wel 1 kleine opmerking: de plastiek werd er gewoon opgestookt.
23/11/08 Scherpenheuvel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
voor wat we gereden hebben mooi tochtje. tot aan de bevoorrading me echt goed geamuseerd. maar ik hoorde het fietsje lijden.
en met mezelf ging het ook niet zo lekker dusja. na de bevoorrading op de kleine gegaan, stukje naast de demer en over de baan binnen.
Ja, het was me een tochtje (de 48 km). Van in het begin doorgekregen dat mijn remmen naar de knoppen waren, even zitten vijzen maar na 10 km weer geen remkracht meer. Dan maar voorzichtig verder gebold.
En voorzichtigheid was toch nodig. Regelmatig een biker de grond zien verkennen. Zelf één deftige schuiver gemaakt en net voor een vrij dikke afgebroken tak tot stilstand gekomen.
Maar dan: de laatste km. Op het moment dat ik het bordje (1km) passeer, krijg ik een beginnende kramp in mijn been. Maar geen probleem, ze was direct weg. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak en ik denk, oo even rustig aandoen, maar elke keer als ik eventjes schuif is het weer van dat. Mijn volgende gedachte: eventjes afstappen om te stretchen. En dat doe ik. Dat bleek dom, dom, dom.
Op het moment dat ik mijn been over mijn zadel zwier, verkrampen mijn twee bovenbenen volledig. Een knie plooien is niet mogelijk. Voor degene die mij gepasseerd zijn, mijn excuses. Ik was mijn krampen aan het wegroepen. En dat lukte; na 5 minuten... Toen kon ik toch al wat wandelen. Even later de fiets op, een paar man voorbij en de tocht zat er op. Dan nog snel de verkeerde rij gekozen bij het afspuiten en al bibberend met de fiets naar huis.
Conclusie:
Goed parcours, goede bevoorrading en veel te beleven.
63 km en 17.9 km/u gemiddeld
Tot de volgende.
En voorzichtigheid was toch nodig. Regelmatig een biker de grond zien verkennen. Zelf één deftige schuiver gemaakt en net voor een vrij dikke afgebroken tak tot stilstand gekomen.
Maar dan: de laatste km. Op het moment dat ik het bordje (1km) passeer, krijg ik een beginnende kramp in mijn been. Maar geen probleem, ze was direct weg. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak en ik denk, oo even rustig aandoen, maar elke keer als ik eventjes schuif is het weer van dat. Mijn volgende gedachte: eventjes afstappen om te stretchen. En dat doe ik. Dat bleek dom, dom, dom.
Op het moment dat ik mijn been over mijn zadel zwier, verkrampen mijn twee bovenbenen volledig. Een knie plooien is niet mogelijk. Voor degene die mij gepasseerd zijn, mijn excuses. Ik was mijn krampen aan het wegroepen. En dat lukte; na 5 minuten... Toen kon ik toch al wat wandelen. Even later de fiets op, een paar man voorbij en de tocht zat er op. Dan nog snel de verkeerde rij gekozen bij het afspuiten en al bibberend met de fiets naar huis.
Conclusie:
Goed parcours, goede bevoorrading en veel te beleven.
63 km en 17.9 km/u gemiddeld
Tot de volgende.
Last edited by Fille Fox on Tue 25 Nov 2008 00:10, edited 1 time in total.
- adriaan de afrikaan
- Mountainbiker
iemand een wiel gevonden?
Post by adriaan de afrikaan »
Vandaag op de tocht in Scherpenheuvel mijn voorwiel per ongeluk vergeten in te laden. Net weggereden en besefte dat ik het vergeten was. Teruggereden en het was foetsie. Het gaat hier over een voorwiel mavic crossland disc met een schwalbe smart sam erop. Iemand die toevallig gevonden die nu op zoek is naar de eigenaar of toevallig iemand gezien die zich mijn wiel eigen gemaakt heeft? Ik stond net aan de afspuitstand het baantje naar de kantine in met mijn auto. Dank
-
fritsvandijck
- Mountainbiker
Post by fritsvandijck »
mooi toerke. alleen het stuk tussen Testelt en Averbode was van zeer dikke shit, maar daar kunnen jullie niks aan doen. Bedankt.
-
Den jjag
- Mountainbiker
Opgepast: heren? in de damesdouches
Hey, aangezien mijn bikemaat wegens een oogblessure niet kon meebiken, maar alleen vertrokken.
Mijn vrouwke was er wel bij maar zij zou de kortere toer doen.
't Was lekker stoempen en met een ambetant vallingske was't ni zo simpel.
En dan nog even vermelden hoe het moet en hoe het zeker NIET moet.
