duathlon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

ik doe ook mee, ik ben dan ook van geluwe :-)

benieuwd naar de aanpassingen in het parcours tov vorig jaar

btw: op onderstaande link staan er self-made filmpjes van de vorige edities
nikd
Mountainbiker

Aangepast parcour

Post by nikd »

Hallo,

Ik weet ook nog niet echt hoe het er zal uitzien.

Het weiland is van een kennis van Parrein, waardoor we het mogen betreden. Het is hooggelegen en volgens de eigenaar meestal droog.

Het stuk wei is gelegen op de rechterkant als je van ter Hand naar beneden rijdt richting Geluwe. Op de hoek waar we vroeger opdraaiden langs de serres richting kasseien.

We hebben blijkbaar verschillende mogelijkheden naargelang de weersomstandigheden.

We gaan vrijdag om 16u het parcour gaan uitzetten. Je bent altijd welkom om input te geven. Als we een plaatselijke vedette een plezier kunnen doen:-)

We zullen zeker geen radiator systeem doen om zoveel mogelijk meters te maken, ik denk eerder rechtaan rechtoe zodat het niet te zwaar wordt.

Misschien wel een bochtje of 2 om het toch ietsje technischer te maken.

We zullen zien.

Groeten,

Niki

PS: ik heb inderdaad de eerste 4 of 5 edities van Kasterlee gedaan.
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

als t niet TE technisch wordt ben ik al heel content #-o :P
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Het mag redelijk technisch zijn dat de (echte) mountainbikers toch in het biken hun voordeel kunnen halen, bij het lopen moeten we dat niet doen denk ik.

Voor mij m'n eerste deelname in Geluwe

Greetz

2f2f
nikd
Mountainbiker

Post by nikd »

Verwacht er niet te veel van hé.

Een bocht in een wei is geen afdaling van een alp hé.

Ikzelf kick ook op supertechnische beklimmingen en afdalingen, maar ik vrees dat dat in Geluwe niet haalbaar is.

Ik train vaak in de Ardennen waar ik een caravan heb, en ik kan jullie verzekeren dat ik al veel prachtige wedstrijdomlopen in mijn hoofd heb, maar we zitten nu eenmaal in Geluwe. Omlopen zoals in Burdinne, Malonne, Grobbendonk of Lembeke daar kunnen wij enkel van dromen

Wat ik persoonlijk wel vind is, dat we niet persé een modderomloop moeten voorschotelen zoals vroeger in Langemark of Wevelgem. Ik denk dat niemand daar vragende partij voor is.

Ik denk dat we een mooi evenwicht gevonden hebben, waar iedereen aan zijn trekken komt. Het lijkt misschien allemaal niet zo technisch, maar ik verzeker je dat je met enige behendigheid toch al een stuk winst haalt bij ons. Onderschat ook niet de wind en het golvende landschap.

De voorbije jaren stond ik als speaker langs de kant en ik was telkens getuige van serieuze remontes in het fietsen en van lopers die ver terug vielen. De voorbije 2 edities zijn trouwens door 2 fietsers gewonnen.

Dit jaar neem ik zelf ook deel en hoop ook dat ik kan terugkomen in het fietsen, want lopen is ook niet mijn beste.

Groeten,

Niki
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Weilanden waar de wind vrij spel heeft, zijn inderdaad zeer zwaar. Zo herinner ik mij een mtb-duatlon in Sint-Jan-In-Eremo (Sint-Laureins, bij de boerekreek). Ik heb daar moeten opgeven omdat ik in de weide geen 10 per uur meer reed. Ik ben ook eerder een loper, dus het wordt belangrijk om mij niet op te blazen tijdens de eerste fietskilometers. Naar het schijnt wordt het wel een heavy winters weertje! Nie pleuje dus!
nikd
Mountainbiker

Post by nikd »

St. Jan in Eremo, dat is lang geleden waar jij van spreekt.

Dat was daar een echt cyclocross parcour. Ik denk dat dat daar voor 80% op gras was. Plus dan die keren over die dijk. Dat parcour stond me daar wel aan. Stoempen op de kracht en op die dijk soms welechte behendigheid. Jammer dat die wedstrijd teloor is gegaan.
Ik herinner me nog dat het lopen op hetzelfde parcour was en dat je meestal sneller liep dan de fietsers die nog bezig waren.

Je ziet maar hoe tijden kunnen veranderen. Op het laatste waren zowel op de winterduathlon als op de triathlon amper nog 50 deelnemers terwijl dat daar altijd een perfecte organisatie was, met mooie prijzen en alles erop en eraan. Ze zijn dan gestopt met die winterduathlon. De triathlon bestaat nu nog, maar het is een kunst om nog ingeschreven te geraken. De wedstrijd is altijd direct volzet.

Bij ons zal het stuk wei amper 5% van het parcour omvatten. Dus geen reden tot paniek. Bovendien met 5 cm sneeuw erop zal je het nooit gewaar zijn.

Groeten,

Niki
bougie het genie
Mountainbiker

Post by bougie het genie »

@ nikd,

Proficiat met jullie organisatie van de winterduatlon te Geluwe. Hij heeft zeker zijn naam alle eer aangedaan. Sneeuw- en hagelbuien, rukwindekes...waren de baas. Het maakte de wedstrijd superzwaar en dit op een sterk golvend parcours. Volgend jaar ben ik zeker en vast terug van de partij samen met 't loperke en Kuperke.
Salut

Bougie
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Dit was idd een echte WINTERduatlon! Apocalyptische taferelen van bikers die tegen de bemodderde vlakte gaan midden in een hagelbui: Je komt het niet elke dag tegen!
Een atypisch fietsparcours, maar zeker selectief en vooral afwisselend genoeg om het kaf van het koren te scheiden. Ik had het moeilijkst op de kasseistrook.
Niki, wat was er met jou gebeurd? Lek of gevallen?
Ikzelf heb beide onderdelen zeer rustig en behouden aangepakt en met succes langzaam maar zeker opgeschoven naarmate de wedstrijd vorderde. Even 7de gelopen, maar uiteindelijk in de eindsprint de duimen moeten leggen voor de ervaren Parein. Gezien mijn beperkt trainingsvolume een groot succes dus voor mij!
nikd
Mountainbiker

Post by nikd »

Hallo,

De goede commentaren doen deugd.

Zeker na 3 dagen kou lijden.

Jammer dat de opkomst door het slechte weer, zeker qua publiek een beetje minnetjes was. Maar diegene die erbij waren zullen het wellicht niet rap vergeten.

Ik ben ook blij dat het parcour meeviel.

Ikzelf ben in de 2de ronde lek gereden bij het buitenkomen van het bos.
Ik had een binnenbandje bij, maar ik had niet de courage, om te wisselen. Ik zat toen net 5de. Zo vlug mogelijk naar de aankomst gelopen, fiets afgespoten en mij gewassen. Ik was al 2 dagen verkouden, en het ging dus ook niet echt super. Dus die lekke band was ik echt niet rouwig om.

Bovendien kon ik dan vlugger weer de handen uit de mouwen steken.

Bij deze wens ik toch ook eens wat dankt te richten aan de medewerkers. Met ons 4 bestuursleden moeten we toch beroepen of 50 medewerkers (vrienden, familie, leden, enz) die allemaal afgezien hebben in dit koude weer. Het doet dan deugd te weten dat de deelnemers tevreden waren.

Groeten,

Niki
Post Reply