Nieuw product Recucell Wie kent het ?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
dacht het al :)
met spijt moet ik zeggen dat ik - al is het 100% legaal en zuiver - niet aan de man mag brengen.
Ik weet 200% zeker dat er wel degelijk betere zaken voorhanden zijn dan dit.
bv van spaanse of amerikaans fabrikaat.
amerikaans fabrikaat zou ik geen energieboosters etc nemen, enkel supplementen inzake mineralen, niks anders.
Hun energieboosters, weightgainers etc zijn nogal vaak 'vervuild'. Vandaar dat ik ze eerder afraad.
Mineralen zijn meestal heel zuiver en goed gedoseerd, en effecienter.
recucell :
dit produkt heeft uiteraard nut, laat ons niet mis verstaan. Maar de effecientie dat ze toeschrijven. nee.
en ook hier weer stukje psychologie dat aan bod komt : wie erin gelooft dat het echt serieus werkt, zal dat ook zo ervaren........ zelfs al gebruikt hij gewoon suiker.
wat ik wel weet is dat hun aminozuurcomplex produkten niet het gewenste resultaat geven. Vreemd genoeg hoor ik regelmatig klachten over pijnlijke spieren, meer stramheid tijdens het gebruik. Kort na het stoppen verdwijnen de klachten, bij het hernemen van het aminoprodukt duiken deze weer op.
op zich vreemd, want met bijna alle andere aminozuurcomplexen zijn er geen klachten.
Het gaat dan niet over dit specifieke produkt, wel over een ander - puur aminozuren gericht.
Recucell is voornamelijk gericht op snellere recuperatie, en snellere heropbouw cellen. De basis zijn een resem aminozuren, gecombineerd met een aantal andere mineralen en spore-elementen die speciefiek gebonden zijn aan dat proces.
wil je optimaal effect, dien je zeer veel rust in te bowuen tussen training en andere activiteiten, en liefst een uurtje extra nachtrust.
wat alleen op zich uiteraard zo al een beter recuperatie-effect geeft.
heeft dat veel nut?
ik denk dat je met een deftige multi-vitaminencomplex waar alsook alle elementaire aminozuren inzitten, bijna evenveel effect geeft dan dit product. En echt een pak goedkoper is, zelfs over de hele lijn een beter effekt heeft (in de breedte)
zeker als je dat combineert met dezelfde normen inzake rust/slaap gecombineerd met de dagelijkse trainingen.
voor degenen die veel te veel naar potjes millen kijken en ze eigenlijk niet nodig hebben ;
- een lange goede nachtrust en vroeg onder de wol doet meer wonderen bij de doorsnee fietser dan 2 pottekes pillen voor dit en dat.
met spijt moet ik zeggen dat ik - al is het 100% legaal en zuiver - niet aan de man mag brengen.
Ik weet 200% zeker dat er wel degelijk betere zaken voorhanden zijn dan dit.
bv van spaanse of amerikaans fabrikaat.
amerikaans fabrikaat zou ik geen energieboosters etc nemen, enkel supplementen inzake mineralen, niks anders.
Hun energieboosters, weightgainers etc zijn nogal vaak 'vervuild'. Vandaar dat ik ze eerder afraad.
Mineralen zijn meestal heel zuiver en goed gedoseerd, en effecienter.
recucell :
dit produkt heeft uiteraard nut, laat ons niet mis verstaan. Maar de effecientie dat ze toeschrijven. nee.
en ook hier weer stukje psychologie dat aan bod komt : wie erin gelooft dat het echt serieus werkt, zal dat ook zo ervaren........ zelfs al gebruikt hij gewoon suiker.
wat ik wel weet is dat hun aminozuurcomplex produkten niet het gewenste resultaat geven. Vreemd genoeg hoor ik regelmatig klachten over pijnlijke spieren, meer stramheid tijdens het gebruik. Kort na het stoppen verdwijnen de klachten, bij het hernemen van het aminoprodukt duiken deze weer op.
op zich vreemd, want met bijna alle andere aminozuurcomplexen zijn er geen klachten.
