29/11/2008 Eisden Maasmechelen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Leuke TT, mooi parcour, 2 zeer goede bevoorradingen, goede bepijling (buiten 1 wat slecht gehangen pijltje wat velen de verkeerde richting opstuurde
)zeer goede douches, kortom, prima georganiseerd
3de terril had men inderdaad kunnen laten linksliggen wegens ondoenbaar, maar stond aan de 2de bevoorrading wel aangegeven dat het over 35% stijgingspercentage ging, dus men was gewaarschuwd. Heb alleen mogen ondervinden dat de terrils van de maasvallei niet te doen zijn met een koerscassette
verder had ook ik 52 km op de teller met ong. 520 Hm. In de kantine is me verteld dat er ong. 850 bikers zijn gepasseerd. Zou het bordje downhill geplaatst zijn voor deze TT??
Ik persoonlijk vond het parcours vroeger schoner (met nog vertrek in Rekem): door natuurpark De Maasvallei. Bood voldoende maar haalbare uitdaging + veel schonere natuur als het 'terrilgebied', waar het nu in de winter toch maar wandelen geblazen is voor de modale biker.
Last edited by flyboy on Sat 29 Nov 2008 21:45, edited 1 time in total.
- forrest
- Mountainbiker
ik heb toch wel mijn korting gekregen, zonder problemenWarpy wrote:Ik heb me de verplaatsing van Oud-Turnhout naar Maasmechelen ook niet beklaagd. Ik heb de 55km gereden, maar zonder de terrils. Dit is onbegonnen werk met als kleinste verzet 39/23.
Toch één kleine kanttekening: Als lid van WBV werd ik bij inschrijving verplicht om €3 te betalen, terwijl dit met VWB onderling geregeld is dat de leden onderling na voorleggen van lidkaart dezelfde prijs (in dit geval €2.5) moeten betalen. Zie stukje hieronder.
Er werd aan het bestuur gemeld dat bij sommige VTT proeven georganiseerd door de Vlaamse wielerbond geen korting werd gegeven aan onze leden (leden WBV). Dit was ondermeer in Dessel het geval. Wij hebben contact genomen met onze provinciale voorzitter en die heeft op zijn beurt contact genomen met zijn collega van de Vlaamse bond. Het is duidelijk dat er niets veranderd is in de situatie, men moet een korting toestaan. (WBV en Vlaamse bond hebben hierover reeds lang een akkoord) In Dessel heeft men dus wel degelijk vergist en diende men een korting toe te staan.
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
dit moet ik inderdaad beamen,was toen mijn favoriete TT. maar vandaag was het ook best leukflyboy wrote:Ik persoonlijk vond het parcours vroeger schoner (met nog vertrek in Rekem): door natuurpark De Maasvallei. Bood voldoende maar haalbare uitdaging + veel schonere natuur als het 'terrilgebied', waar het nu in de winter toch maar wandelen geblazen is voor de modale biker.
- Point7
- Mountainbiker
Ik heb hier de 55km komen rijden. Ik had ruim 54 km op teller en heb terril 2 overgeslagen. Ik ben wel ergens verkeerd gereden en daarom dat ik blijkbaar iets meer km heb dan andere.
Voor mij was dit de eerste keer op dat parcour en ook de eerste keer dat ik op een terril gereden/gewandeld heb. Terril 1 was voor mij veel te lang. Mijn motorke was vlug opgeblazen. Terril 3 was helemaal een klimwandeltocht. Met moeite te voet boven geraakt. Alle andere korte steile klimmetjes op het parcours gingen voor mij wel. Dat waren meer mijn calibers. Die terrils zijn te zwaar voor mij.
De bevoorradingen waren zeer goed. Veel keuze, lekkere soep maar die sportdrank vond ik niet lekker. De laatste tijd kom ik dat smaakje regelmatig tegen op TT'n.
Ik vond ook dat er weinig volk op het parcours was. De ondergrond was nochtans zeer goed. Niet teveel blubber.
Voor mij was dit de eerste keer op dat parcour en ook de eerste keer dat ik op een terril gereden/gewandeld heb. Terril 1 was voor mij veel te lang. Mijn motorke was vlug opgeblazen. Terril 3 was helemaal een klimwandeltocht. Met moeite te voet boven geraakt. Alle andere korte steile klimmetjes op het parcours gingen voor mij wel. Dat waren meer mijn calibers. Die terrils zijn te zwaar voor mij.
De bevoorradingen waren zeer goed. Veel keuze, lekkere soep maar die sportdrank vond ik niet lekker. De laatste tijd kom ik dat smaakje regelmatig tegen op TT'n.
Ik vond ook dat er weinig volk op het parcours was. De ondergrond was nochtans zeer goed. Niet teveel blubber.
Deze tt is met Fietspromo georganiseerd en daar heeft VWB een samenwerking mee afgesloten denk ik , ik weet niet of WBV dat ook heeft gedaan. Verder een mooie TT met op de derde terril na een wandeling een heel mooi uitzicht over de streek. Ons zien ze zeker terug.Warpy wrote:Ik heb me de verplaatsing van Oud-Turnhout naar Maasmechelen ook niet beklaagd. Ik heb de 55km gereden, maar zonder de terrils. Dit is onbegonnen werk met als kleinste verzet 39/23.
Toch één kleine kanttekening: Als lid van WBV werd ik bij inschrijving verplicht om €3 te betalen, terwijl dit met VWB onderling geregeld is dat de leden onderling na voorleggen van lidkaart dezelfde prijs (in dit geval €2.5) moeten betalen. Zie stukje hieronder.
Er werd aan het bestuur gemeld dat bij sommige VTT proeven georganiseerd door de Vlaamse wielerbond geen korting werd gegeven aan onze leden (leden WBV). Dit was ondermeer in Dessel het geval. Wij hebben contact genomen met onze provinciale voorzitter en die heeft op zijn beurt contact genomen met zijn collega van de Vlaamse bond. Het is duidelijk dat er niets veranderd is in de situatie, men moet een korting toestaan. (WBV en Vlaamse bond hebben hierover reeds lang een akkoord) In Dessel heeft men dus wel degelijk vergist en diende men een korting toe te staan.
-
firemen
- Mountainbiker
als ge sommige hier hoort bv supernaut , denk toch dat voor de recreatieve biker dit parcour zwaar genoeg is. En als ze veel zwaarder moeten zijn blijven die mensen thuis en kunnen ze een tt organiseren voor 100 man .Zou echt niet weten wat er verkeert is aan deze tt maar dat is ieder zijn mening zeker.