afdaling in Houffalize!

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
mtb arno
Pro

afdaling in Houffalize!

Post by mtb arno »

gelezen op 02 biker site:

Een afdaling in Houffalize! 28/11/2008

En jawel, het nieuws mag wat ongeloofwaardig klinken voor sommigen, maar er zal in het kader van de Wereldbeker XC en 4X ook een afdalingswedstrijd doorgaan in Houffalize op 1 mei.

Klaarduidelijk, de organisatoren van de Wereldbeker in Houffalize blijven niet stilstaan. Na vorig jaar een 4X-manche te hebben geïntroduceerd, gaan ze in 2009 de uitdaging van een afdalingsproef aan. Deze zal op 1 mei doorgaan, buiten het officiële programma van de Wereldbeker. Maar deze wedstrijd staat wel op de officiële kalender van de KBWB, en volgens de organisatoren zou het prijzengeld vergelijkbaar zijn met het wereldniveau!

Het parcours van deze afdaling zal vertrekken vanaf het voebalterrein gelegen aan 'Saint-Roch' om dan +/- 1200 meter lager te eindigen aan de brandweerkazerne. Het totale negatieve hoogteverschil bedraagt ongeveer 130 meter.

Bon, www.bikers.be
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

Laat maar komen zo'n DH piste,klinkt als muziek in de oren 8)
lol @ a bike
Mountainbiker

Post by lol @ a bike »

der kunnen er nooit genoeg zijn :bounce:
DESL
Mountainbiker

Post by DESL »

Nice, ben benieuwd!
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

1200M1200 m lager?
in welk land is dat?
Er zijn wel wat steile flanken in houffa, zeker voor nationaal nivo, maar internationaal?Tenzij ze de Willingen toer op willen, met ne man-made.
Nu nog ne permanente lift!
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

ge moet wel lezen hé:

Het parcours van deze afdaling zal vertrekken vanaf het voebalterrein gelegen aan 'Saint-Roch' om dan +/- 1200 meter lager te eindigen aan de brandweerkazerne. Het totale negatieve hoogteverschil bedraagt ongeveer 130 meter.

:wink:
Dav3
Mountainbiker

Post by Dav3 »

moest er iemand ooit is gaan , en er is nog een plaatske vrij in de wagen ... dan zal ik met plezier meekomen =P~
Flyer
Mountainbiker

Post by Flyer »

nice nice, nog een parcour erbij, ge hoort mij alvast nie klagen!
human
Mountainbiker

Post by human »

zou iemand kunnen toelichten waar ik me ergens zou kunnen inschrijven voor de 4X of eventueel downhill wedstrijd? ik heb al een zoektocht ondergaan : op kbwb en nog enkele verwante sites zonder veel resultaat ...
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

het zal nog wat vroeg zijn om in te schrijven , vorig jaar is er een paar maand voor de wedstrijd zelf een site gemaakt waar je kon inschrijven denk ik.
Post Reply