Het gaat dan niet over dit specifieke produkt, wel over een ander - puur aminozuren gericht.
Recucell is voornamelijk gericht op snellere recuperatie, en snellere heropbouw cellen. De basis zijn een resem aminozuren, gecombineerd met een aantal andere mineralen en spore-elementen die speciefiek gebonden zijn aan dat proces.
wil je optimaal effect, dien je zeer veel rust in te bowuen tussen training en andere activiteiten, en liefst een uurtje extra nachtrust.
wat alleen op zich uiteraard zo al een beter recuperatie-effect geeft.
heeft dat veel nut?
ik denk dat je met een deftige multi-vitaminencomplex waar alsook alle elementaire aminozuren inzitten, bijna evenveel effect geeft dan dit product. En echt een pak goedkoper is, zelfs over de hele lijn een beter effekt heeft (in de breedte)
zeker als je dat combineert met dezelfde normen inzake rust/slaap gecombineerd met de dagelijkse trainingen.
voor degenen die veel te veel naar potjes millen kijken en ze eigenlijk niet nodig hebben ;
- een lange goede nachtrust en vroeg onder de wol doet meer wonderen bij de doorsnee fietser dan 2 pottekes pillen voor dit en dat.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
die van zaterdagavond kunnen helpenEl Perro Diablo wrote:En een pilleke ipv elke dag 3 uur te trainen????
- Science In Sport
- Mountainbiker
Post by Science In Sport »
Dat is een pittig antwoord dat je daar bij elkaar hebt geschreven Sunn Extreme. Maar er zit precies toch wel een beetje "Harry Potter" Verhaal bij tussen gebrouwen. Want de concu - legas van Recucell komen helemaal niet uit Engeland, noch zijn ze gevestigd in Spanje . ..
Ik ken het product recucell (als concurrent) omdat veel prof renners hierop rijden. ik kom het potje vaak tegen bij deze Pro's die onze SIS GO Gels gebruiken http://www.scienceinsport.com
Het product werkt, en het is tenminste Clean, wat je niet van die USA producten kan zeggen....
Daarnaast is het één van de weinige producten voor duursporters die écht wetenschappelijk onderbouwd zijn met een Clinisch studie. Dus van mij hoor je over dit product alleen maar goeie dingen zeggen ( zolang ze maar géén Gels als de onze gaan maken )
Wat vond ik van info over Recucell :
IJZERTEKORT ?
GEBRUIK DAN EEN RIJKE BRON VAN ORGANISCH IJZER!
Recucell
biologisch hoogwaardig eiwit koncentraat
De ijzerbehoefte bij een volwassen man en vrouw bedraagt respektievelijk 10 en 15 mg. per dag.
Het is dus belangrijk om enkele elementaire begrippen met betrekking tot ijzer uit de voeding op te frissen.
Men moet een onderscheid maken tussen twee grote kategorieën van ijzer : hemine-ijzer en niet-hemine-ijzer.
Hemine-ijzer
Deze vorm van ijzer is gebonden aan hemoglobine of aan myoglobine. Dit ijzer wordt aangevoerd via rood vlees.
Lever bevat ongeveer 8 mg. per 100 g.
Rood vlees in de vorm van spiervlees brengt 3 mg. per 100 g. aan. Minder rood vlees zoals kalfsvlees of gevogelte, voert 1 tot 2 mg. per 100 g. aan.
Vis bevat ongeveer 2 mg. per 100 g.
Hemine-ijzer biedt het voordeel dat het veel gemakkelijker doorheen de darmmucosa penetreert, dan niet hemine-ijzer.
Om opgenomen te worden, hoeft het niet van de eiwitmolekule afgescheiden te worden, zelfs in geval van achloorhydrie of achylie komt het in het bloed terecht.
Naar schatting 20% van dit hemine-ijzer kan door het organisme gebruikt worden.
