SRAM kondigt XX-serie aan

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Ben wel blij met deze evolutie van mij mag het zelfs 3x10 worden , hopelijk wordt de tanden verhoudingen iets kleiner in plaats van die grote sprongen en gooi die 11 er ook maar af . Een 13 34 lijkt me ideaal en men kan ook nog een weg casette gebruiken voor de vlakkere ritten .
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Als ge 3x10 wilt rijden ist nu ook nie moeilijk eh, steek gewoon een koerscassette.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

El Perro Diablo wrote:Als ge 3x10 wilt rijden ist nu ook nie moeilijk eh, steek gewoon een koerscassette.
alleen beetje ambetant schakelen op nen mtb dan...
die koersremhendels met vitessen horizontaal monteren op een mtb stuur is nu, geef toe, ook geen zicht :wink:
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Mister T. wrote:
El Perro Diablo wrote:Als ge 3x10 wilt rijden ist nu ook nie moeilijk eh, steek gewoon een koerscassette.
alleen beetje ambetant schakelen op nen mtb dan...
die koersremhendels met vitessen horizontaal monteren op een mtb stuur is nu, geef toe, ook geen zicht :wink:
Shimano heeft 10 speed shifters voor een recht stuur (fitnessbike), you fool :wink:

Ik zou liever hebben dat ze hun geld steken in het ontwikkelen van een fatsoenlijk afgeschermd schakelsysteem dat onder alle omstandigheden werkt maar geen fortuin kost. Zoiets als Rollof en Hamersmid. Chainsuck sucks!
El Perro Diablo
Mountainbiker

Een gesloten kettingkast?
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

nen variomatic...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Open belt met droge koppeling is anders ook vet......

helaas, 5 speed

Image
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

El Perro Diablo wrote:Een gesloten kettingkast?
waarom niet?
Image
=P~ Maar dan een beetje goedkoper dan den deze.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

J.E. wrote:nen variomatic...
Als ik me niet vergis is ne variomatic traploos, maar is het systeem van een gearboxx niet gelijkaardig (maar dan met trappen)?
slowke
Mountainbiker

Post by slowke »

een 2 blad vooraan is niets nieuws bij een MTB daar zijn ze nog ooit mee bezig geweest maar toen was het ook meer bedoeld voor de wedstrijd^^^rijders , als ik het goed voor heb was het ook Cannondale die er mee op de proppen kwamen .
:off:
op een koersfiets heb je een 2 blad 53/39 of zoiets maar toen kwam er de compact 50/36 daar werd ook het nodige overgeschreven en
ik weet als je een 50/12 vlotjes rond trapt dat er niet zoveel meer volgen :wink:

wat ik bedoel is dat iedereen ZIJN versnelling kiest die hij ( zij ) fatsoenlijk kan rond trappen .
Post Reply