30/11/08 Beerst
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
moddereter
- Mountainbiker
Post by moddereter »
Gisteren gaan rijden in de streek en ik moet zeggen dat het nog vrij goed te doen was. Enkele stukken zullen wellicht wat vettig liggen maar wel te doen.
-
moddereter
- Mountainbiker
Post by moddereter »
Zit dat privébosje er weer in zoals andere jaren? Is altijd genieten. Eerst een lastige onverharde strook en dan die single track in. ALtijd een mooi pittig stukje in dat bos. Vorig jaar zelfs twee keer gedaan.
Vandaag is er nog eens een parvoursverkenning geweest.
Hier het verslag van onze voorzitter Bart :
Vanmorgen (vrijdagmorgen) samen met chef bevoorrading Johan het parcours nog eens gaan verkennen.
Na 7 km platte band op het stuk blosoparcours in het 'Praetbos'. Een scheur in mijn band maar hij was toch
ver versleten. De doortocht doorheen het privébos 'Praetbos' viel best mee. Ik had het zwaarder verwacht !!
Het is voor de 19de keer dat we een toertocht organiseren en voor de éérste keer staat er water in de grachten.
Morgenochtend gaan we in een 6 tal grachten platen leggen, wellicht gaan de bikers enkele keren moeten afstappen
maar voor de rest is het oh zo mooi !!! We gaan ook nog wat snoeien op het nieuw stuk !!!!
In de broeken van Esen hadden we enkele zware stukken maar zelfs met mijn 105kg reed ik er redelijk vlot door.
Het stuk na het domein 'Bruggen en Wegen' in Esen gaan we eruit laten. Een enorme slijkboel !
We gaan via een oprit van een landbouwer terug op het parcours komen. Bij aankomst had ik 45 km en Johan 46 km op de teller.
Onze mountainbikes waren vuil maar niet overdreven vuil !!!
Hier het verslag van onze voorzitter Bart :
Vanmorgen (vrijdagmorgen) samen met chef bevoorrading Johan het parcours nog eens gaan verkennen.
Na 7 km platte band op het stuk blosoparcours in het 'Praetbos'. Een scheur in mijn band maar hij was toch
ver versleten. De doortocht doorheen het privébos 'Praetbos' viel best mee. Ik had het zwaarder verwacht !!
Het is voor de 19de keer dat we een toertocht organiseren en voor de éérste keer staat er water in de grachten.
Morgenochtend gaan we in een 6 tal grachten platen leggen, wellicht gaan de bikers enkele keren moeten afstappen
maar voor de rest is het oh zo mooi !!! We gaan ook nog wat snoeien op het nieuw stuk !!!!
In de broeken van Esen hadden we enkele zware stukken maar zelfs met mijn 105kg reed ik er redelijk vlot door.
Het stuk na het domein 'Bruggen en Wegen' in Esen gaan we eruit laten. Een enorme slijkboel !
We gaan via een oprit van een landbouwer terug op het parcours komen. Bij aankomst had ik 45 km en Johan 46 km op de teller.
Onze mountainbikes waren vuil maar niet overdreven vuil !!!
- reeb van tsreeb
- Mountainbiker
- reeb van tsreeb
- Mountainbiker
Post by reeb van tsreeb »
Deze namiddag heb ik nog vlug een woordje gebabbeld met de westhoekmountainbikers, die bezig waren met de laatste voorbereidingen van hun toertocht. Alles zag er in orde uit. Over de rit zelf verwachten ze weinig problemen: alles zou berijdbaar zijn, volgens de laatste verwachtingen zou het morgenvroeg droog blijven. Kort samengevat allen naar Beerst!!
-
moddereter
- Mountainbiker
Post by moddereter »
Ik heb deze namiddag heel veel pijltjes zien staan. Verkeerd rijden zal niet lukken. Enkele onverharde stukken gedaan en het ligt inderdaad goed berijdbaar. Zelfs de broeken zijn te doen. Eén strookje over 50 m wordt duwen maar de rest geen probleem.
Onderweg nog een bepijler tegen gekomen en hij zij dat het privé bosje beter ligt dan vorig jaar. Enkel een beetje uitkijken over de grachtjes.
De mannen van Beerst zijn er blijkbaar klaar voor
Onderweg nog een bepijler tegen gekomen en hij zij dat het privé bosje beter ligt dan vorig jaar. Enkel een beetje uitkijken over de grachtjes.
De mannen van Beerst zijn er blijkbaar klaar voor
-
moddereter
- Mountainbiker