1-
Niet-Hemine-ijzer
Deze vorm van ijzer is niet aan hemogline of aan myoglobine gebonden. Men treft het vooral aan in bepaalde peulgewassen, 6 mg. per 100 g., spinazie : 3 tot 5 mg. per 100 g., brood : 1 tot 3 mg. per 100 g., naargelang het om wit of grof brood gaat. Eieren : 3 mg. per 100 g., in het volledig ei en 7 mg. per 100 g. in de dooier.
Sommige soorten chocolade bevatten tot 4 mg. per 100 g.. Melk en zuivelprodukten bevatten weinig ijzer, nl. 1 mg. per 100 g.
Ijzer penetreert moeilijk doorheen de darmmucosa. Het moet geïoniseerd worden, wat in de maag en in het eerste gedeelte van het duodenum gebeurt, onder invloed van het zuur milieu.
Slechts zowat 10% van het ijzer is vatbaar voor vrijstelling en in geval van achloorhydrie wordt het niet vrijgesteld.
Vervolgens moet het gereduceerd worden tot tweewaardig ijzer, wat gebeurt onder invloed van de zuurtegraad en het reducerend effekt van het milieu. Enkel het ferro-ion gaat doorheen de darmmucosa.
Dit betekent :
- dat ijzer in geval van achloorhydrie niet gereduceerd wordt tot het tweewaardig ion.
- dat ijzer slechts in een klein gedeelte van het maag-darm-kanaal doorheen de darmmucosa kan peneteren.
Bovendien kunnen verschillende komponenten van de voedingsbolus het ijzer onomkeerbaar binden en het onbruikbaar maken; dit geldt bijvoorbeeld voor fytinezuur, aanwezig in zemelen van granen, dus grof brood, en voor oxaalzuur, aanwezig in spinazie en zuring.
In totaal gebruikt het organisme slechts 4% van het niet-hemine-ijzer uit de voeding.
-2-Recucell
Dit produkt bevat 260 mg. hemine-ijzer per 100 g.
Als voedingssupplement is het uitstekend geschikt voor elke vorm van ferriprieve anemie.
Zoals blijkt uit de voorgaande uiteenzetting, is er een ontzettend groot verschil in resorptie-mogelijkheden van toegediend ijzer en moet men al zijn aandacht richten naar het gebruik van hemine-ijzer.
Wanneer dat echter moet komen uit de voeding met hoofdzakelijk vlees, dan worden er veel te veel verzadigde vetten ingenomen.
Hetzelfde geldt ook voor het gebruik van bloedworst.
IJzertekort, dat ondermeer bij adolescenten bijzonder frequent voorkomt, is dus een indikatie om elke dag, een kleine hoeveelheid Recucell te nemen. Dit is des te meer aangewezen, daar een gemaskeerd ijzertekort zowel de fysieke, als intellektuele prestaties kan verminderen. Ijzertekort vermindert eveneens de weerstand tegen koude en infektie.
In verband met ijzertekort vergeet men vooral de bejaarden niet, waarbij dit probleem vaker voorkomt, met tal van ziektebeelden tot gevolg.
Sportieve prestaties vragen een groter verbruik van ijzer, en moeten de reserves dagelijks worden aangevuld, cfr. ijzergebrek bij pasta-eters.
Dosering
Bij ernstige vormen van ferriprive anemie raden wij aan gebruik te maken van minstens 10 tabletten per dag, van Recucell.
Bij lichtere vorm, volstaat het 6 tabletten per dag in te nemen. De duur varieert van 3 tot 9 maand.
Bij hardnekkige gevallen van ijzertekort
In less severe cases 6 tablets a day suffice. Duration varies from 3 to 9 months.
In persistent cases of iron deficiency we also recommended a simultaneous, prolonged intake of Vitamin C.
