Sinds vorige week ook bezitter van een Van Nicholas Tuareg.
Afgemonteerd met:
XTR wielen
Nobby Nick (NoTubes)
MaxM stuur en zadelpen
XTR crankset
XTR velgremmen
X.0 shifters en derailleur
Fox RLC 80 vork
Chris King headset
Zo komt ie op 9.85 kg.
Fotokes op:
Van Nicholas Tuareg
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Alle onderdelen zelf gewogen op een digitale weegschaal.Hemd wrote:En hoe rijd ie ?
Zeker van het gewicht ? Ik zit op 10.2kg met lichtere componenten, vandaar. Niet dat het er toe doet hoor.
Nogal lange stuurpen, niet ? Kunt misschien u zadel in het midden zetten en een kortere stuurpen nemen. Alhoewel ik ook een 12cm stuurpen heb en stuurt zoals ik het wil.
Op termijn komen er ook nog KCNC velgremmekes op, als ik ze tenminste kan vinden.
Hoe rijdt ie? Het is we even wennen in het begin aan de flex in het materiaal achteraan. Fiets stuurt zeer goed en scherp. Achteraan vind ik de kader wel niet superstijf maar hier zal de flex wel voor iets tussen zitten. Rijdt in ieder geval nog comfortabeler dan mijn alu hardtaill (en die vond ik al comfortabel na een uitgebreide test op verschillende HTs). Klimt goed en houd goed tractie bij het klimmen. Wel niet zo evident om de voorkant op te tillen over een obstakel.
Stuurpen is 12 cm. Kader is maar een 16.5 dus nogal aan de korte kant.