Hoe het moet: de laatste kilometers samen gereden met iemand van een welbekende bikeschop te Westerlo, ieder op toer kop gedaan tegen de wind op kop.
Eenmaal aangekomen stak deze biker zijn hand uit om me te bedanken om samen met hem de wind te trotseren.
Hoe het niet moet:bij mijn aankomst in de kantine was mijn vrouwke natuurlijk al binnen, en zij deed het volgende verhaal:
Bij haar aankomst bij de douches waren er blijkbaar alleen maar herendouches??
Er was reeds een andere dame gaan informeren bij de organisatie hoe dit nu eigenlijk zat.
Bleek dat er welbepaalde heren het blaadje met het opschrift 'damesdouche' gewoon van de deur hadden getrokken!
Dus hier stonden de dames lekker in de kou te wachten tot de heren gedaan hadden. En ik weet ook wel: 'ze mogen er gerust bij', maar daar zijn niet alle dames mee gedient.
Gelukkig heeft de organisatie hier een stokje voorgestoken en aan de heren gevraagd om een van twee herendouches te gebruiken.
Zeker geen blaam aan de organisatie, want zij konden hier niets aan doen, en hebben het probleem zo snel mogelijk opgelost waarvoor dank.
Dan nog het volgende verhaal dat mijn vrouwke wist te vertellen:
Er was een dame die door een snellere biker, die bij het inhalen te snel terug naar het paadje kwam, haar zo de pas afsneed en haar in de pindraad deed vallen.
Gevolg: enkele flinke blauwe plekken en een dure winterjack naar de knoppen.
Dus toch wel oppassen op deze glibberige tochten, zeker bij het inhalen van de tragere deelnemers.
Grtz en tot de volgende
Mijn vrouwke was er wel bij maar zij zou de kortere toer doen.
't Was lekker stoempen en met een ambetant vallingske was't ni zo simpel.
En dan nog even vermelden hoe het moet en hoe het zeker NIET moet.
Hoe het moet: de laatste kilometers samen gereden met iemand van een welbekende bikeschop te Westerlo, ieder op toer kop gedaan tegen de wind op kop.
Eenmaal aangekomen stak deze biker zijn hand uit om me te bedanken om samen met hem de wind te trotseren.
Hoe het niet moet:bij mijn aankomst in de kantine was mijn vrouwke natuurlijk al binnen, en zij deed het volgende verhaal:
Bij haar aankomst bij de douches waren er blijkbaar alleen maar herendouches??
Er was reeds een andere dame gaan informeren bij de organisatie hoe dit nu eigenlijk zat.
Bleek dat er welbepaalde heren het blaadje met het opschrift 'damesdouche' gewoon van de deur hadden getrokken!
Dus hier stonden de dames lekker in de kou te wachten tot de heren gedaan hadden. En ik weet ook wel: 'ze mogen er gerust bij', maar daar zijn niet alle dames mee gedient.
Gelukkig heeft de organisatie hier een stokje voorgestoken en aan de heren gevraagd om een van twee herendouches te gebruiken.
Zeker geen blaam aan de organisatie, want zij konden hier niets aan doen, en hebben het probleem zo snel mogelijk opgelost waarvoor dank.
Dan nog het volgende verhaal dat mijn vrouwke wist te vertellen:
Er was een dame die door een snellere biker, die bij het inhalen te snel terug naar het paadje kwam, haar zo de pas afsneed en haar in de pindraad deed vallen.
Gevolg: enkele flinke blauwe plekken en een dure winterjack naar de knoppen.
Dus toch wel oppassen op deze glibberige tochten, zeker bij het inhalen van de tragere deelnemers.
Grtz en tot de volgende
- spooky
- Mountainbiker
Toch sympa gasten hé, die van mtb westel!
alleen het stuk tussen Testelt en Averbode was van zeer dikke shit
Ze zijn het daar serieus aan't verkloten! Moet je weten dat wij daar met onze TT niet meer mochten passeren omdat wij "teveel schade aan de natuur" zouden doen... Een hele berg kaalkappen en elke pad volledig kapot rijden met tractoren en vrachtwagens...
Goe bezig gasten. Eerst hebben ze heel de regio van Herselt al om zeep geholpen, nu hier, en tegen dat alles gedaan is mag je er met de mtb niet meer door... dan is het "kwetsbaar gebied"
Schande is het. Ik heb me laten vertellen dat ze op de Teuneberg in Olen ook al aan't kappen zijn. Binnenkort staat er geen enkele boom meer.
btw, tof toerke, alleen moeten vaststellen dat ik ofwel geen goei benen had ofwel m'n fysiek serieus aan't bergaf gaan is...
Afgezien!