Recucell*
A Super Biological Protein with organic iron
1 tablet - 500 mg. Recucell*
COMPOSITION / tablet
proteins 440 mgr. (milligramme)
carbohydrates 2
fatcontents 2.5
water/water 50
energy 1.825 Kcal
7.695 KJoule
Tablet/Amino acids
Asparagin - Asparagin A. 51.7 mgr. (milligramme)
Threonine 25.5
Serin 28.5
Glutamic - Glutamic A. 46.1
Proline 22.4
Glycine 21.1
Alanine 40.1
Valine 43.1
Cysteine 5
Methionine 17.4
Iso-leucine 62.5
Leucine 43.9
Thyrosine 18.1
Phenylalaline 37.3
Lysine 45.4
Histidine 27.6
Tryptophan 10
Arginine 20
VITAMINS / tablet 500 mg. Recucell*
Vitamin A 5.1 I.E.
Thiamine 0.22 µg. (microgramme)
Vitamin B1
Nicotinamide 0.015 µg. (microgramme)
- Niacin
- Vitamin PP
Riboflavin 0.75 µg. (microgramme)
- Vitamin B2
Pantothene acid 0.75 µg. (microgramme)
- also in CoA
Biotin 0.04 µg. (microgramme)
- Vitamin H
Folic acid 0.04 µg. (microgramme)
MINERALS / tablet 500 mg. / Recucell*
Calcium 1.65 mg. (milligramme)
Phosphorus 1.25 mg. (milligramme)
Sodium 3 mg. (milligramme)
Potassium 0.45 mg. (milligramme)
Chlorine 0.7 mg. (milligramme)
Sulphur 1.4 mg. (milligramme)
Magnesium 1.1 mg. (milligramme)
Manganese 1.5 ng. (nanogramme)
Organic Iron 1.3 mg. (milligramme)
Carnitine 70 mg. (milligramme)
Special amino acid
Ornithine 0.2 µg. (microgramme)
Ik ken het product recucell (als concurrent) omdat veel prof renners hierop rijden. ik kom het potje vaak tegen bij deze Pro's die onze SIS GO Gels gebruiken http://www.scienceinsport.com
Het product werkt, en het is tenminste Clean, wat je niet van die USA producten kan zeggen....
Daarnaast is het één van de weinige producten voor duursporters die écht wetenschappelijk onderbouwd zijn met een Clinisch studie. Dus van mij hoor je over dit product alleen maar goeie dingen zeggen ( zolang ze maar géén Gels als de onze gaan maken )
Wat vond ik van info over Recucell :
IJZERTEKORT ?
GEBRUIK DAN EEN RIJKE BRON VAN ORGANISCH IJZER!
Recucell
biologisch hoogwaardig eiwit koncentraat
De ijzerbehoefte bij een volwassen man en vrouw bedraagt respektievelijk 10 en 15 mg. per dag.
Het is dus belangrijk om enkele elementaire begrippen met betrekking tot ijzer uit de voeding op te frissen.
Men moet een onderscheid maken tussen twee grote kategorieën van ijzer : hemine-ijzer en niet-hemine-ijzer.
Hemine-ijzer
Deze vorm van ijzer is gebonden aan hemoglobine of aan myoglobine. Dit ijzer wordt aangevoerd via rood vlees.
Lever bevat ongeveer 8 mg. per 100 g.
Rood vlees in de vorm van spiervlees brengt 3 mg. per 100 g. aan. Minder rood vlees zoals kalfsvlees of gevogelte, voert 1 tot 2 mg. per 100 g. aan.
Vis bevat ongeveer 2 mg. per 100 g.
Hemine-ijzer biedt het voordeel dat het veel gemakkelijker doorheen de darmmucosa penetreert, dan niet hemine-ijzer.
Om opgenomen te worden, hoeft het niet van de eiwitmolekule afgescheiden te worden, zelfs in geval van achloorhydrie of achylie komt het in het bloed terecht.
Naar schatting 20% van dit hemine-ijzer kan door het organisme gebruikt worden.
