29/11/2008 Eisden Maasmechelen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ze spreken hier van 520hm op 53km .firemen wrote:als ge sommige hier hoort bv supernaut , denk toch dat voor de recreatieve biker dit parcour zwaar genoeg is. En als ze veel zwaarder moeten zijn blijven die mensen thuis en kunnen ze een tt organiseren voor 100 man .Zou echt niet weten wat er verkeert is aan deze tt maar dat is ieder zijn mening zeker.
Wel dat zijn echt geen zware cijfers . Als ge die dan bijna allemaal op de 3 mijnterrils pakt ( die uiteraard zwaar zijn ! ), wel dan is de rest van't parcours maar aan de flauwe kant .
Ik heb aan de Maaskant al mooiere TT's gereden .
En de defenitie van een mountainbiker blijkt hier dikwijls de omgekeerde wereld te zijn .
Akkoord het zijn TT's , maar voor velen is het meer een keer weg zijn met de vrienden , maar vooral achteraf den toog bevolken .
Ik ga nog altijd mountainbiken om van een mooie streek te genieten en fysiek de uitdaging aan te gaan . En ja , ik sta ook geregeld eens te voet , so what ! Maar nog liever dat , dan de easy way te nemen . Ik lees hier meer , de 55km gedaan MAAR de terrils links laten liggen . Ja , ieder zijn ding zeker .
En aan de start van zware tochten , staat echt wel meer echt dan 100 man .
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Heb op de site van wtc de toekomst gezien dat er foto's stonden van de tt vorig jaar. vermoedelijk zullen ze hier wel bij opkomen.po wrote:mooie tocht alleen de vrijdag wat te veel km gemaaktik had geen kracht in de benen volgend jaar zeker opnieuw deze tt doen
![]()
.Weet iemand waar de foto's staan
- saiko
- Test team
ik had dus met enkele vrienden afgesproken deze tocht te doen omdat ze niet geloofden dat ik de terrils bovenkwam.
Omdat ik er zelf al een tijdje niet meer was geweest ben ik de woensdag nog eens gaan checken of ik ze nog wel boven kwam :) de eerste heb ik 3 keer moeten proberen want op het laatste stuk kreeg ik de bocht niet meer.
De 2de heb ik nooit moeilijkheden mee gehad eigenlijk.
De zondag moest natuurlijk mijn materiaal mij in de steek laten enzo snel ik maar iets kracht zette blokeerde mijn derailler. Nu was ik daar zo slecht van (ik kan daar niet tegen als ik zoiets niet haal
) dat ik vandaag nog eens ben terug gegaan. Eerst gaan roeien deze morgen dan nieuwe ketting/cassette gestoken en terug naar de maasvallei.
Vandaag weer wel boven.
Omdat ik er zelf al een tijdje niet meer was geweest ben ik de woensdag nog eens gaan checken of ik ze nog wel boven kwam :) de eerste heb ik 3 keer moeten proberen want op het laatste stuk kreeg ik de bocht niet meer.
De 2de heb ik nooit moeilijkheden mee gehad eigenlijk.
De zondag moest natuurlijk mijn materiaal mij in de steek laten enzo snel ik maar iets kracht zette blokeerde mijn derailler. Nu was ik daar zo slecht van (ik kan daar niet tegen als ik zoiets niet haal
Vandaag weer wel boven.
- patje !!!!
- Mountainbiker
Post by patje !!!! »
Sorry , maar ik denk dat U moet gaan uitwijken naar ITALIE of ZWITSERLAND want VLAANDEREN is duidelijk te min voor USupernaut wrote:De TT heeft mij echt niet kunnen bekoren .
Kwa locatie , accomadatie , globale organisatie alles tip top in orde.
Maar ik vond het parcours echt ondermaats .
Vertrokken voor de 55km ( die er dan maar 53 blijken te zijn ) en tot aan de bevoorrading slecht 2 keer een klimmetje mogen aanvatten die naam waardig .
Rond km 20 word daar zowat alles overgeslagen wat maar mooi had kunnen zijn . Ik had beter afgesproken met een paar freeriders die daar volle pret aan het beleven waren .
Fietspadgehalte lag ook aan de hoge kant .
De bevoorradingen waren goed , maar wel vlak achter elkaar .
En dan de mijnterrils . 1 en 2 is prima .
Wat dat bordje downhill inhield ? Op eigen risico , maar er was geen alternatief . Dus iedereen moest langs daar naar beneden . En downhill ?
Terril 3 , waarom langs die kant willen beklim... stappen ? Wat dit moet toevoegen aan een TT ?
Hoge verwachtingen , maar daar bleef het ook bij .
Vond het ook een knappe tocht, niet te modderig en een prima organisatie.
Er zal nog meer uit de streek te halen zijn, maar je krijgt er niet altijd de toestemming voor.
Ik heb in de beklimming van de eerste terril 1 maal voet aan de grond moeten zetten wegens een slipper op een balk. Den tweede heb ik ik ene ruk naar boven gereden. Wat door één van men 2 collega's ook gelukt is.

Er zal nog meer uit de streek te halen zijn, maar je krijgt er niet altijd de toestemming voor.
Ik heb in de beklimming van de eerste terril 1 maal voet aan de grond moeten zetten wegens een slipper op een balk. Den tweede heb ik ik ene ruk naar boven gereden. Wat door één van men 2 collega's ook gelukt is.
Ik mag toch nog wel mijn gedacht zeggen denk ik ?patje !!!! wrote:Sorry , maar ik denk dat U moet gaan uitwijken naar ITALIE of ZWITSERLAND want VLAANDEREN is duidelijk te min voor USupernaut wrote:De TT heeft mij echt niet kunnen bekoren .
Kwa locatie , accomadatie , globale organisatie alles tip top in orde.
Maar ik vond het parcours echt ondermaats .
Vertrokken voor de 55km ( die er dan maar 53 blijken te zijn ) en tot aan de bevoorrading slecht 2 keer een klimmetje mogen aanvatten die naam waardig .
Rond km 20 word daar zowat alles overgeslagen wat maar mooi had kunnen zijn . Ik had beter afgesproken met een paar freeriders die daar volle pret aan het beleven waren .
Fietspadgehalte lag ook aan de hoge kant .
De bevoorradingen waren goed , maar wel vlak achter elkaar .
En dan de mijnterrils . 1 en 2 is prima .
Wat dat bordje downhill inhield ? Op eigen risico , maar er was geen alternatief . Dus iedereen moest langs daar naar beneden . En downhill ?
Terril 3 , waarom langs die kant willen beklim... stappen ? Wat dit moet toevoegen aan een TT ?
Hoge verwachtingen , maar daar bleef het ook bij .
En Vlaanderen is echt niet te min voor mij . Daar zijn enkel mooi TT's te biken .
En uitwijken zit er niet in , maar laat het maar snel terug zomer worden zodat ik terug naar het buitenland en de Ardennenmarathons kan trekken .
Arme Vlaamse bekrompenheid .