Rijervaring: BULLS COPPERHEAD 3 DISC

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

een modder onwaardige afmontage

Kan je met eenvoudige woordjes aan iemand die al 20 jaar mountainbiket eens uitleggen wat dat is aub? #-o
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Zeer zeker man met 20 jaar ervaring.

:
- velgremmen die keer voor keer vastzitten door blubber ophoping
- voorderailleur die door dezelfde blubber niet meer op het kleine blad gaat
- trapassen - al dan niet met rollementen binnen de kader - die krakend tenonder gaan (3x bij mij, vele malen bij mijn maten).
- ratelende achterderailleurs
- snelle slijtage door goedkopere montage.
- naven van het type snel defect, waar de lbs steevast van zegt dat je er met de hoge drukspuit aan bent geweest

De Copperhead biedt als leuke extra:
- XT feilloos schakelplezier
- stijve & kwalitatieve XT trapas
- Een Reba vork die werkt en niet zoals bij de basisvorken vooral plop plop plopperdeplop doet.

Noem mij één groot merk die in de buurt komt aan deze prijs. De patser in mezelf koopt hem direct.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Wat ik denk is dat EPD bedoelt dat:
- mountainbike eigenlijk een zomersport is
- er verschillende mensen zijn die een mudbike hebben met "minderwaardige" onderdelen om in de modder te gaan ploeteren.

En van die voorderailleur [-X Koop u een met hoge klemband = probleem opgelost. Je zal nog met een XTR met lage klemband mogen rondrijden, de kans dat je derailleur vast zit door ophoping van de modder is groter dan dat je met een LX met hoge klemband rondrijdt.

En mijn lagers gaan ook ten onder, ze kraken (uitkuisen en hersmeren helpt) en ondertussen zit er wat speling op (wat mij momenteel niet deert.)

EDIT: alle V-brakes zullen vastlopen bij modderophoping, de een al wat sneller dan de ander, afhankelijk van de openheid ervan EN... van de band :wink: Hoe meer modder de band meevoert naar boven, hoe meer modder er zich kan ophopen.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Bwa, hij heeft mijn vraag goed beantwoord!!! =D>

V-dinges zuigen idd ongeloofelijk en naven moet idd deftig gedicht zijn.

Ik zou op zijn minst naar ne velo met een complete SLX groep gaan en een deftige vork (=Reba), maar ik heb geen idee over welke prijs we dan spreken, maar ik zie dit als een absolute minimum, maar zeker wel goed.

De Copperhead biedt als leuke extra:
- XT feilloos schakelplezier
- stijve & kwalitatieve XT trapas
- Een Reba vork die werkt en niet zoals bij de basisvorken vooral plop plop plopperdeplop doet.

Ik ken de Koperkop niet, maar XT en ne Reba is nog beter vaneigens en lijkt me een verstandige keuze.

Enkel de BB lagers zal je snel moeten vervangen, maar dat is een kwaaltje dat ook XTR heeft.
MTBley
Mountainbiker

Post by MTBley »

Geen idee hoe de copperhead 3 rijdt, maar binnen een paar dagen kan ik het je vertellen. :bounce:

Ik heb de fiets namelijk zelf besteld en vrijdag mag ik er om. Heb enige tijd op dit forum rondgedobberd, ik ben namelijk een beginnend biker, en na veel wikken en wegen(lees: oordelen van andere leden) toch maar besloten om binnen mijn budget van 1.000 € voor dit beestje te gaan. :lol:

Kan ik eindelijk eens op deftig materiaal rondrijden ipv op mijn 15 kg wegend stalen ros van om en bij de 12 jaar, waar ik reeds enkele TT heb mee gereden.
De FM zei me trouwens dat deze bike in zijn prijsklasse nauwelijks of niet te benaderen is. Kan verkoperspraat zijn, maar dat neem ik er dan maar bij.

De bike ziet er echt geweldig uit, heb er wel een recht stuurtje met bar-ends laten opplaatsen. Ik post wel een foto als ik hem heb.

Ben eens benieuwd... :P
LP56
Mountainbiker

Post by LP56 »

En fietsje al getest ? Ben zéér nieuwsgierig naar resultaat . Groeten van een mogelijke Bulls klant , voor de opvolging van mijn pro 7.50 . :lol:
dehert73
Mountainbiker

Post by dehert73 »

ik sta op het punt van ne copperhead 3 d te kopen maar weet niet goed wat ik moet denken van de remmen ; magura julie.
ik ken die dingen niet
MTBley
Mountainbiker

Post by MTBley »

#-o #-o Ik zal nog eventjes serieus op mijn tanden moeten bijten. Fietsje staat reeds bij mij thuis en ziet er geweldig uit!! Maar mijn vrouw wil hem nu cadeau doen onder de kerstboom, dus mag ik er nu enkel nog maar naar kwijlen. Damn! Geloof me, hier geraak je pas gefrusteerd door! De vuurdoop en bijhorende bevinding zal dus maar voor binnen een drietal weken zijn. [-o<
Donders
Mountainbiker

Post by Donders »

dehert73 wrote:ik sta op het punt van ne copperhead 3 d te kopen maar weet niet goed wat ik moet denken van de remmen ; magura julie.
ik ken die dingen niet
Ik heb er maar 3 woorden voor, hele goede remmen......

Ikzelf heb er nog nooit problemen mee gehad, en niemand die ik ken, is er ontevreden over. Magura kwaliteit he
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Donders wrote:
dehert73 wrote:ik sta op het punt van ne copperhead 3 d te kopen maar weet niet goed wat ik moet denken van de remmen ; magura julie.
ik ken die dingen niet
Ik heb er maar 3 woorden voor, hele goede remmen......

Ikzelf heb er nog nooit problemen mee gehad, en niemand die ik ken, is er ontevreden over. Magura kwaliteit he
zeker en vast goeie remmetjes, heb ze ook en ze gaan nu ongeveer 2 jaar mee en nog nooit problemen mee gehad, 2x moeten ontluchten waardoor 1x door mijn schuld (remmen zonder schijf ertussen [-X )
ze moeten wel goed gekuist worden anders durven de zuigers blokkeren en rij je precies met een handrem. Maar zeker tevreden over de remkracht en slijtage van deze budget-remmen
Post Reply