1-
Niet-Hemine-ijzer
Deze vorm van ijzer is niet aan hemogline of aan myoglobine gebonden. Men treft het vooral aan in bepaalde peulgewassen, 6 mg. per 100 g., spinazie : 3 tot 5 mg. per 100 g., brood : 1 tot 3 mg. per 100 g., naargelang het om wit of grof brood gaat. Eieren : 3 mg. per 100 g., in het volledig ei en 7 mg. per 100 g. in de dooier.
Sommige soorten chocolade bevatten tot 4 mg. per 100 g.. Melk en zuivelprodukten bevatten weinig ijzer, nl. 1 mg. per 100 g.
Ijzer penetreert moeilijk doorheen de darmmucosa. Het moet geïoniseerd worden, wat in de maag en in het eerste gedeelte van het duodenum gebeurt, onder invloed van het zuur milieu.
Slechts zowat 10% van het ijzer is vatbaar voor vrijstelling en in geval van achloorhydrie wordt het niet vrijgesteld.
Vervolgens moet het gereduceerd worden tot tweewaardig ijzer, wat gebeurt onder invloed van de zuurtegraad en het reducerend effekt van het milieu. Enkel het ferro-ion gaat doorheen de darmmucosa.
Dit betekent :
- dat ijzer in geval van achloorhydrie niet gereduceerd wordt tot het tweewaardig ion.
- dat ijzer slechts in een klein gedeelte van het maag-darm-kanaal doorheen de darmmucosa kan peneteren.
Bovendien kunnen verschillende komponenten van de voedingsbolus het ijzer onomkeerbaar binden en het onbruikbaar maken; dit geldt bijvoorbeeld voor fytinezuur, aanwezig in zemelen van granen, dus grof brood, en voor oxaalzuur, aanwezig in spinazie en zuring.
In totaal gebruikt het organisme slechts 4% van het niet-hemine-ijzer uit de voeding.
-2-Recucell
Dit produkt bevat 260 mg. hemine-ijzer per 100 g.
Als voedingssupplement is het uitstekend geschikt voor elke vorm van ferriprieve anemie.
Zoals blijkt uit de voorgaande uiteenzetting, is er een ontzettend groot verschil in resorptie-mogelijkheden van toegediend ijzer en moet men al zijn aandacht richten naar het gebruik van hemine-ijzer.
Wanneer dat echter moet komen uit de voeding met hoofdzakelijk vlees, dan worden er veel te veel verzadigde vetten ingenomen.
Hetzelfde geldt ook voor het gebruik van bloedworst.
IJzertekort, dat ondermeer bij adolescenten bijzonder frequent voorkomt, is dus een indikatie om elke dag, een kleine hoeveelheid Recucell te nemen. Dit is des te meer aangewezen, daar een gemaskeerd ijzertekort zowel de fysieke, als intellektuele prestaties kan verminderen. Ijzertekort vermindert eveneens de weerstand tegen koude en infektie.
In verband met ijzertekort vergeet men vooral de bejaarden niet, waarbij dit probleem vaker voorkomt, met tal van ziektebeelden tot gevolg.
Sportieve prestaties vragen een groter verbruik van ijzer, en moeten de reserves dagelijks worden aangevuld, cfr. ijzergebrek bij pasta-eters.
Dosering
Bij ernstige vormen van ferriprive anemie raden wij aan gebruik te maken van minstens 10 tabletten per dag, van Recucell.
Bij lichtere vorm, volstaat het 6 tabletten per dag in te nemen. De duur varieert van 3 tot 9 maand.
Bij hardnekkige gevallen van ijzertekort
In less severe cases 6 tablets a day suffice. Duration varies from 3 to 9 months.
In persistent cases of iron deficiency we also recommended a simultaneous, prolonged intake of Vitamin C.
