Welk formaat?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
Hipska
Mountainbiker

Welk formaat?

Post by Hipska »

Voor onze aankomende toertocht zou ik de dag zelf (of de dag voordien) de GPS track van de tocht online willen zetten, zodat jullie al beetje zouden kunnen zien langswaar hij loopt en waar je dus zou kunnen inhaken.

Nu heb ik al eens een testje gelopen met 1 programma en de track staat nu online.
Mijn vraag is, in welk formaat hebben jullie het liefst de GPS route? Ik kan deze formaten kiezen: KML (google earth), GPX of TSV. (of is gewoon op de website ook goed?)
Je kan de testrit hier bekijken: http://pathtracks.com/users/9580/paths/48359

Later zal ik nog andere programma's testen en hieruit de beste (handigste) kiezen.

Alvast bedankt
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

KML is wel goed
B.E.L.G.
Mountainbiker

Re: Welk formaat?

Post by B.E.L.G. »

Hipska wrote: Mijn vraag is, in welk formaat hebben jullie het liefst de GPS route? Ik kan deze formaten kiezen: KML (google earth), GPX of TSV. (of is gewoon op de website ook goed?)
Gewoon als JPEG op de website is OK om te laten zien hoe de route loopt.
Als je ze wilt delen met anderen is GPX het meest universeel
gps-tracks.be
Mountainbiker

Post by gps-tracks.be »

.gdb of .gpx is voor gps-ers op de fiets het best te gebruiken formaat. Jouw testritje is goed gelukt, al is het moeilijk om met de mtb meer dan 70 km/h te rijden op de autostrade (grapje).
Dank je trouwens voor het goede idee. Het maakt voor een gps-gebruiker de toertocht alleen maar leuker. Tot op jullie toertocht !
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

*.gpx is universeel en geniet dus de voorkeur.

Met *.gdb moet je opletten gezien er verschillende versies (2 en 3) zijn. Andere formaten zijn eerder toestelafhankelijk dus zeker niet universeel.
Post Reply