Hac 4 of Polar S710

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Hac 4 of Polar S710

Poll ended at Sun 07 Mar 2004 18:25

Hac 4
11
58%
Polar S710
8
42%

Total votes: 19

mieke
Mountainbiker

Post by mieke »

Shrek wrote:
mieke wrote:Hac heeft hier veel minder last van dan Polar om de eenvoudige reden dat zijn ontvangst/zendbereik beperkt blijft tot max 60 max. Gisteren nog met 2 gaan trainen en telkens we naast elkaar reden mijn vriend zijn Polartje maar piepen en alarmkreetjes slaken door storingen van mijn borstband. En mijn Hac gaf geen krimp. Maar het nadeel van de Hac is dan weer dat als je nogal (erg groot bent, en/of de batterij begint wat te minderen je geen ontvangst meer hebt van je hartslag als je rechtop gaat zitten op je fiets.
[-X Dit moet ik toch wel tegenspreken zelle.
Bij mij is het juist andersom als ik met polar 710 en mijn bikemaat met hac 4 kort in elkaars geburen zijn heeft hij het vlaggen want mijn polar pakt zijn signaal gewoon niet aan.... en zijn Hakje geeft de som van ons getweeën.

Welke polartje heeft uwen vriend?
Ik had het wel over de Polars met een standaard band niet met een gecodeerde (zoals de 710 wel zal hebben, verbeter mij als het niet zo is).
Het type zal ik eens vragen. Geen goedkoop basismodel maar het is wel al enkele jaren(5?) oud.
Last edited by mieke on Thu 18 Mar 2004 23:41, edited 1 time in total.
mieke
Mountainbiker

Post by mieke »

Doggy wrote:
[-X Dit moet ik toch wel tegenspreken zelle.
Bij mij is het juist andersom als ik met polar 710 en mijn bikemaat met hac 4 kort in elkaars geburen zijn heeft hij het vlaggen want mijn polar pakt zijn signaal gewoon niet aan.... en zijn Hakje geeft de som van ons getweeën.

Welke polartje heeft uwen vriend?[/quote]

Hier moet ik mijn bikemaat gelijk geven, maar moet er wel bijzeggen dat dit niet tijdens het fietsen is. Is wel al voorgevallen voor of na de tocht als ge de hartslagmeter bij u hebt en echt vlak naast mekaar staat. Tijdens het fietsen rij je volgens mij nooit zo dicht dat je elkanders signaal opneemt, allee mijn hakje toch niet [-X ofwel durf ik zo nipt niet rijden #-o[/quote]

Nu geef je mij en niet je vriend gelijk. Ik had het over een perimeter van 60 cm. dus ik neem aan dat jullie redelijk close zijn.
Last edited by mieke on Thu 18 Mar 2004 23:42, edited 1 time in total.
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ik ga hem met een kettinkje rond mijn nek hangen. Hehe Een motorcrosshelm is dicht hoor !!
Shrek
Mountainbiker

Post by Shrek »

Doggy wrote:...[-X ofwel durf ik zo nipt niet rijden #-o
Eigenlijk kan hij mij ni volgen maar ja da zegt ge zelf niet hé :lol: :lol:
Shrek
Mountainbiker

Post by Shrek »

mieke wrote:...
Nu geef je mij en niet je vriend gelijk. Ik had het over een perimeter van 60 cm. dus ik neem aan dat jullie redelijk close zijn.
#-o Waar krijg jij gelijk? Hij geeft toe dat de hac mijn polar signalen opvangt en niet omgekeerd. 'K denk dat tegenwoordig al de meeste polars standaard met gecodeerde borstband geleverd worden

Die storingen waar ik over praat is in het Squaslokaaltje of in de auto dus als je andere gedachten had pech [-X :wink:
Last edited by Shrek on Fri 19 Mar 2004 00:57, edited 1 time in total.
Doggy
Mountainbiker

Post by Doggy »

Wie ik gelijk geef da weet ikzelf niet :P Maar als ge nu met twee aan den toog staat is die 60cm tussen zijne zender en mijne hac toch nie zo close hé. Anders is't juist of ge kwaad zijt op mekander. En daarbij als broers van elkaar zou da al tegen de regels zijn( da te close hé) :roll:
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Wie ik gelijk geef da weet ikzelf niet

Ik wel :wink: :D

Polar heeft de gecodeerde band ingevoerd, niet om uw HF te meten op een stoorzender(crossmotor) of voor aan de toog, of close met de vriend(in) :oops: , maar juist omdat in massaloopwedstrijden de hartslagmeters niet meer werkten van alle storingen.

Bij het biken zal het al erg moeten zijn als je niet gecodeerde HAC signalen oppakt van een andere biker. En daar helpt de slechte maar goedkope oplossing van het kleine zendbereik wel. Benieuwd bovendien wat dat geeft met een halfplatte batterij, van een nepoplossing gesproken, die kan tellen als het waar is #-o

Conclusie, maar ik val in herhaling, de HAC is prachtig voor op de fiets, de Polar is universeel.
Last edited by viper on Fri 19 Mar 2004 14:04, edited 1 time in total.
mieke
Mountainbiker

Post by mieke »

Shrek wrote:
mieke wrote:...
#-o Waar krijg jij gelijk? Hij geeft toe dat de hac mijn polar signalen opvangt en niet omgekeerd. 'K denk dat tegenwoordig al de meeste polars standaard met gecodeerde borstband geleverd worden

Die storingen waar ik over praat is in het Squaslokaaltje of in de auto dus als je andere gedachten had pech [-X :wink:
Omdat je zegt dat het alleen gebeurt als je kort in elkaars buurt komt. Mijn punt was juist dat het zend/ontvangstbereik van de Polar groter is dan de Hac zodoende. En natuurlijk gebeurt dit niet bij een gecodeerde borstband, dat moest er nog maar ontbreken.
En dat laatste (die andere gedachten) was maar (een poging tot) grapje. Sorry hoor als het (weeral) in verkeerde aarde viel. Ik heb mij de laatste tijd al proberen te dimmen gezien ik blijkbaar toch niet op dezelfde lijn geraak als de meeste hier op het forum. Maar ik zit hier maar als hobby en als ik mijzelf niet kan zijn en daarbij jullie constant voor de voeten loop hoeft het ook niet meer voor mij hoor.
Sorry beetje off-topic maar het zal niet meer voorvallen.
CU (not).
Shrek
Mountainbiker

Post by Shrek »

Mieke da was bij mij juist hetzelfde bedoeld ik heb niet zulke grote voeten.... :wink:
Cu
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ik zou toch nog wat blijven mieke. Nu weten toch weer wat meer over het verschil tussen de hac en de polar.....
Post Reply