Hellow,
ik heb kleine roestplekskes op mijn ketting, en er schoot mij een tijdje geleden iets door mijn hoofd namelijk de goeie oude truc met roest en coca cola..
Hoeveel kans op succes geven jullie mij dat de roest weg is als ik mijn ketting eens in een bakske cola laat weken??
keukentruc met de ketting
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Vergeet niet dat WD-40 geen volwaardige smering is he.maurice wrote:Inspuiten met WD40 en gewoon gaan rijden, roestplekskes zullen dan wel oplossen, allee als ze niet te oud zijn en al aan het invreten zijn.
Is eigenlijk bedoeld om vastzittende stukken weer van elkaar te krijgen.
bv.: door roest
Je zult dus nog altijd met iets anders je ketting moeten smeren.
-
Guest
Post by Guest »
Euh euh ,wel en niet waar.Lupus wrote:Vergeet niet dat WD-40 geen volwaardige smering is he.maurice wrote:Inspuiten met WD40 en gewoon gaan rijden, roestplekskes zullen dan wel oplossen, allee als ze niet te oud zijn en al aan het invreten zijn.
Is eigenlijk bedoeld om vastzittende stukken weer van elkaar te krijgen.
bv.: door roest
Je zult dus nog altijd met iets anders je ketting moeten smeren.
Yeah, de MTB en race kettingen van Shimano zijn identiek:MartaSL wrote:Is een dura ace ketting nie dezelfde als die van xtr?ToM5 wrote:Yep zo moet het, of koop een dura ace, die roest niet (bij mij toch nie)maurice wrote:Inspuiten met WD40 en gewoon gaan rijden, roestplekskes zullen dan wel oplossen, allee als ze niet te oud zijn en al aan het invreten zijn.
105=LX
Ultegra=XT
Dura Ace=XTR
-
peter is de man !
- Mountainbiker
Post by peter is de man ! »
fosforzuur is idd miniem aanwezig in cola, maar het is het koolzuur dat de oxidatievlekken verwijdert !