Recucell*
A Super Biological Protein with organic iron
1 tablet - 500 mg. Recucell*
COMPOSITION / tablet
proteins 440 mgr. (milligramme)
carbohydrates 2
fatcontents 2.5
water/water 50
energy 1.825 Kcal
7.695 KJoule
Tablet/Amino acids
Asparagin - Asparagin A. 51.7 mgr. (milligramme)
Threonine 25.5
Serin 28.5
Glutamic - Glutamic A. 46.1
Proline 22.4
Glycine 21.1
Alanine 40.1
Valine 43.1
Cysteine 5
Methionine 17.4
Iso-leucine 62.5
Leucine 43.9
Thyrosine 18.1
Phenylalaline 37.3
Lysine 45.4
Histidine 27.6
Tryptophan 10
Arginine 20
VITAMINS / tablet 500 mg. Recucell*
Vitamin A 5.1 I.E.
Thiamine 0.22 µg. (microgramme)
Vitamin B1
Nicotinamide 0.015 µg. (microgramme)
- Niacin
- Vitamin PP
Riboflavin 0.75 µg. (microgramme)
- Vitamin B2
Pantothene acid 0.75 µg. (microgramme)
- also in CoA
Biotin 0.04 µg. (microgramme)
- Vitamin H
Folic acid 0.04 µg. (microgramme)
MINERALS / tablet 500 mg. / Recucell*
Calcium 1.65 mg. (milligramme)
Phosphorus 1.25 mg. (milligramme)
Sodium 3 mg. (milligramme)
Potassium 0.45 mg. (milligramme)
Chlorine 0.7 mg. (milligramme)
Sulphur 1.4 mg. (milligramme)
Magnesium 1.1 mg. (milligramme)
Manganese 1.5 ng. (nanogramme)
Organic Iron 1.3 mg. (milligramme)
Carnitine 70 mg. (milligramme)
Special amino acid
Ornithine 0.2 µg. (microgramme)
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
over de firma : oorsprong is wel degelijk de UK. kheb er zelf ooit besteld in de periode, dat ze hier op gebied van begeleiding in wielrennen nog het spreekwoordelijke wiel moesten uitvinden.Science In Sport wrote:Dat is een pittig antwoord dat je daar bij elkaar hebt geschreven Sunn Extreme. Maar er zit precies toch wel een beetje "Harry Potter" Verhaal bij tussen gebrouwen. Want de concu - legas van Recucell komen helemaal niet uit Engeland, noch zijn ze gevestigd in Spanje . ..
en dan heb ik het over het wegwielrennen toen MTB niet eens bestond in europa, in de usa ook maar de eerste stapjes waren genomen. De eersten die ermee werkten waren enkele italiaanse teams, lang geleden.
volgens hun huidige gegevens bevind de zetel van de firma zich in Spanje. De firma is trouwens ook in een aantal delen opgesplitst, ten gevolge van de uitbreiding en diverse productie plaatsen en hoofddistributeurs die er in al die jaren gekomen zijn. Geen harry potter verhalen.
ik zeg wel dat het een goed produkt is..niks mis mee. maar er is wel degelijk beter.
omdat een aantal profs ermee rijden (erdoor gesponsort worden is het juiste woord) wil niet zeggen dat dit HET middel is om u een gans seizoen op de been te houden, en / of even de bloedwaarden op peil houd, zeker niet wat het hematocriet betreft (buiten epo (aldus doping voor sporters) is er maar 1 erg belangrijk mineraal die dat effectief doet en direct stimuleert).
Als je weet hoeveel een prof plat ligt als hij niet traint op een dag... in realiteit slaapt die 12u op een dag als hij de kans krijgt (is van moeten, wil je presteren zoals men van ze verwacht)
ook medisch onderbouwd : een topsporter die veel slaapt, presteert beter.
is ook een experiment op geweest. 2 profsporters in idem team en dicipline slapen een tijd evenlang en werken de trainingen af. na 4 weken moet 1 telkens rusten / slapen op elke moment dat hij niet moet trainen, eten etc...
na 5 weken was er tussen beide atleten een opmerkelijk groot verschil in de prestatie en vooral het recuperatievermogen.
ook de bloedanalyses waren voor het eerst bij die ene atleet opmerkelijk beter geworden en kon hij makkelijker zware trainingen na elkaar verwerken.
conclussie is dezeflde : een goed supplement, de sleutel is en blijft veel rust / slaap.
