ijskoude tenen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

vorig jaar ook da probleem gehad maar ik reed met dunne kousen en zomerschoenen

ritje halfweg gestaakt omdat het nimeer te houden was van de pijn aan men dikke teen

dikke teen stond paars/blauw en voelde keihard aan
heb daar maanden problemen mee gehad tot het terug warmer werd

heb nu winterschoenen dus khoop dat het deze winter niet terug zo komt
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

BEASTY wrote:
LuckyIron wrote:Winterschoenen, groot genoeg kopen et voila

Image
heb deze gisteren gekocht, we zullen zien....

gr

beasty
yep,

gisteren de nachttocht in zele gereden met deze schoenen twas al beter maar nog niet helemaal weg de volgende keer proberen met andere kousen.

gr

koen
tonyd
Mountainbiker

Post by tonyd »

Ik ken dat probleem ook. Het is ook enigzins tegen te houden met een beetje vaseline aan en tussen je tenen te wrijven. Klinkt mss raar maar ik houd mijn voeten toch langer warm op die manier. Proberen waard zou ik zeggen :wink:
roger
Mountainbiker

Post by roger »

BEASTY wrote:
BEASTY wrote:
LuckyIron wrote:Winterschoenen, groot genoeg kopen et voila

Image
heb deze gisteren gekocht, we zullen zien....

gr

beasty
yep,

gisteren de nachttocht in zele gereden met deze schoenen twas al beter maar nog niet helemaal weg de volgende keer proberen met andere kousen.

gr

Probeer eens zonder kousen,denk je dat die kousen het gaan doen?Ik rij vaak zonder kousen en wanneer ik in de winter ga schaatsen op lange tochten dan doe ik nooit kousen aan.Kousen kunnen zich verplaatsen in de schoen en dit kan soms knelling geven.

Je gaat verbaasd staan hoe zalig dit is.Probeer het eens maar neem misschieen voor alle veiligheid een paar sokjes mee.Als ik met kousen rij dan zijn het die van Assos maar het maakt niet verschil uit.

koen
Riddle
Mountainbiker

Post by Riddle »

In de tijd dat ik nog voetbalde had ik ook dikwijls last van koude voeten, en bij ons in de ploeg waren er 3 mogelijkheden die wel meer gebruikt werden.

1) Tijgerbalsem smeren (Dient eigenlijk om de spieren op te warmen maar zal ook op de voeten werken, heb ik echter nooit geprobeerd. En als tijgerbalsem werkt zal verwarmende massageolie ook wel helpen denk ik)

2) Peper in de sokken strooien (De reden hierachter weet ik niet, maar er waren verschillende spelers die dit deden en zij beweerden dat het werkte)

3) Plastic zakjes rond de voeten doen (Dit deed ik zelf ook geregeld, en bij mij hielp het wel, het gaat hier om gewone simpele plastic zakjes die je vroeger gratis bij je boodschappen kreeg, ik knipte altijd eerst de bovenkant van de zak af [een 5 tal cm onder de oren], je zet je voet in de zak [eene 45 past er net in] en je trekt je sok erover en dat is het. In het begin voelt het wel wat raar aan maar naar 5 minuten ben je het gewoon. Hoe het werkt weet ik ook niet, ik denk dat het een soort thermos effect creëert. Wat ik wel weet is dat ik nooit koude voeten had als ik dit deed. Een nadeel is wel dat uw zweet(geur) in die zak blijft. Ook kan de huid van uw voet in die periode niet ademen dus zou ik dit niet aanraden voor tochten van meer dan 3 uur.)

Hopelijk helpt dit een beetje, ik weet dat dit rare tips zijn, dat dacht ik ook toen ik ze eerst hoorde maar als ze werken mag dat zeker!?

Riddle
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

deze voetwarmers werken vrij goed (te koop in adventure)

ik heb ook last van vreed koude voeten wegends dit zelfs met gaerne botten.

wat voor mij het beste werkt:
- winter sokken
- winter schoenen maar zorg dat je ze groot genoeg neemt zodat je wet ruimte over hebt met de dikke wintersokken
- neopreen overschoen (Pro H2O race voor goede aansluiting)
allez werken ... op deze manier heb ik net geen bevroren voeten

probleem met de gaerne wintershoenen is dat ze vrj smal zijn (net als shimano trouwens) waardoor ik er niet met sealskins in kan enkel met "klassieke" wintersokken, mijn volgende worden ook die van nothwave. Probleem is dat ik die gaerne schoenen nu al 4 jaar heb en er nog nikske sleet op zit zo zie je maar hoe kwaliteit toch een nadeel kan worden

de sealskinz zijn trouwens super die gebruik ik in het tussenseizoen in mijn gewone schoenen, uiteraard ook met overschoenen
Last edited by Wowtre on Mon 03 Nov 2008 21:53, edited 1 time in total.
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Ik doe 2 paar dunne kousen aan met ertussen een stuk plastiek zak over men tenen. Niet volledig men voet zodat ze niet zweten.
Zweten is dikwijls de bron van koude!!
Zeker geen dikke kousen voor mij.
_ceee_
Mountainbiker

Post by _ceee_ »

als het is door dat je voeten gekneld zitten, heeft shimano een shoen waar je kan kiezen voor een bredere tip

http://bike.shimano.com/publish/content ... _road.html
opeensbe
Mountainbiker

Post by opeensbe »

ik heb nog te koop: shimano SH-MW02.
Het zijn van die botjes zoals die van Northwave hierboven maar dan met een extra polistyreenband rond de enkel.
Ze zijn nieuw en de maat is 42. Shimano tailleert klein, dus ideaal voor iemand met een 41...
Ik heb ze tweemaal aangedaan maar ze waren te klein. Ze zijn dus echt in nieuwstaat. Ze zijn te koop voor 80 euro. (spd plaatjes blijven erop)
Ik rij nu zelf met een grotere maat rond en ze zijn hun (dure) geld meer dan waard...
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Post by s-works rider 336 »

Voeten inwrijven met verwarmende massagelotion.
Is de enige goede oplossing voor mij.
Post Reply