De bedoeling van de 'oudere' servers zonder paswoord open te stellen is juist daarom gemaakt.pocoloco wrote:Ivo, volgens mijn (heel) bescheiden mening is het "filterwerk" dat je doet redelijk nutteloos... je kan softwarematig wel zien of het klopt, maar je hebt voor de rest geen controle, noch dat gebruikers kunnen zien wat het juist is.ivo wrote: Als IEDERE inzender zijn EIGEN track gewoon nakeek, verbeterde en zou verzenden met de gevraagde gegevens en volgens de vorm van KOT was er voor KOT ook geen enkel werk of achterstand. Een track publiceren daar is geen werk aan. Daar hoeft idd zelfs geen mens aan te pas te komen. Maar als mij iemand een systeem aan de hand kan doen dat automatisch de ruwe track verbeterd, in een standaard lijn omschrifjt en in een cataloog giet hoor ik het graag. Juist dat vraagt werk, omdat 90% van de inzenders daar de moeite niet voor neemt. Wat uiteraard ook hun goed recht is maar kom daarna niet zagen dat men het na bijna 3 jaar uiteindelijk beu wordt om tegen de muren te staan praten.
Ik spreek nu alleen uit eigen ervaring: ik heb me op KOT ingeschreven nadat ik verhuisd was naar een regio waar ik helemaal niet bekend was en me dat een leuke manier om het op die manier te verkennen. En omdat ik een maand later naar het buitenland ging en daar ook wat mtb wou meepikken.
Resultaat: de enige track hier echt in de buurt bleek uit 98% asfalt (!) te bestaan en de buitenlandse uit 85% asfalt... rommel dus.
Ik denk dat het nuttiger zou zijn om een track "as is" te publiceren, zonder enige controle, met ofwel een mogelijkheid om de auteur zelf te contacteren ofwel een mogelijkheid om commentaar te geven op een gereden track, met sterretjes ofzo.
Als het dan op niks trekt (verkeerd formaat, vol fouten, slechte kwaliteit etc) zullen de gebruikers dat wel zelf melden, moet jij je er je niet mee bezig houden en zien de gebruikers zelf welke tracks de moeite zijn en welke niet.
Als je dan zin hebt om ergens in een bepaalde streek iets te gaan rijden zie je direct welke de goeie zijn en aan welke je je tijd zou verdoen.
Dat geeft misschien ook wat incentive aan instuurders om iets goeds in te sturen: het doet plezier als je inzending bekroond wordt, terwijl je slechte commentaren net wil vermijden ?
MI zou je dan zelfs het systeem van verplicht insturen van een track vooraleer je toegang krijgt zelfs kunnen weglaten (en zo meer bezoekers krijgen): met wat hype te creeëren - bijvoorbeeld een verkiezing tot "beste track van de maand of van het jaar" - zullen genoeg mensen nieuwe tracks toesturen. Goeie tracks.
Mensen die geen zin hebben of niet in de mogelijkheid zijn een track te loggen een reeds bestaande track toch te kunnen binnenhalen en hem terug te rijden en hem na controle op het terrein terug binnen te sturen 'up to date'.
Resultaat na 3 jaar: 5 tracks.
Dus ik zeg niet zomaar wat. Mijn ver/wantrouwen op de mensheid is wel degelijk op cijfers gebaseerd en over een langere periode.
Praktisch onbestaande dus.