Het ergert me wel, hoe de hetze over epo (die zwaar overdreven word) door media levend word gehouden en bloedwaarden en hematocriet het belangrijkste gespreksonderwerp lijkt te zijn.
Waarop gehaaide PR-mannen voor hun werkgevers plots 'DE middelen' de markt op prijzen en de sporter en bejaarde opa's en oma's proberen gek te maken.
zeker nu atleten in de wielrennerij constant zwaar onder vuur liggen, is dit wereldje een bijzonder gemakkelijke prooi voor hun spullen aan de man te brengen. dat ze daarvoor zelf harry potter verhalen verzinnen... daar moet geen tekening bij.
den kbv ook maar is aan de testosteron boosters die ze aanrpijzen..tsss
de mensen geloven maar al te graag dat ze plots weet ik wat allemaal kunnen.... wat helemaal niet is.
bepaalde dingen verbeteren wel een aantal dingen bij je (recuperatie oa)
wel.. vreemd genoeg moet ik vaststellen dat de anciens op de weg bij de elite z/contract met hun vaak basic methoden, de jongeren met al hun poeders en pillen zwaar op hun kas geven.. zelfs gewoon in het belachelijke rijden.
waar zij vooral op letten : rust..rust...rust...rust... en nog eens rust tussen de activiteiten door. en verder gewoon basissuppelmenten gebruiken nu en dan.
kwil maar zeggen : supplementen zijn een hulpmiddel voor bepaalde perioden te overbruggen en laten je beter weer opladen.
maar het zijn lang niet de 'wondermiddelen' waarvoor pharmaindustrie ze ligt te slijten via media etc...
je moet het ergens zo zien : in de jaren stillekes hadden ze niet veel. en toch werd daar ook wreed hard gevlamd. ook door zuivere jongens, al zag je die geen 100 wedstrijden op een jaar schitteren (fysiek is dat ook niet mogelijk)
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Vanaf nu pak ik uit voorzorg toch elke dag ne Biofer op mijne nuchtere darm en pas een uur later koffie.
Er zijn wel betere producten op de markt dan biofer vind ik persoonlijk. Althans voor mij. Biofer helpt gene zak voor mij.
Heb nu noodgedwongen eens een test gedaan ivm mijn ijzertekort.
Een maand niet aan sport gedaan (max. 10h op die maand en rustig).
Ik zit nu met een licht teveel aan ijzer en een hct van 50.4.
Anders fiets ik ongeveer tss de 10 en 15h op een week en moet ik maandelijks ijzerbijtanken + dagelijks losferron (soms erythromax).
Het is dus echt de hoeveelheid sport die dat ijzertekort teweegbrengt.
Ben nu nog steeds wat minder aan het fietsen dus het ijzer ff gelaten voor wat het is. Teveel is ook niet goed. Zelfs slecht, heel slecht.
Heb nu noodgedwongen eens een test gedaan ivm mijn ijzertekort.
Een maand niet aan sport gedaan (max. 10h op die maand en rustig).
Ik zit nu met een licht teveel aan ijzer en een hct van 50.4.
Anders fiets ik ongeveer tss de 10 en 15h op een week en moet ik maandelijks ijzerbijtanken + dagelijks losferron (soms erythromax).
Het is dus echt de hoeveelheid sport die dat ijzertekort teweegbrengt.
Ben nu nog steeds wat minder aan het fietsen dus het ijzer ff gelaten voor wat het is. Teveel is ook niet goed. Zelfs slecht, heel slecht.
- Science In Sport
- Mountainbiker
Post by Science In Sport »
Het gaat het hem ook niet hoe zwaar de dosis is van het ijzer supplement, maar vooral hoe het wordt opgenomen en dat verschilt van persoon tot persoon.
