Banden: herstellen Tubeless

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Als de lucht op verschillende plaatsen door de band komt dan is dat toch niet echt normaal vrees ik. Het zal hier wel om een fabrikagefout gaan!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

als de lucht ontsnapt tussen velg en band, kan dat duiden op vuil, zoals Luc opmerkte.
Wat je ook moet doen is na montage de band op 4 kg pompen en die zo een nachtje laten staan, dan zet de band zich heel goed tegen de velg.
flupke
Mountainbiker

Post by flupke »

JFK wrote:Eerst de band eraf. Als je buskes gaat gebruiken die door het ventiel spuiten kan het zijn dat je ventiel naar de botten is.
en was je ventiel naar de botten jfk?... :wink: :lol:
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Nee gelukkig niet. ;)

Kben wel nog een paar keer half lek gevallen en mij pa wist me gisteren te vertellen dat er weer twee doornen inzaten na Beaumont.
Binnenkort rij ik met zeven rond ipv Skinny Jimmy's
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

A d r i wrote:Als het om een klein gat gaat, kun je aan de binnenkant van de band een speciale plakker eropzetten, ofwel een kit voor moto banden gebruiken. Bij je fietsenhandelaar kan je die kits wel vinden. Zaak is het gat te vinden..
Ben gisteren na ettelijke duizenden kms lek gereden met mijn tubelessbanden, nl. in een spijker van een prikkeldraad. Aangezien de band zelf nog te goed is om weg te gooien (en ook te duur :roll: ) wil ik 'm herstellen.

Het gaatje is piepklein, maar uit Adri's post begrijp ik dat je dat met gewone "rustinnekes" niet kan/mag herstellen.

Riskeert dat trouwens niet los te komen na verloop van tijd ?
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

Hutchinson heeft een repair kit op de markt met daarin: 3 patches- 1 tube of rubber cement- 1 emery paper
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Je kan het proberen met een gewoon rustinneke, maar dat gaat niet lang blijven zitten. Kits voor motobanden moet je hebben, of de speciale kits die oa Hutchinson maakt (zie andere posts)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Waaaaaaaaauw, d'er zijn er hier een paar die posten met datum 25 maart en JFK verteld dat hij na Beaumont (dat op 21 maart verreden wordt!) 2 doornen in zijn band heeft.. een teletijdmachine mannen?? :drunk:
Voor zover ik weet zijn we vandaag nog steeds 18 maart :-k

OOPS, van jaar vergist #-o #-o Sorry mannen :oops:
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

A d r i wrote:Waaaaaaaaauw, d'er zijn er hier een paar die posten met datum 25 maart en JFK verteld dat hij na Beaumont (dat op 21 maart verreden wordt!) 2 doornen in zijn band heeft.. een teletijdmachine mannen?? :drunk:
Voor zover ik weet zijn we vandaag nog steeds 18 maart :-k

OOPS, van jaar vergist #-o #-o Sorry mannen :oops:
Een bewijs dat de zoekfunctie gebruikt werd, en niet nodeloos een nieuw topic werd gestart.
Proficiat aan Cannonneke daarvoor :wink:
InSaNe_ClowN
Mountainbiker

Post by InSaNe_ClowN »

maar wat zijn nu eigenlijk zoon UST banden :oops: ??
welk verschil is er inplaats van de "gewone systemen" ?
Post Reply