29/11/2008 Torhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nini
Mountainbiker

Post by nini »

[quote="Lichterveldenaere"]Kan iemand me vertellen welke richting en stukken deze TT aandeed.
Naar ik al vernomen heb, deed deze TT een stukje aan dat twee weken geleden voor het allereerst in de onze zat. Daardoor begin ik te vrezen dat ze de onze (of stukken ervan) gekopieerd hebben. (op zich geen probleem voor de openbaar toegankelijke stukken, maar iedere Torhoutse TT is verondersteld om op zijn manier origineel te zijn en de originele stukken van de andere organisaties te laten liggen)[/quote]

Door hem te rijden, kan je dat natuurlijk zelf ontdekken ! :-D
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

nini wrote:mooi tochtje gereden. 30 km, mooi parcours, wegwijzers mogen wel meer opvallen. wijnrood is mooi voor in huis, maar langs de weg vallen ze niet zo op.
de bevoorrading was sober, maar in ruil daar voor kregen we er 2. Bij de andere organisaties op de 30 km ligt het aantal maar op één.
de chauffage aansteken in het lokaal ware misschien ook aan te raden, maar kom, ondanks al die negatieve commentaren, vind ik het een mooie namiddag mountainbiken was.
ik heb ervan genoten, en proficiat voor de organisatie. =D>

Als je hier de commentaren tussen de lijntjes leest, was blijkbaar enkel het parcours goed.
En dat zou dan weer een kopie van de TOF-ritten zijn. [-X

Het zou al heel erg zijn om in Torhout een echt saai parcours te maken... [-o< [-o<

Zal morgen eens proberen.
Als het nog doorgaat...
Last edited by Gigi (Tetters Torhout) on Mon 01 Dec 2008 13:09, edited 2 times in total.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Quattro wrote: @Lichterveldenaere: Jullie hebben het deze organisatie dan ook wel heel makkelijk gemaakt om stukken over te nemen: op een groot stuk van jullie extra lus van de dagtocht richting Aartrijke was na 2 weken nog geen enkele van jullie pijltjes en fluo linten verwijderd....
Gezien ik er alleen maar wakker van zou liggen dat Aartrijke nog vol hangt met onze pijlen en linten #-o , dan maar vannacht nog vertrokken voor het ontpijlen. Net terug en idd een 14-tal pijlen gevonden en een aantal linten. Enkel de pijlen op palen (de onze) en de vastgeschroefde stonden er nog, die met snelbinders en elastieken waren allemaal weg, net zoals de zoneborden. (weet wel nog niet of die door iemand van ons of door iemand anders weggehaald zijn).

Enkele pijlen waren netjes overplakt door witte pijlen (is dat ook van deze?, zag in Torhout rode pijlen hangen bij het station), maar heb die witte pijlen allemaal ergens geplaatst in de juiste richting. De twee vastgeschroefde hangen er nog (had geen schroevendraaier bij. Wellicht ook nog enkele lintjes, want kon met de wagen niet overal bij. Ondertussen ook gezien dat deze tocht dezelfde regio aandoet als wij, maar niet klakkeloos alles kopieerde (gelukkig voor de bikers die beide gereden hebben) (behalve die nieuwe strook aan het station dan)
Dertien
Mountainbiker

Post by Dertien »

Quattro wrote:
@Lichterveldenaere: Jullie hebben het deze organisatie dan ook wel heel makkelijk gemaakt om stukken over te nemen: op jullie extra lus van de dagtocht richting Aartrijke was bijna geen enkele van jullie pijltjes en fluo linten verwijderd....
Lichterveldenaertje zit er voor niets tussen; er waren nog drie stukken die we wilden afpijlen op de dag zelf maar omdat het al te donker was, besloten we die 'later' te doen... De sneeuw van vorige zondag gooide roet in mijn plannen zodat het weghalen mijn eerste werk van deze morgen was... 4 linten en 1 pijl hebben bij deze de weg naar hun soortgenoten gevonden. Excuses voor het ongemak-het zal dit jaar niet meer gebeuren ;-)
XIII
en zo heb ik ook nog eens iets gepost :roll:
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Oeps :oops: :oops:
Ik wist niet dat die daar nog stonden. Normaal gezien zou men ze al weggenomen hebben, maar door een misverstand werd dit stuk blijkbaar over het hoofd gezien. Nog geen tijd gehad om nog eens te verkennen op achtergebleven pijlen en linten, wat uiteraard geen excuus is. Ik probeer dit zo snel mogelijk in orde te brengen! Bedankt voor de melding!

[/quote]

ik zag er ook gisteren nog op een boerderij nie ver van torhout, maar volgens mij nog aartrijke, de boerderij rij je langzij op hun privé en leidt naar een wegel in steenslag,
edy
Mountainbiker

Post by edy »

vanmorgen ook de grote toer gedaan, dit was geen super organisatie maar ze hebben toch wel echt hun best gedaan, de negatieve kritiek op voorhand was onterecht.
Het waren idd bijna allemaal platgereden paden die werden aangedaan maar men kan ook niks anders verwachten als je weet dat er jaarlijks zo'n tiental tochten worden georganiseerd in deze mooie streek.
De aanpassing aan wijnendale bos vond ik zelfs veel beter.

