29/11/2008 Eisden Maasmechelen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ik wou vandaag absoluut deze TT eens rijden, maar had maar weinig tijd dus heb ik voor de 34 km gekozen. Ik verwacht er veel van. Een hele mooie startlokatie en je ziet dat er een goede organisatie achter zit. Het vertrek ging eerst langs de schachttorens van Eisden dan via een mooie villawijk de bossen in. De ondergrond liep héél goed, ik had er echt zin in. Het viel me wel op da ik de ENIGE was op het parkours (vertrokken rond 11 u), de eerste 10 km heb ik helemaal alleen door de bossen gereden. Dan aan de Feestzaal Salamander terug de bossen in en 2 leuke zware klimmetjes, schitterend. Daarna door de bossen daar, volgens mij rijdt hier de TT van AS ook maar in tegenovergestelde richting. Dan kwam wel een klein teleurstellinkje
. Ik dacht dat we in de bossen bleven maar het stuk fietspad naar de bevoorrading en het stuk erna tot aan de Litzberg vond ik niet speciaal. Ik had gehoopt toch in en rond de bossen rond de Litzberg te blijven en een daar paar klimmetjes te maken maar we reden er volgens mij een grote toer rond. De bevoorrading was trouwens Perfect met een lekker tomatensoepje. Dan richting Litzberg was het toch wéér genieten. Die streek is toch zooooooo leuk daar, echt mountbikeplezier. Daarna binnengereden. Conclusie: Ik had beter voor de 44 km gekozen denk ik, eigen schuld dikke bult. MAAR een PRACHTIGE mountainbikestreek daar in de Dilsense bossen. Volgend jaar kom ik terug voor de 44 of misschien wel de 55km. 
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Moet gij daarvoor een heel jaar wachten??????nero wrote:Ik wou vandaag absoluut deze TT eens rijden, maar had maar weinig tijd dus heb ik voor de 34 km gekozen. Ik verwacht er veel van. Een hele mooie startlokatie en je ziet dat er een goede organisatie achter zit. Het vertrek ging eerst langs de schachttorens van Eisden dan via een mooie villawijk de bossen in. De ondergrond liep héél goed, ik had er echt zin in. Het viel me wel op da ik de ENIGE was op het parkours (vertrokken rond 11 u), de eerste 10 km heb ik helemaal alleen door de bossen gereden. Dan aan de Feestzaal Salamander terug de bossen in en 2 leuke zware klimmetjes, schitterend. Daarna door de bossen daar, volgens mij rijdt hier de TT van AS ook maar in tegenovergestelde richting. Dan kwam wel een klein teleurstellinkje. Ik dacht dat we in de bossen bleven maar het stuk fietspad naar de bevoorrading en het stuk erna tot aan de Litzberg vond ik niet speciaal. Ik had gehoopt toch in en rond de bossen rond de Litzberg te blijven en een daar paar klimmetjes te maken maar we reden er volgens mij een grote toer rond. De bevoorrading was trouwens Perfect met een lekker tomatensoepje. Dan richting Litzberg was het toch wéér genieten. Die streek is toch zooooooo leuk daar, echt mountbikeplezier. Daarna binnengereden. Conclusie: Ik had beter voor de 44 km gekozen denk ik, eigen schuld dikke bult. MAAR een PRACHTIGE mountainbikestreek daar in de Dilsense bossen. Volgend jaar kom ik terug voor de 44 of misschien wel de 55km.
- UBO
- Mountainbiker
Ik vond dit ook een prachtige tocht van een goede organisatie, maar net zoals Tinman: die laatste terril was echt onmogelijk. Ik zou eigenlijke eens willen weten of daar profs naar boven geraken (met de fiets hè). Heb Coenen daar gezien, maar die zal daar ook wel niet zijn bovengeraakt met zijn cyclocross fietske; als hij het al geprobeerd heeft. Die andere 2 terrils is mij ook niet in één ruk gelukt, maar waren nog doenbaar.
Voor de rest niks anders als lof voor de organisatie. Tot volgend jaar......
Voor de rest niks anders als lof voor de organisatie. Tot volgend jaar......
- Kameel^
- Mountainbiker
ja ik vond het ook een schoon tochtje! ik ben precies blij dat ik die laatste terril heb overgeslaan, ik had al genoeg gewandeld bij die 2 vorige
(die treinbilzen zijn glad
)
die afdaling van die tweede was wel tof, ik vraag mij alleen af of die cyclocrosser die mij daar voorbij stoof nie kon remmen of dat die gewoon veel lef had
de 44km gedaan dus in totaal ongeveer 66km met de verplaatsing erbij.
bij het naar daar rijden met de fiets heb ik ook nog ne stunt uitgehaald: aan een rood licht stoer willen stoppen door m'n voorrem goed in te knijpen en daardoor knal overkop vliegen
gelukkig zonder erg, het publiek vond het wel grappig denk ik aan het getoeter te horen 
die afdaling van die tweede was wel tof, ik vraag mij alleen af of die cyclocrosser die mij daar voorbij stoof nie kon remmen of dat die gewoon veel lef had
de 44km gedaan dus in totaal ongeveer 66km met de verplaatsing erbij.
bij het naar daar rijden met de fiets heb ik ook nog ne stunt uitgehaald: aan een rood licht stoer willen stoppen door m'n voorrem goed in te knijpen en daardoor knal overkop vliegen
-
Warpy
- Mountainbiker
Ik heb me de verplaatsing van Oud-Turnhout naar Maasmechelen ook niet beklaagd. Ik heb de 55km gereden, maar zonder de terrils. Dit is onbegonnen werk met als kleinste verzet 39/23.