Toch sympa gasten hé, die van mtb westel!
alleen het stuk tussen Testelt en Averbode was van zeer dikke shit
Ze zijn het daar serieus aan't verkloten! Moet je weten dat wij daar met onze TT niet meer mochten passeren omdat wij "teveel schade aan de natuur" zouden doen... Een hele berg kaalkappen en elke pad volledig kapot rijden met tractoren en vrachtwagens...
Goe bezig gasten. Eerst hebben ze heel de regio van Herselt al om zeep geholpen, nu hier, en tegen dat alles gedaan is mag je er met de mtb niet meer door... dan is het "kwetsbaar gebied"
Schande is het. Ik heb me laten vertellen dat ze op de Teuneberg in Olen ook al aan't kappen zijn. Binnenkort staat er geen enkele boom meer.
btw, tof toerke, alleen moeten vaststellen dat ik ofwel geen goei benen had ofwel m'n fysiek serieus aan't bergaf gaan is...
Afgezien!
Gisteren ook na een korte nacht en teveel Orval de 48km gaan rijden in Scherpenheuvel. De eerste 35km zalig toertje, de daarop volgende kilometers waren té pijnlijk wegens complete verzuring om nog echt leuk te zijn. Ben er toch in geslaagd om overal op te rijden, maar afzien was het wel. Degenen die in de laatste 5km ene met een blauw frakske voorbij gereden zijn die ongeveer stil stond. Dat was ik.
Parcours vond ik echt leuk, veel singletracks die er enorm glad bijlagen tegen dat wij er waren (pas rond 10u gestart). Meestal heel goed berijdbaar, maar naar't einde toe toch wel een paar serieuse modderstroken. Laatste klim in't veld was verschrikkelijk; vol wind tegen, en alles zo kapot gereden dat we letterlijk overal heen schoven.
Heb mij geamuseerd, en 's middags goed kunnen slapen
Parcours vond ik echt leuk, veel singletracks die er enorm glad bijlagen tegen dat wij er waren (pas rond 10u gestart). Meestal heel goed berijdbaar, maar naar't einde toe toch wel een paar serieuse modderstroken. Laatste klim in't veld was verschrikkelijk; vol wind tegen, en alles zo kapot gereden dat we letterlijk overal heen schoven.
Heb mij geamuseerd, en 's middags goed kunnen slapen
- spooky
- Mountainbiker
Effe nog een kleine opmerking voor de organisatie.
Vele tochten maken een "korte" lus, vb 25/30 km en maken dan hier en daar wat extra lussen voor de "langere" toer.
Dan kan je onderweg nog zien van; ik ben kapot en kies nu de kortere tocht.
Hier ging dat niet. Ok, het is niet altijd mogelijk om dat te doen natuurlijk.
Een goeie noodnummer zou wél van pas gekomen zijn.
Ik heb in de laatste 10km redelijk wat "lijken" tegen gekomen. Ik zat ook absoluut niet fris meer, en als je bijvoorbeeld onderweg zou gevallen zijn in een plas... je geraakt volledig onderkoeld.
Blijkbaar was er wel een noodnummer, maar ik heb die niet gezien.
Ofwel een iets duidelijkere aanwezigheid van clubmensen onderweg ofzo.
Op de terugweg met de auto ook nog "wandelende bikers" tegen gekomen, die stukken hadden en dus ook geen noodnummer konden bellen. Met dit weer en deze omstandigheden zou dat toch een te overwegen zaak zijn. Ik moet er niet aan denken dat die sneeuw van in de namiddag rond een uur of 10 zou gevallen zijn...
Geen kritiek hoor, gewoon een suggestie.
groetjes!
Vele tochten maken een "korte" lus, vb 25/30 km en maken dan hier en daar wat extra lussen voor de "langere" toer.
Dan kan je onderweg nog zien van; ik ben kapot en kies nu de kortere tocht.
Hier ging dat niet. Ok, het is niet altijd mogelijk om dat te doen natuurlijk.
Een goeie noodnummer zou wél van pas gekomen zijn.
Ik heb in de laatste 10km redelijk wat "lijken" tegen gekomen. Ik zat ook absoluut niet fris meer, en als je bijvoorbeeld onderweg zou gevallen zijn in een plas... je geraakt volledig onderkoeld.
Blijkbaar was er wel een noodnummer, maar ik heb die niet gezien.
Ofwel een iets duidelijkere aanwezigheid van clubmensen onderweg ofzo.
Op de terugweg met de auto ook nog "wandelende bikers" tegen gekomen, die stukken hadden en dus ook geen noodnummer konden bellen. Met dit weer en deze omstandigheden zou dat toch een te overwegen zaak zijn. Ik moet er niet aan denken dat die sneeuw van in de namiddag rond een uur of 10 zou gevallen zijn...
Geen kritiek hoor, gewoon een suggestie.
groetjes!