Die fameuze baggerstroken worden omzeild. Bepaalde stukken liggen ook op de vaste toer, omdat er nu eenmaal geen andere toelating te krijgen is.sportyboy wrote:In hoeverre zit de vaste route van scherpenheuvel bij in de grote toer?
streek is wel mooi daar maar ge kunt er ook serieuze baggerstroken tegenkomen die dan ook nog is valsplat bergop gaan.
23/11/08 Scherpenheuvel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Helaas,cornholio wrote:Ik meen mij te herinneren dat het vorig jaar de vaste tour van Scherpenheuvel was met een uitsprongske naar Averbode.
c.
ofwel doet je geheugen het niet meer zo goed,
ofwel, ben je slecht geïnformeerd ivm de vaste toer.
Er zijn evenwel overlappingen, waar de eigenaar of beheerder geen andere mogelijkheid biedt.
Vaste toer komt niet door Keiberg, Messelbroek en Okselaar.
De toer was vorige zaterdag volledig berijdbaar, ook in Averbode en Okselaar. Neen, we rijden niet van de ene modderbak naar de andere.Docteur Dérailleur wrote:Kunnen jullie mss iets specifieker het traject omschrijven?
Ik train daar bijna wekelijks en het is idd een leuke streek, maar zoals iemand al eerder aanhaalde kan je er ook één grote modderrit uittekenen.
Een aantal paden bijv. tussen Okselaar en Averbode, een paar verbindingspaadjes op en rond de Weefberg enz...liggen er soms wel heel vettig bij....
Is die richting uitgaan de hoofdbrok of meer richting Vinkenberg/Assent/Webbekom enz...(mss iets meer baan, maar wel iets langere, leukere klimmetjes...)?
Assent, Webbekom etc. liggen niet in Scherpenheuvel-Zichem (liggen niet op de toer).
Helemaal vooraan staat een link met foto's, die een goed beeld geven van wat je mag verwachten.
Toch eventjes het weer afwachten.
Tijdens de TT van Langdorp na de bevoorrading het koud gekregen, misselijk geworden en eens dat dit ophield liep het voor geen meter meer. De tocht toch uitgereden en dan maar naar huis. Twee dagen erna een verkoudheid van hier tot ginder.
Om maar te zeggen; ik ga het niet zoeken. Maar echt, ik hoop dat het zondag droog is. De kou en de ondergrond overmeester ik wel. De weg in Messelbroek ken ik wel, de rest wordt oogjes opentrekken en onthouden.
Tijdens de TT van Langdorp na de bevoorrading het koud gekregen, misselijk geworden en eens dat dit ophield liep het voor geen meter meer. De tocht toch uitgereden en dan maar naar huis. Twee dagen erna een verkoudheid van hier tot ginder.
Om maar te zeggen; ik ga het niet zoeken. Maar echt, ik hoop dat het zondag droog is. De kou en de ondergrond overmeester ik wel. De weg in Messelbroek ken ik wel, de rest wordt oogjes opentrekken en onthouden.
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Deel dezelfde overtuiging. Hoewel ik liever bij een aangenaam zonnetje rij, kan regen, koude en wind mij niet thuis houden op zondag.Dr.Luke wrote:De juiste ingesteldheid voor een mtb-er.lulu wrote:ik kom zeker naar daar mtb! het mag slecht weer zijn ik ben zeker daar tot zondag !!!
![]()
Geen sport voor watjes!
Rij trouwens met de fiets door weer en wind iedere dag naar het werk.
- spooky
- Mountainbiker
wij komen ook af met ne man of 8 schat ik.
ik herinner mij die tocht nog goe,
ik weet vooral dat die laatste klim over die weide richting de finish bij mij echt het licht deed uitgaan.
Iets teveel gegeven voordien en die laatste paar km...
Zeker niet te zot beginnen dit keer.
Voor de rest heel leuke tocht,
hopelijk rijden we dit keer niet met z'n alle fout aan de mast in Testelt zoals vorig jaar.
Was wel gezellig; ineens 50 man die fout zaten.
ik herinner mij die tocht nog goe,
ik weet vooral dat die laatste klim over die weide richting de finish bij mij echt het licht deed uitgaan.
Iets teveel gegeven voordien en die laatste paar km...
Zeker niet te zot beginnen dit keer.
Voor de rest heel leuke tocht,
hopelijk rijden we dit keer niet met z'n alle fout aan de mast in Testelt zoals vorig jaar.
Was wel gezellig; ineens 50 man die fout zaten.