Toch één kleine kanttekening: Als lid van WBV werd ik bij inschrijving verplicht om €3 te betalen, terwijl dit met VWB onderling geregeld is dat de leden onderling na voorleggen van lidkaart dezelfde prijs (in dit geval €2.5) moeten betalen. Zie stukje hieronder.
Er werd aan het bestuur gemeld dat bij sommige VTT proeven georganiseerd door de Vlaamse wielerbond geen korting werd gegeven aan onze leden (leden WBV). Dit was ondermeer in Dessel het geval. Wij hebben contact genomen met onze provinciale voorzitter en die heeft op zijn beurt contact genomen met zijn collega van de Vlaamse bond. Het is duidelijk dat er niets veranderd is in de situatie, men moet een korting toestaan. (WBV en Vlaamse bond hebben hierover reeds lang een akkoord) In Dessel heeft men dus wel degelijk vergist en diende men een korting toe te staan.
Toch één kleine kanttekening: Als lid van WBV werd ik bij inschrijving verplicht om €3 te betalen, terwijl dit met VWB onderling geregeld is dat de leden onderling na voorleggen van lidkaart dezelfde prijs (in dit geval €2.5) moeten betalen. Zie stukje hieronder.
Er werd aan het bestuur gemeld dat bij sommige VTT proeven georganiseerd door de Vlaamse wielerbond geen korting werd gegeven aan onze leden (leden WBV). Dit was ondermeer in Dessel het geval. Wij hebben contact genomen met onze provinciale voorzitter en die heeft op zijn beurt contact genomen met zijn collega van de Vlaamse bond. Het is duidelijk dat er niets veranderd is in de situatie, men moet een korting toestaan. (WBV en Vlaamse bond hebben hierover reeds lang een akkoord) In Dessel heeft men dus wel degelijk vergist en diende men een korting toe te staan.
- forrest
- Mountainbiker
alles was piekfijn in orde. het lag er schitterend bij, vond ik. het was zéér goed berijdbaar. alleen de terrils waren iets gladder. heb 1 en 2 gedaan, blijkbaar goede keuze geweest. maar ben ook van mijn fiets moeten stappen, mee momenten kon je toch geen grip meer hebben. het parcour lag er vrij snel bij, denk ik. ik had een gemiddelde van 22,1km/u en ik had met mijn edge ook 52 km. tot volgend jaar.
prachtige rit!!!!
dat is een van de beste , die van vorige week in dilsen is hier niks tegen
organisatie was prima geregeld en heel belangrijk een WARME douche! maar dat heeft volgens mij met de infrastructuur te maken, niet alle TT worden in zo'n complex georganiseerd. maar doet wel goed na 53Km
. Bij de afspuitstand niet hoeven te w8ten
Had de indruk dat er minder volk was dan vorig jaar maar dat zal wel niet, heeft volgens mij te maken met een gespreide start. De terrils waren goed te doen, heb ze in stukken gedaan omdat mijn benen niet mee wilden na 44km.laastste terril overgeslaan. bevoorrading was goed
Had de indruk dat er minder volk was dan vorig jaar maar dat zal wel niet, heeft volgens mij te maken met een gespreide start. De terrils waren goed te doen, heb ze in stukken gedaan omdat mijn benen niet mee wilden na 44km.laastste terril overgeslaan. bevoorrading was goed
De TT heeft mij echt niet kunnen bekoren .
Kwa locatie , accomadatie , globale organisatie alles tip top in orde.
Maar ik vond het parcours echt ondermaats .
Vertrokken voor de 55km ( die er dan maar 53 blijken te zijn ) en tot aan de bevoorrading slecht 2 keer een klimmetje mogen aanvatten die naam waardig .
Rond km 20 word daar zowat alles overgeslagen wat maar mooi had kunnen zijn . Ik had beter afgesproken met een paar freeriders die daar volle pret aan het beleven waren .
Fietspadgehalte lag ook aan de hoge kant .
De bevoorradingen waren goed , maar wel vlak achter elkaar .
En dan de mijnterrils . 1 en 2 is prima .
Wat dat bordje downhill inhield ? Op eigen risico , maar er was geen alternatief . Dus iedereen moest langs daar naar beneden . En downhill ?
Terril 3 , waarom langs die kant willen beklim... stappen ? Wat dit moet toevoegen aan een TT ?
Hoge verwachtingen , maar daar bleef het ook bij .
Kwa locatie , accomadatie , globale organisatie alles tip top in orde.
Maar ik vond het parcours echt ondermaats .
Vertrokken voor de 55km ( die er dan maar 53 blijken te zijn ) en tot aan de bevoorrading slecht 2 keer een klimmetje mogen aanvatten die naam waardig .
Rond km 20 word daar zowat alles overgeslagen wat maar mooi had kunnen zijn . Ik had beter afgesproken met een paar freeriders die daar volle pret aan het beleven waren .
Fietspadgehalte lag ook aan de hoge kant .
De bevoorradingen waren goed , maar wel vlak achter elkaar .
En dan de mijnterrils . 1 en 2 is prima .
Wat dat bordje downhill inhield ? Op eigen risico , maar er was geen alternatief . Dus iedereen moest langs daar naar beneden . En downhill ?
Terril 3 , waarom langs die kant willen beklim... stappen ? Wat dit moet toevoegen aan een TT ?
Hoge verwachtingen , maar daar bleef het ook bij .