23/11/2008 Sint-BaafsVijve (Wielsbeke)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
de fretter
Mountainbiker

Post by de fretter »

DixieSydi wrote:We hadden afgesproken met de fortismannen, maar we zijn wijselijk thuisgebleven, we hadden geen goesting om op onze smikkel te gaan.
Volgende keer beter en sorry aan de fortisjes, we gaan voor andere uitdagingen.
Deze tocht doen we zeker volgend jaar, maar met betere weer.
Wij hebben nog een kwartier gewacht aan de inschrijving :evil: :evil:
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

ook hier een ervaring rijker =D> vanmorgen rond 8 u. eens buitengepiept en na "iene miene mutte" besloten om uit te zetten naar SBV, helemaal alleen deze keer #-o de snelwegen lagen goed en dus kon ik rond 9.30 u. vertrekken voor een geplande 40 km...

al meteen een zware heen-en-weer-strook rond de expressweg om op te warmen, dan wat roadkilometers (ik werd zowaar al ongeduldig :wink: ) om dan het langverwachte bos in te duiken :bounce: fun, fun, fun ! nu en dan eens in file gestaan maar vaak kwam dat net van pas om even te recupereren van de soms zware passages... na de bevoorrading kregen we meer afgewisselde stroken (met regelmatig een hindernis in de vorm van verloren Aquarius-flesjes [-X ) maar het geheel bleef toch intensief genoeg om stilaan in het rood te gaan

slotkilometers met zware modder en grasland maar uiteindelijk toch rond het middaguur aangekomen... reken dus zelf maar het gemiddelde uit :lol: bikewash was me te druk, dus snel verkleed en een rappe hotdog + blonde binnengespeeld om tegen 13 u. thuis te zijn...

bedankt, Sint-Baafs, 't was de moeite !
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Vlug een korte reactie en dan in mijne zetel,

Bedankt aan iedereen die is afgekomen. In dit winters weekend toch nog geluk gehad met het weer deze morgen , zodoende dat er toch nog 730 bikers afkwamen vandaag , ondanks de gladheid op de weg.
Denk wel dat iedereen tevreden over tocht en organisatie.

Wil wel een speciaal woord van dank zeggen aan al de medewerkers en vooral aan de uitpijlers van dienst, want we hebben verdomd veel kou geleden zaterdag.

Ook bedankt aan de saboteur , ge moogt trots zijn op uzelf als ge dit leest, voor het wegnemen en verdraaien van pijlen. Gelukkig waren de verkenners deze morgen op tijd ter plaatse, zodat de deelnemers er niets van ondervonden hebben.

De filmer van dienst, dat was ik. Het filmpje zal normaalgezien op onze website gezet worden in januari.

