30/11/2008 Aarschot
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Ivanhoe el biker loco
- Mountainbiker
Post by Ivanhoe el biker loco »
Ok met twee vertrokken deze morgend van ons clubke en ik moet zeggen het was een plezant tochtje! Gelijk hier boven al gezegd word alles was aanwezig om er een beestige tt van te maken! Modder, hellingen, afdalingen, plezante single tracks! We hebben onze naam kunnen waarmaken! Het was allemaal plezant tot mijne maat plat reed, en een klusje van 10min een 20 tot 25min duurde, door verkleumde handen en het slijk dat overal af dreef! Ma al bij al toch goed geweest juist ja de bikewash! Vond het ook wat weinig spuiten ma ja dat is maar een kleinigheid! Het was goed geweest en moe maar voldaan ben ik naar huis gereden! Komen volgend jaar zeker terug

- Bulls69
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
synbor wrote:Mijne maat zijn schijfremmen werkten ook niet.Een conclusie van mij:in belgie en enkel voor TT's zijn dat echt nutteloze dingen,gewoon velgremmen lijkt me meer dan voldoende en minder duur en zwaar.
Toch efkes een kleine kanttekening, deze conclusie is er meestal 1 van bikers (met alle rspect) met velgremmen, ik heb ondertussen 2.000km gedaan met schijfremmen in alle omstandigheden (droog en in modder voor 80% in deze streek) en heb 14 dagen geleden mijn eerste setje achteraan moeten vervangen, vooraan nog 1/3 remvoering, had vandaag zoals altijd ondanks de modder fantastische remkracht maar alleen dan vooraan, weet ondertussen ook dat mijn probleem achteraan te maken heeft met lucht in mijn leiding, dus even ontluchten en probleem van de baan. Keur velgremmen zeker niet af, mijn broer toert er ook nog altijd(tevreden zoals zovelen) mee rond en op mijn eerste bike stonden ook V-brakes, wat ik er vooral van onthield was dat met ritten zoals vandaag de blokken na 150km op waren en dat ik na een modderpoel vooral de eerste meters geen rem had. Swat ik ben weer vree off topic bezig en daar is al vreed veel over geschreven over pro en contraDieter S wrote:in deze streek is bij slecht weer schijfremmen echt af te raden.Max 2 slijktochten en je blokken zijn weg omwille van de zandkorrels in de blubber (jaja, het lijkt gewone modder maar dit is de zandleemstreek). Vandaag de tocht gereden met goede oude v-brakes wat me weer wat kosten uitspaart.
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
En welke remblokjes gebruik jij dan wel? Vorige week nieuwe gestoken en die waren vandaag weer op.Bulls69 wrote:De remblokken voor mijn schijfremmen kosten slechts 14.9€(2.000km gereden).zikje wrote:gewoon remblokskes gaan er ook rap door bij dit weer hoor :), maar mss zijn die goedkoper dan die voor remschijven (heb dat zelf niet, dus heb daar geen idee van).
2000km in zomeromstandigheden kan ik begrijpen, maar in de winter rij ik toch maximum twee toeren met dezelfde remblokjes hoor!
- Bulls69
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Verleden winter mee gestart en nu in de winter met het eerste setje achteraan geëindigd (vooraan nog OK), dus genoeg blubber tegengekomen. Het eerste set was van Magura "Julie" en ik heb er nu achteraan van BBB gestoken(nog in evaluatie)Jeanke6 wrote: En welke remblokjes gebruik jij dan wel? Vorige week nieuwe gestoken en die waren vandaag weer op.
2000km in zomeromstandigheden kan ik begrijpen, maar in de winter rij ik toch maximum twee toeren met dezelfde remblokjes hoor!
Ik rij wel met nieuwe blokjes mijn remmen in zoals voorgeschreven door Magura = 30x tot 30km/uur optrekken en dan volledig afremmen tot 0km (weliswaar op asfalt en voor mijn deur gaat het goed beraf
-
OPPERVERKEN
- Mountainbiker
Opperverken
Post by OPPERVERKEN »
Met 5 Verkens ons volledig kunnen uitleven in de modder, wel spijtig van de Jägermeister. Wel knappe inschrijvingstafel, enkel vroeuwen 
- phille
- Mountainbiker
Fille Fox wrote:Dan de afspuitstand... Ik vond nu niet dat ik héél lang heb moeten wachten maar als je belooft dat het beter gaat zijn als vorig jaar dan mag je die belofte nakomen. Op de topic van vorig jaar heb ik gelezen dat er 3 waterstraaltjes waren en vandaag heb ik er niet meer ondekt. Ik was er vorig jaar niet dus kan ik mij vergissen. Als dat zo is, mijn excuses.