30/11/2008 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

stijn13 wrote:Da den Monté Impossible al maar wa begint te bibberen, want we komen eraan. en ik ga ni naar huis, alvorens ik erop ben geraakt. :bounce:
M I 'ke, here i come
redbulljurgen
Mountainbiker

de eerste bikers

Post by redbulljurgen »

Ben net naar de inschrijvingen gereden..

De eerste bikers tegen 8u vertrokken.. in de regen, in de donker.

Graag feedback ivm de bevoorrading..
Wij staan hier met de isotone sportdrank. TRISPORT

NIET VERGETEN... ALLE bikers krijgen -15% op ALLE producten van TRISPORT & Qoleum

bestellingen via website: www.sportive.be of 0478/347983
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

35 km gereden met NN, dat ging best goed. Eerste keer met deze banden, mijn oude waren echt aan vervanging toe. Leuke tocht, wel wat afzien met het weer, maar goed gefietst.
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Vandaag na wat te twijfelen toch maar in de laatste regenspatten vertrokken voor de 53km, amaai mijn klak, nog niet warm gereden of we kregen al direct een flink bergopje aan het bloemenhof naar de toren toe, dat beloofde voor de rest van de rit. Het parcour verliep andersom dan vorig jaar met de nodige nieuwe lusjes erin =D> =D>.
Echter na 28km was het over en out, geen achterste remkracht meer op mijn Magura Julie #-o. Onderweg al gevoeld dat ik mijn remhendel veel te ver kon intrekken en na 28km kon ik hem volledig dichtknijpen zonder te remmen, nie te doen in deze afdalingen dus maar afgesneden en terug naar huis :(
Volgende keer beter en ondertussen maar eens zoeken naar de oorzaak van mijn remprobleem. Onderweg op de grote baan Aarschopt/Tielt-Winge nog iemand zonder ketting terug op weg geholpen door een powerlinkje te monteren, zo is mijn goede daad voor deze week ook weer volbracht, nu enkel hopen dat de Sint dit niet vergeet hé :wink:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

de MI was niet te bedwingen.
best leuk parcourke wel maar geen remmen meer na een km of 10.
Fille Fox
Mountainbiker

Post by Fille Fox »

tokke3 wrote:De afspuitstand is beter voorzien dan vorig jaar, de wachttijden zouden dus tot een minimum moeten herleid zijn.

mvg

Tom

De 35km gereden en het ging goed. Ik heb de tocht vrij rustig afgemaald en vooral genoten van het slipgevaar. Al bij al viel dat geslip nog wel mee. Ik rij nog steeds met de originele banden (continental explorer) en heb maar (3) klimmen moeten opgeven omwille van geen grip.

Beoordeling: =D>

Het parcours was leuk om te rijden. Wel spijtig dat de tocht na de tienbunder (vaak) de blauwe en rode blosoroute volgde in omgekeerde richting. In Rillaar zijn nog andere mogelijkheden om je richting Aarschot te begeven. Maar al bij al een heel MOOIE tocht.

De bevoorrading was in orde. Persoonlijk mis ik wel een appelsien maar daar ga ik niet over zagen (in andere TT's geven ze dat ook niet steeds). Het sportdrankje was vrij lekker.

Dan de afspuitstand... Ik vond nu niet dat ik héél lang heb moeten wachten maar als je belooft dat het beter gaat zijn als vorig jaar dan mag je die belofte nakomen. Op de topic van vorig jaar heb ik gelezen dat er 3 waterstraaltjes waren en vandaag heb ik er niet meer ondekt. Ik was er vorig jaar niet dus kan ik mij vergissen. Als dat zo is, mijn excuses.

Tot de volgende in de streek.
bonie+kevin
Mountainbiker

Post by bonie+kevin »

Prachtige tt, zwaar, modder, plassen, bergen ...dit alles is net wat een tt leuk maakt. Slechts een opmerking en dat is de afspuitstand. Deze zou veel beter kunnen. Als je van kop tot teen onder de modder zit en je moet daar nog een half uur of meer in de kou staan is dit niet bevordelijk voor de gezondheid. Zoals reeds gezegd, een top tt. =D>
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

bonie+kevin wrote:Prachtige tt, zwaar, modder, plassen, bergen ...dit alles is net wat een tt leuk maakt. Slechts een opmerking en dat is de afspuitstand. Deze zou veel beter kunnen. Als je van kop tot teen onder de modder zit en je moet daar nog een half uur of meer in de kou staan is dit niet bevordelijk voor de gezondheid. Zoals reeds gezegd, een top tt. =D>
Hiermee alles gezegd. Volledig correcte weergave
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

stijn13 wrote:Da den Monté Impossible al maar wa begint te bibberen, want we komen eraan. en ik ga ni naar huis, alvorens ik erop ben geraakt. :bounce:
Ik neem mijn woorden terug
synbor
Mountainbiker

Post by synbor »

Tocht ook gereden,en wat me opvalt...veel remproblemen.Mijne maat zijn schijfremmen werkten ook niet.Een conclusie van mij:in belgie en enkel voor TT's zijn dat echt nutteloze dingen,gewoon velgremmen lijkt me meer dan voldoende en minder duur en zwaar.
Post Reply