Groeties
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

vanmorgen samen met rik c , klimmerke en robin vertrokken vanuit klerken om al glijdend één uur later aan te komen in sente baas . Ons vlug ingeschreven , nog een praatje geslaan met katrien en bartie (die ik van ergens kende maar niet kon thuiswijzen)om op ons gemak te vertrekken voor de 50 km (dat dachten we toch :lol: ). Bij de eerste splitsing van boven op de brug opgemerkt dat het toch redelijk glad was (fiets plat ikke nie :P :P ) . Na een paar lastige vettige offroad stukjes aangekomen aan het beruchte spitaalsbos (die net als vorig jaar er lekker vettig bij lag) waar klimmerke er een ferme lap op gaf . Alle moeite van de wereld om da jong geweld bij te houden , maar na een tijdje toen de diesel opgewarmd was mij mooi in het wiel gezet van da jong geweld( k'ben bijna 3 keer zo oud en 2 keer zo zwaar :oops: :oops: )om al slalommend voorbij de wandelaars het oneindige bos te doorkruisen en redelijk pompaf aan de eerste bevoorrading aan te komen alwaar een lekkere aquarius en een wafeltje de innerlijke mens versterkte . Een paar minuutjes gewacht op onze ouderdomsdeken (rik c :wink: ) en ondertussen nog een paar woordjes gewissld met katrien en bartie (die ik nog altijd nie kon thuiswijzen). Terug op onze fiets gesprongen waarbij rik al liet uitschijnen dat de 40 al meer dan voldoende zou zijn om aan de splitsing te komen en rik resoluut voor de 40 ging en klimmerke en ik na een beetje over en weer gepraat de 50 volgden . Na een paar honderd meter kwamen we terug katrien en bartie tegen maar in tegenovergestelde richting #-o #-o waarbij we vroegen wat er gaande was . De uitleg was simpel : katrien zij dat het om 11 uur zou beginnen sneeuwen en ze niet in de sneeuw naar huis wilde rijden . terug aangezet om na een 100-tal meter en in onderling overleg ook maar terug te keren om rik niet te lang te laten wachten in die immense sporthal en zo helemaal alleen :^o :^o . Na een paar km terug bij rik gekomen om dan de laatste 5a6 km er nog een ferme lap op te geven . K'wist nog van vorig jaar dat achter die wijk er nog een enorm vettig stukske lag om in da stukske van een paar 100 meter nog een tiental bikers voorbij te vliegen die voet aan de grond moesten zetten om dan op het gemak naar de sporhal te fietsen . groot was dan ook mijn verbazing toen er voorbij de brug over het kanaal er plots een pijltje naar rechts stond (de fietser voor mij deed teken naar rechts om dan gewoon rechtdoor te rijden #-o #-o ). Voor da laatste stukske wilde ik mij nie laten kennen en dus mooi de pijltjes gevolgd . Eerst naar beneden langs de talud om dan langs den anderen kant terug naar boven te kruipen waar ik met behulp van de laatste boom toch boven geraakte om dan redelijk bekaf in de laatste weide een beroep moest doen op de allerlaatste krachten om nog voorruit te geraken . K'was toch zo blij toen ik het bordje van de laatste km zag hangen toen ik iemand voorbij stak waarvan de achterderrailleur een raar geluid maakte (nie moeilijk als hij over de grond sleept :lol: :lol: ).Toen ik hem juist voorbij reed vroeg hij vriendelijk of ik hem kon duwen tot aan de aankomst , waarbij ik natuurlijk niet kon weigeren . Zo waren het toch nog een lastige 1000 meter tot aan de finish . Na een zalige warme douche de sporhal ingetrokken alwaar ik me bij het forum vervoegde om nog een lekkere hot dog en een paar lefffe's binnen te spelen en waar ik eindelijk te weten kwam vanwaar ik bartie kende (vele jaren tegen elkaar moeten bowlen). Rond 1 uur terug huiswaarts gekeerd waar ik een vliegende sneeuwstorm nog vlug mijn fietske gekuist heb om dan vlug de eerste 5 ronden van de cyclo cross te bekijken (de rest heb ik zelf gereden )(met mijn ogen dicht). Werd dan nog brutaal wakker gebeld door mijne baas met de mededeling da we morgen nie moesten werken :P :P :P :P . Bedankt aan filiberke en co voor de prachtige toertocht , de afwezigen hadden hier zeker ongelijk . 10op10 =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

hoi, vandaag voor de eerste keer sbv gereden door de lovende kritieken hier op het forum. Spijt me zeker niet. Dat het vettig zou zijn, da wisten we, maar zoals reeds gezegd ook op tasfalt was het oppassen. Zeer leuke passage spitaalsbossen (als ge der nen bril vindt, de mijne is daar ergens aan de bomen blijven hangen bij een inhaalmanoevre). Veel die afdraaiden aan de 40, heb zelf de volle 50 gebold, en dit met een 'lekkende' achterband. Merci aan een vriendelijke parcoursbewoner (Wortegem ?) om z'n drukpomp te lenen, en zo toch nog de resterende 15 km zonder verdere problemen afgelegd. Er mocht wel nog een 2de bevoorrading zijn geweest, hoewel in mijn geval vandaag niet gemist, want khad nie veel tijd of mijne achterband was helemaal leeg. Prima afspuit en deugdoende douche en hotdog.
Till next.
OrbeaBiker
Mountainbiker

Post by OrbeaBiker »

Vandaag voor een tweede keer in SBV. Ik begin na een jaar de tochten te herkennen aan de parking :oops: en wat voor een parking: precies ne spiegel en zeker niet aan te raden om snel even op de fiets te wippen en naar de inschrijving te rijden.