Hopelijk krijgt deze tocht volgend jaar meer volk, want dat verdienen ze wel.
maria cool
Mountainbiker

Post by maria cool »

Ik heb mensen van de organisatie zien ruziemaken onder elkaar.Enkele gingen boos naar huis en lieten de resterenden achter met alles.Daardoor was rond 14u30 de bar(een vuile troep met vuile tafels, lege flessen en glazen) al dicht.Ik had wel medelijden met de geblevenen organisatoren.
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

Gisteren samen met Oxi de 50 km gereden die er achteraf iets meer dan 60 waren. Het was een tocht die er best mocht zijn. Ik heb al verschillende keren in de regio gereden maar nog nooit dit "nieuw" stuk in het Wijnendale bos. Proficiat
De bevoorradingen waren sober maar er waren er wel drie over de 50 (60) km dus voldoende. De accomodatie aan de bevoorrading kon wel beter. Zeker de eerste!
De organisatie zelf was het zwakke punt. Geen warme douches en geen verwarmd lokaal voor de apres. Jammer!
champ 08-09
Mountainbiker

Post by champ 08-09 »

mooie tocht moet ik zeggen. maar dan is alles gezegd denk ik. koude douche s. Lokaal waar we een konden drinken ook ijs koud. heb dan maar warme soep gedronken. en bepijling ondermaats. sommige pijltjes gangen 200m voor een kruispunt. kwam soms op kruispunten dak al vergeten was ofdat het nu rechts of links was waar die pijl gangde. kort geheugen zeker. :oops: :oops: :oops: :P
marge
Mountainbiker

Post by marge »

edy wrote:vanmorgen ook de grote toer gedaan, dit was geen super organisatie maar ze hebben toch wel echt hun best gedaan, de negatieve kritiek op voorhand was onterecht.
Het waren idd bijna allemaal platgereden paden die werden aangedaan maar men kan ook niks anders verwachten als je weet dat er jaarlijks zo'n tiental tochten worden georganiseerd in deze mooie streek.
De aanpassing aan wijnendale bos vond ik zelfs veel beter.

Hopelijk krijgt deze tocht volgend jaar meer volk, want dat verdienen ze wel.
Vooreerst; ik heb de TT niet gereden. Ten eerste omdat dit een (noodgedwongen) TT-loos weekend was voor mij. Ten tweede, mocht ik gereden hebben, dan genoten St- Joris en/of Pittem wel mijn voorkeur.
Een TT organiseren heb ik ook nog nooit gedaan, dus de beste stuurlui staan aan wal (kwestie van de kritiek al te pareren) maar laat ons duidelijk zijn; een TT organiseren is meer dan enkele pijltjes hangen.
Ten eerste kan men stellen waarom er zonodig nog een TT in Torhout moet georganiseerd worden. Noem een stad in W-VL waar er meer TT's zijn in een jaar dan hier. Uit liefde voor de sport of omdat men denkt om zo de kassa te kunnen vullen ?
2) oorspronkelijk was deze TT gepland voor volgende week. Zelf een datum vastleggen een jaar op voorhand kan blijkbaar niet.
3) Slechts één dag op voorhand last men de 80 km af. Waarom ?
4) de km's blijken veel meer dan aangegeven. Verkent men het parcours dan niet ?
5) Ijskoude douches
6) Ijskoude zaal. Was er net een technisch mankement in het KTA of hebben ze enkel de locatie gehuurd zonder verwarming ???? De Tetters kunnen het weten.
7) 3 (sobere) bevoorradingen waarvan 2 op de 30 km. Geef toe is dat nodig ? Alleen daaraan kun je al weten dat er geen voeling is met het mountainbiken.
8) ruziënde organisatoren.
9) zelf een week op voorhand was er nog een noodkreet tot hulp.
10) niemand van organisatoren die de moeite doet hier op het forum om hun TT toe te lichten.
11) offroadstroken die ze op het laatst geschrapt hebben wegen geen toelating

Dat de organisatoren hun best doen of 'een dikke proficiat' verdienen kan er bij mij dan niet in. Dat vind ik een kaakslag voor veel andere organisatoren die wel voor een organisatie zorgen die af is.

Ik hoop dat er voor het 'nieuwe stuk' in wijnendale bos, toelating was.

Pas op, dat de aanwezigen toch een leuke dag hadden, daar ben ik oprecht blij om. Wie niet veel in Torhout rijdt, krijgt een mooi parcours (slechte parcours bestaan hier niet). Voor sommige Torhoutenaars blijft het mountainbiken ook alleen beperkt tot de Torhoutse organisaties en voor hen is het blijkbaar altijd goed.

Ik vind alleen dat andere organisaties daar de dupe kunnen van worden. Vooral de TT van de Tetters die ook in het KTA plaats vindt (februari 2009). Voor sommigen kan de verwarring blijken in de toekomst dat ze 'dien TT van het KTA' niet meer willen doen wegens niet goed genoeg.
Post Reply