30/11/2008 Genk Winterslag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wéwé
Mountainbiker

Post by wéwé »

geecee: :lol: :lol: :lol:
alfa75
Mountainbiker

Post by alfa75 »

het zou een mooie rit geweest zijn als de weergoden goed gezind waren! het was baggeren in de modder ! niet normaal #-o zeker het stuk bos achter camba net voor de terrils , triestig :(
Zo was het vorig toch niet hoor. terril ging goed behalve het eerste stukje schuin omhoog. bij de afdling tegen 35 Km/h tegen de grond gegaan door spoorvorming :oops: niets ergs , gewoon geschoven en gerold,snel terug de fiets op verder gegaan.
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

man man, de man met de hamer heeft z'n werk gehad met mij :-D
toch maar geweest, was idd vettig, bij elke molshoop blokkeerden m'n benen, ik had de rit van eisden van gisteren nog niet verteerd denk ik :) dus wijselijk maar de 30km zonder terril gereden. In totaal met heen en terug te rijden 58km.
Wel een paar mooie singletracks gedaan, vooral die in dat "dichtbebosd naaldbos" :-D vond ik wel cool

nog in verband met die pijlkes die wijzen naar de startplaats: aan dat rondpunt aan de c-mine stonden er inderdaad, maar aan het volgende rondpunt stonden er ineens geen meer #-o ... 3 keer verkeerd gereden en toen maar de weg gevraagd aan een wandelaar :-D
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Ik vond het parkoers enkele mooie stukken hebben, maar ook teveel rechtdoor (lees saaie) stukken, vooral 2de helft in da bos heen en terug trok op ni veel, behalve den Terril, die was 'ns origineel afgepijld.

Had meer bochtenwerk en echte singletracks l, r op en neer verwacht. Jammer.

Positief was wel de staat v/h parkoers, lekker vettig en goei soep a/d bevoorrading om mijn pink te ontdooien.
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Kameel^ wrote:nog in verband met die pijlkes die wijzen naar de startplaats: aan dat rondpunt aan de c-mine stonden er inderdaad, maar aan het volgende rondpunt stonden er ineens geen meer #-o ... 3 keer verkeerd gereden en toen maar de weg gevraagd aan een wandelaar :-D
Aan de rontonde aan de Aldi kan je maar één afslag nemen, de derde. (1ste is onder grondse garage, 2de is naar ongebruikt terrein). Aan de andere twee rontondes was het gewoon recht door. Moeilijk, nee...
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

Bobbie wrote:
Kameel^ wrote:nog in verband met die pijlkes die wijzen naar de startplaats: aan dat rondpunt aan de c-mine stonden er inderdaad, maar aan het volgende rondpunt stonden er ineens geen meer #-o ... 3 keer verkeerd gereden en toen maar de weg gevraagd aan een wandelaar :-D
Aan de rontonde aan de Aldi kan je maar één afslag nemen, de derde. (1ste is onder grondse garage, 2de is de 3de sité > bestaat nog niet). Aan de andere twee rontondes was het gewoon recht door. Moeilijk, nee...
ik ben toch via de 2de afslag gereden (rechts van de aldi) , en ik heb toch niks gezien dat mij verhinderde die afslag te nemen :-? vreemd, zeer vreemd
ik was met de fiets voor alle duidelijkheid hé
voor u misschien nie moeilijk als ge er 4 keer per week komt :-D
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

Nat zijn we niet geworden.
We hebben de 40 km zonder terril gedaan. De 10 kilometer voor de bevoorrading waren werkelijk prachtig. Singletracks, zigzag, heuveltjes, heide... Dat was echt super.

Het stuk vanaf de bevoorrading (vooral de eerste 10 km na de bevoorrading, het stuk tussen de bevoorrading en de terril) was wel héél vettig.
Alles is uitgepijld en het parcours is goed te doen dank zij het droge weer van de laatste dagen.
Da's dan buiten dat stuk gerekend. Het was regelmatig ploeteren om 't verzuipen te voorkomen. Echt zwaar...
nero
Mountainbiker

Post by nero »

Normaal zouden we met zo'n 7 man de tocht gaan rijden, 's morgens regende te letterlijk en figuurlijk afzeggingen. Ben toch de fiets opgeklommen tegen 9.30 uur en toen regende het eigenlijk nie meer, maar de ondergrond was al om zeep. Gekozen voor de 30 km zonder terril en dan toch na de bevoorrading de terril gedaan. Dit was de beste keuze omdat de 30 km pas zijn bevoorrading na 16 km had en het eerste stuk grotendeels over de Teut ging. Dit was een mooi stukje mountainbiken. Na de tomatensoep richting Terril. De aanloop naar het geitenplateauke was vettig en nie doenbaar, vanaf daarna was het wel vettig maar het ging wel goed om de terril op te rijden. (Nobby nic achteraan) dan terug binnen via het bos achter de Silicaatsteen. Ik zat VOLLEDIG onder de modder maar fietsje en kleren zijn ondertussen weer proper.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

ben ook terug mijne nest ingekropen, kutweer, en het gaat heel de week vandat zijn :evil:
inno
Mountainbiker

Post by inno »

ben deze morgen ook gaan rijden met een maat
deze was wa later dus het was gelukkig gestopt met regenen,
gingen de 30km doen,maar hij had de pech :( dat hij zijn ketting over had geredenen+deraleur wieltje kwijt was na nog geen 10km.
dus we zij maar samen terug gegaan.naar de start
volgent jaar zeker weer rijden

heeft er iemand met gps gereden en opgenomen
mag mij altijd contacteren
Post Reply