mtr zodat je 1500 meter saai aan het fietsen bent om 500 meter op te schieten. Dat is mijn punt. De mooie paadjes liggen hier vaak tussenin.Ik snap ook heel goed dat er verbindingstukken in een toertocht moeten zitten.
Aan de bevoorrading heb ik idd de vraag van rozi gesteld, daar konden ze me niet echt een antwoord op geven, daarom heb ik dan ook maar een paar wafels in mijn zak gestoken. Vind het wel vreemd dat ze dat bij andere toertochten wel beter kunnen regelen.
En qua bochten bedoel ik single tracks: zoals bv bij zeer veel tochten rond lommel/balen/mol/neeroeteren/as/eisden/houthalen/loepoldsburg/stein/elsloo maar ook rond genk. qua terril bv op de vaste route brunsemmerheide de berg bij landgraaf. Daar gaat het ook wel saai omhoog maar dan nog tenminste uitdagend naar beneden en niet alleen maar stijl. Maar dat zal het verschil in techniek dan wel zijn.
De organisatie (bepijling, rustpost op zich, enz) vond ik wel goed, zoals het hoort alleen het parcours, daar zat veel meer in.
just my 10 cents
Grotendeels gelijk heb je, dacht er ook zo over tijdens het rijden van de vele saaie rechte stukken, zaten ook paar prachtige stukken in, maar zekers teveel pijltjesbesparende stukken.
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Bruce Wayne wrote:sorry maar vond het helemaal niks,
ook ik vond de bewegwijzering naar het vertrek toe niet erg goed.
Ik was zo slim geweest om eerst even op de buienradar te kijken, dus pas om 10 uur gestart en droog gefietst. De eerste 10 km waren aardig (de teut)maar al veel saaie lange rechte stukken liep wel lekker. Dan toch 34 km rijden ipv 30wou die bult wel eens doen.
Wat ik erg raar vond was dat de post al na 10 km was. Ik was nog fris dus maar een paar koeken in mijn zak gestoken en saluut. Als er nu een 2e post was geweest had ik het nog wel begrepen maar dit was niet erg logisch.
Daarna Alleen maar lange rechte stukken en dan door de slijk. Ok aan de modder kan de organisatie niks aan doen maar aan de route wel,wat een klote parcours:500 fietsen linksaf, 500 meter fietsen rechtsaf, 500 meter whatever.De singletrack waren wel erg spaarzaam.
De Terril vond ik ook geen toegevoegde waarde hebben. Ok het ging flink omhoog maar ook weer alleen rechtdoor. Tegen het einde ook nog een stukkie door een woonwijk. Zo kom ik wel aan de km's en bij de laatste km ook nog last van honger.
Gelukkig was het bij de afspuitpost niet druk
vond het echt een tocht voor roadies die na de zomer het bos in moeten. techniek zero points
Volgend jaar no way jose
sorry maar just my 5 cents

Ralph
Het is uiteraard je goed recht het helemaal niks te vinden, maar toch vind ik je reactie just my 5 cents overdreven.
De bewegwijzering: klopt! Onze nieuwe (oude) man heeft nog wat te leren, en zal next time beter begeleid worden.
Bevoorrading 34km: Enkele posts terug heb ik deze info al gegeven als herinnering. De 34 km is sinds vorig jaar nieuw, en is er gekomen op vraag van verschillende bikers die niet zo veel kilometers willen doen maar wel met de terril erin. Het enige probleem is dan dat de bevoorrading redelijk vroeg komt en niet anders kan opgelost worden.
Rechte stukken: die rijden wij hier lokaal in de week niet, maar wij krijgen die bij een TT niet ingelast mede door de officiele instanties. Deze commentaar komt practisch bij iedere TT inrichting terug, en is door steeds dezelfde bikers, een eindeloze gemekker en gezwets tot in den treure. Het is dit, of helemaal geen TT. You got it??
Den terril: als jij op de terril alleen maar rechtdoor hebt gereden, dan ben jij nen straffe. Ik denk dat je met deze mening hardstikke alleen staat. Hier maak ik geen woorden aan vuil!!!

Dan heb ik even al je geplaatste posts bekeken, en gemerkt dat je HIER komt melden dat je Neeroeteren bij de mooiste parcours en singletracks rekent, maar wat schrijf je dan in de topic van Neeroeteren:
quote =Helaas kunnen menne maat en ik de meeste meningen niet delen:
de bordjes hingen erg goed, parkeren was goed maar de route was alleen maar recht toe recht aan. Er was maar een mooi stukje single track ... =
Mijn gedacht is dat je hier maar wat staat te kwispelen en koude pap verkoopt, sommige dingen kloppen wel met wat je zegt, maar van de rest vind ik je commentaar nog niet 1 cent waard.
Nog veel fietsplezier op je fantastische toertochten, maar wij zijn maar een gewone TT die vele bikers een mooie fietsnamiddag proberen te bezorgen, en dat lukt bij jou nooit..........en nergens.
Eens proberen met het andere been uit bed te komen helpt soms ook.