Wat men bij die Recucel vooral schrijft is dat het een organische vorm is (lichaamseigen) of Hemine-ijzer
En Hemine-ijzer biedt het voordeel dat het veel gemakkelijker doorheen de darmmucosa penetreert, dan niet hemine-ijzer.
Om opgenomen te worden, hoeft het niet van de eiwitmolekule afgescheiden te worden, zelfs in geval van achloorhydrie of achylie komt het in het bloed terecht. Naar schatting 20% van dit hemine-ijzer kan door het organisme gebruikt worden.
Ik hoop dat zij die er ervaring mee hebben gehad, of in de toekomst ook hier hun positieve of negatieve ervaring neerpennen, over die Recucell.
Want als sport is er niks erger dan er tussen uit moeten liggen door overtraining of ijzertekorten.
(maar gelukkig is er appelsap! )
Wat men bij die Recucel vooral schrijft is dat het een organische vorm is (lichaamseigen) of Hemine-ijzer
En Hemine-ijzer biedt het voordeel dat het veel gemakkelijker doorheen de darmmucosa penetreert, dan niet hemine-ijzer.
Om opgenomen te worden, hoeft het niet van de eiwitmolekule afgescheiden te worden, zelfs in geval van achloorhydrie of achylie komt het in het bloed terecht. Naar schatting 20% van dit hemine-ijzer kan door het organisme gebruikt worden.
Ik hoop dat zij die er ervaring mee hebben gehad, of in de toekomst ook hier hun positieve of negatieve ervaring neerpennen, over die Recucell.
Want als sport is er niks erger dan er tussen uit moeten liggen door overtraining of ijzertekorten.
(maar gelukkig is er appelsap! )
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
en er is ferlixit. meteen de ijzertekort-ellende va nde baan en vrijwel volledige opname (intraveneus)
maw : de vorm van het ijzerprodukt speelt een zeer grote rol in de opname.
je hebt bv ferrogradumet enz in tabletvorm... zeer lage opname , helaas. (alle tabletvormen)
je hebt inspuiting intramusculair (fercayl enz) vrij hoge opname, maar er gaat nog veel verloren via de lever bij de verwerking. (opname rond de 40-50%)
en intramusculair (oa ferlixit) met zeer hoge opname.
en uiteraard - zeker bij tabletvorm, in mindere mate bij intramusculaire toediening - speelt de combinatie van bijkomende anderere mineralen een rol. zeker foliumzuur is een sterke beinvloeder van de opname.
maw : de vorm van het ijzerprodukt speelt een zeer grote rol in de opname.
je hebt bv ferrogradumet enz in tabletvorm... zeer lage opname , helaas. (alle tabletvormen)
je hebt inspuiting intramusculair (fercayl enz) vrij hoge opname, maar er gaat nog veel verloren via de lever bij de verwerking. (opname rond de 40-50%)
en intramusculair (oa ferlixit) met zeer hoge opname.
en uiteraard - zeker bij tabletvorm, in mindere mate bij intramusculaire toediening - speelt de combinatie van bijkomende anderere mineralen een rol. zeker foliumzuur is een sterke beinvloeder van de opname.
ferlixit - intraveneus :
Is het enige waar ik het een maand/anderhalve maand mee volhou (als de trainingen op kruissnelheid draaien). Dat ander intramusculair productje daar dat intramusculair wordt gegeven daar kom ik idd minder lang mee toe.
Een nadeel is natuurlijk dat ik steeds naar de dokter moet voor dat spuitje. Vandaar steeds op zoek naar iets wat men dokterbezoek kan uitstellen.
Is het enige waar ik het een maand/anderhalve maand mee volhou (als de trainingen op kruissnelheid draaien). Dat ander intramusculair productje daar dat intramusculair wordt gegeven daar kom ik idd minder lang mee toe.
Een nadeel is natuurlijk dat ik steeds naar de dokter moet voor dat spuitje. Vandaar steeds op zoek naar iets wat men dokterbezoek kan uitstellen.