traktorWimbeest wrote:zult ge wel zien binnen half jaarke ofzo. Als student moet ik geld en onderdelen een beetje tussendoor verdienen
. Alles opt gemak, maar tmoet een fun- all-round bike zijn zonder het tank-gehalte.
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
Ik rij ook met UST in combinatie met notubes vloeistof.scott racer wrote:dat de band beter op de velg zitEl Perro Diablo wrote:Welke zekerheid heb je met ust banden?
ust's zijn iets kleiner van diameter dus "spannen" harder op de velg
in mijn geval toch
Volgens mij is er toch meer zekerheid naar lekbesendigheid, maar vooral moet je de banden veel minder oppompen, een UST band in combinatie met vloeistof moet je misschien maar eens om de paar maanden oppompen.
Band past beter om velg ook.
-
steviewonder
- Mountainbiker
Post by steviewonder »
Rij met mavic slr en python banden (light). Tot heden nog niet lek gereden.(ben competitierenner). Rij zonder latex produkten in de band.
Voordeel is bij bandenwissel geen problemen en gesmodderd met produkt.
Ben van mening dat je zeker niet moet besparen op het gewicht van banden door bv gewone banden tubless te maken met produkt.
Nadeel van latex is ook dat het na een paar maanden moet vervangen worden. En de meeste scheuren in banden krijg je toch niet gedicht met latex.
Voordeel is bij bandenwissel geen problemen en gesmodderd met produkt.
Ben van mening dat je zeker niet moet besparen op het gewicht van banden door bv gewone banden tubless te maken met produkt.
Nadeel van latex is ook dat het na een paar maanden moet vervangen worden. En de meeste scheuren in banden krijg je toch niet gedicht met latex.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Banden scheuren zelden, als je toch veel banden scheurt (van door bochten te scheuren?) zijn er (wedstrijd)banden met versterkte zeikkanten(zijkanten ook).
De meeste lekken worden door punctures en snakebites gereden, door een gewone band (met latex) tubless te maken, verminder je de kans hierop tot bijna nihil.
Juist als wedstrijdrijder wil je geen tijd verlieren met een doorntje in je band.
Latex is gewoon lekker ordinair kinky.
De meeste lekken worden door punctures en snakebites gereden, door een gewone band (met latex) tubless te maken, verminder je de kans hierop tot bijna nihil.
Juist als wedstrijdrijder wil je geen tijd verlieren met een doorntje in je band.
Latex is gewoon lekker ordinair kinky.
- MaC'Red
- Mountainbiker
iemand een idee hoe de schwalbe Alpencross bolt ?? voor de alpen is em alvast aan te raden dus ik veronderstel dat em voor de ardennen ook wel goed is of niet ??
hoe zit het met de modder afvoer ??
ik heb men no tubes nu gewisseld voor de joe's no flats vloeistof die zeker even goed is dan de no tubes.
MaC'Red
hoe zit het met de modder afvoer ??
ik heb men no tubes nu gewisseld voor de joe's no flats vloeistof die zeker even goed is dan de no tubes.
MaC'Red
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Verskill tussen Joe's en Stan's zit 'em in de partikles, de latex, water en amonia zijn idd hetzelfde, maar net die 0,5% kan het ene beter maken dan het andere.
(het goedkoopste is in dit geval het beste, want kristallen zit in al die commerciele spullen zoals Blue Doc, Eclipse enz)
Volgens mij ligt er in Dardennen veel meer slijk dan in Dalpen waar ge meer gravel (sjotter) en stenen hebt.
(het goedkoopste is in dit geval het beste, want kristallen zit in al die commerciele spullen zoals Blue Doc, Eclipse enz)
Volgens mij ligt er in Dardennen veel meer slijk dan in Dalpen waar ge meer gravel (sjotter) en stenen hebt.