Mooie tocht en zeker het gedeelte in het bos.
De kou bezorgt me wel last: door de extra kledij wordt ik te snel te warm en dan gaat het niet meer zo vlot #-o
Met een aantal forumbikers afgedraaid op de 40, en op weg naar de eindstreep zijn we Mountainbike Club "De Plooiers" nog tegengekomen :wink: en zijn we samen via de kortste weg naar de sporthal gefietst. 't zijn wel heel toffe gasten, maar net na de brug ging het zo snel dat we de afslag hebben gemist. :^o
Volgend jaar beter, en ook wat minder glad a.u.b.

=D> aan de organisatie
edy
Mountainbiker

Post by edy »

Vanmorgen van bij mij thuis vertrokken met de fiets en na 1Km wat beginnen glijden en ook efkens gedacht om terug in het warme bedje te kruipen.
Toch op mijn tanden gebeten en naar SBV gefietst, gelukkig steeds recht gebleven.
Alleen al voor die fantastische bosdoortocht was het de moeite om de koude te weerstaan, het was gewoonweg prachtig fietsen daar, alsof men plots niet meer in het volgebouwde vlaanderen zat.
Ik was net op tijd terug thuis voor de sneeuwstorm begon en begon toch al serieus koud te krijgen.
Maar het was echt de moeite geweest.

Prachtige tocht!!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Ze zeggen wat ze willen, maar SBV is toch telkens een skoon toereken. De stukken zijn ondertussen gekend, maar prive bossen, die heel weinig open zijn voor ons bikers zijn toch altijd de moeite om aan te doen. =D> =D> =D>

Ingeschreven als Forumbiker, vertrokken als Forumglider en als volwaardig lid van WTC De Plooiers terug in SBV aangekomen en met veel overgave in den apres gevlogen.

Zeker tot volgend jaar.
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Vanmorgen , net als zovelen :oops: , eerst lang uitgeslapen en dan even naar buiten gekeken vooraleer te beslissen of ik al dan niet zou gaan fietsen. En het zag er meer dan goed uit!!!
Aan een meer dan rustig tempo ben ik dan later dan normaal vertrokken naar SBV. Het resultaat van de late start rond 9 uur was : een rustige inschrijving, een meer dan rustige omloop, een zeeeeer rustige afspuitstand een een lege doucheruimte! Niks anders dan positieve elementen he! :-D
Toen ik aankwam, vertrok Barty net voor een eenzame rit. Zodoende hebben we dan samen de rit van 40 km afgehaspeld. Door het veel te weinig fietsen van mij, lag het tempo toch wel serieus laag met momenten (de meeste :lol: :oops: ). Zodoende dan maar gekozen om de 40 ipv de 50 te rijden en zo de sneeuwbuien voor te zijn (gelukt! :bounce: ).
Alles was top : het parcours, de bepijling, warme douches, goeie afspuitstand en een lekkere hotdog in een warme zaal!
Bedankt aan de volledige crew!!! =D> =D> =D>

@Barty : bedankt voor het samen fietsen!
coasterx
Mountainbiker

Post by coasterx »

Deze TT staat voor mij al jaren in men persoonlijke top 5. Voor de 4de keer gestart aan de absolute koning der slijkcrossen. Pas om 10u50 vertrokken voor de 50km. Dit was zonder twijfel men zwaarste TT van dit jaar. Het ondertussen volledig omgeploegd parkoer, de helse omstandigheden (flink sneeuwstormpje laatste uur) zorgden voor een echt L. Boom-parkoer, voor de mannen met de grote PK's. Op 't eind was het eerder overleven en rijden om warm te blijven. 18,5km/u gemiddeld, laagste gemiddelde van al mijn deelgenomen TT's dit jaar.

Prachtig parkoer, prachtige organisatie, volgend jaar ben ik terug op de afspraak,

greets J.
Post Reply