Roger, die zijn weeskind verdedigd.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

@ Roger, =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
georges1955
Mountainbiker

Post by georges1955 »

fth
Last edited by georges1955 on Thu 04 Dec 2008 22:45, edited 1 time in total.
UltimaVez
Mountainbiker

Post by UltimaVez »

@Roger

Schitterende en stevige tocht zondag, 44km beestig geamuseerd, merci!

Lekker Mr-Pattex-strookje net na het stuk aan de autostrade in Houthalen, daar heb ik toch ook even gevloekt! ;-)

Laat je niet doen door die paar zure ik-weet-het-altijd-beter individuen, die vallen zoals je zelf al mooi aangeeft even later zelf gigantisch door de mand!

Tot volgend jaar!
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Ook weer naar Genk afgezakt om de 44 met terril te bedwingen. Thuis nog maar net vertrokken met de wagen en de regen viel al met bakken uit de hemel. Om 8.30 uur gestart en een uur lang in de regen gereden. Afzien was het maar wel genoten van het parcours op den Teut. Na de bevoorrading vele km's in het slijk zitten wroeten. Niet echt mijn ding maar daar wordt ge sterk van zeggen ze. De terril goed boven geraakt met RR voor en achter. Ik had er wel wat schrik voor maar nergens echt last gehad. Wel de banden op 2 bar gezet en dat helpt. Ook remblokken voor en achter volledig opgereden. Voor de rest was de organisatie in orde op mss hier en daar een pijltje na. Persoonlijk zie ik ook beter de gele pijltjes die vaak gebruikt worden. Dat zal gewoonte zijn zeker.
Ne verdiende proficiat aan de organisatie om in dat k** weer alles op poten te zetten. Tot volgend jaar.
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

wel geinig hoe je een paar gasten hier over de zeik kunt krijgen. Ik heb mijn commentaar in tegenstelling tot anderen onderbouwd en heb niks persoonlijk gespeeld. Maar als je alleen maar gewend bent om positief commentaar te krijgen en je kunt niet tegen negatief commentaar dan zul je nooit iets leren
sorry rest, maar het volgende is even @roger

@roger hier klopt toch iets niet in je zin of je begrijpt niet wat ik bedoel en ik quote"Rechte stukken: die rijden wij hier lokaal in de week niet, maar wij krijgen die bij een TT niet ingelast mede door de officiele instanties" of je krijgt geen single tracks goedgekeurd maar waarom krijgen andere tt's dat wel? Als je zegt dat je
de rechte stukken door de weeks niet rijd, geef je dan soms toe
dat je er ook niks aan vind, want anders reed je ze zelf weldoor de week?
Wel fijn dat je in de eerdere posts gaat kijken. geeft aan hoe hoog je op de kast zit. Ik heb in Neeroeteren ook een paar erg leuke tochten gereden. De belangrijkste reden dat ik deze specefieke post had geplaatst is omdat ik zag dat er weer enkele maloten je op de gekste momenten inhalen, zonder te roepen en je bijna de struiken inreden.

evengoed bedankt voor je organisatie
sucses met de opvoeding van je weeskind, zal wel aan het puberen zijn.
just my 15 cents

Ralph
ps Roger als je verder wilt discusieren dan stuur je me maar een pb.
Dan hoeft dit forum verder niet bevuilt te worden met jou en mijn gekibbel
vwjos
Mountainbiker

Post by vwjos »

leuke tocht en goed georganiseerd . proficiat aan de organisatie .
volgende keer ben ik er terug bij .
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

mannen, stop is met die zever. Een forum is om te discussiëren, er zijn altijd mensen die een toertocht iets minder vinden (wat mag) en anderen weer beter. Maar als de meesten de toertocht geslaagd vinden, zoals ikzelf gelezen heb, is de balans toch positief. Ikzelf geef ook altijd mijn eerlijke mening en als er iets niet goed is, mag dit vermeld worden. Maar probeer altijd ook het positieve in een tocht te blijven zien.

@roger: trek je hier niks van aan, niet teveel op ingaan.

Ik moet wel zeggen dat ik deze zelf niet gereden heb, maar als ik de commentaar lees was deze toch geslaagd. En als de weercondities beter zijn dan dit jaar, ben ik hier volgend jaar ook op post.
Zero55
Mountainbiker

Post by Zero55 »

mooie TT geweest, we hebben ervan genoten !
tot volgend jaar !

kleine opmerking : de bepijling aan de splitsingen mocht iets duidelijker, zoals het rode bord aan de splitsing bij de terril, die was superduidelijk !
Post Reply