Aha, nen gelijkgezinde ...FuriousFonck wrote:Hallo,
Wegens werk van mijn vriendin zijn we in de week verhuisd naar Antwerpen (Deurne).
Ik zou nog steeds enkele dagen met de fiets willen gaan werken in Halle (Lembeek).
Hiervoor zou ik volgende traject volgen:
-Via knooppuntennetwerk van Deurne naar Willebroek
-Vanaf willebroek kanaal volgen door Brussel, tot in Halle
Heeft iemand ervaring met dit kanaal?
Kan ik het helemaal volgen tot in Halle?
Ligt er overal een jaagpad?
Moet ik op bepaalde plaatsen wisselen van kant?
Thx!
Vanaf 1 januari werk ik in Vilvoorde, gezien de geweldige mobiliteitsperikelen waarmee we allen worden geconfronteerd, plan ik ook om "dagelijks" de heen of terugweg per fiets af te leggen. Ik heb onlangs met de fiets vanuit Deurne naar Vilvoorde gefietst, via Mortsel - Kontich Station - Zennegat - Leest - kanaal Willebroek/Brussel. Dit traject is ongeveer 50km, iets meer. Om dit dagelijks in beide richtingen te doen, pas ik. Ik moet ook nog werken en dit lijkt me alvast op langere termijn pure roofbouw op mijn lichaam ipv opbouw.
Mocht je de rijweg gedetailleerd willen, stuur maar een pb. Het is nogal een lange uitleg en ik wil de anderen er niet mee lastig vallen. Uit ondervinding blijf ik wel zo lang mogelijk aan "deze" kant van het kanaal. Je moet dan wel een stukje door Vilvoorde Centrum maar de overkant van het kanaal is redelijk gevaarlijk door vrachtverkeer. Daar reden toen ik er passeerde constant en bijna enkel vrachtwagens tssn de verschillende bedrijven aldaar (oa Sita) Ze gaven me WEL genoeg ruimte, draaiden NIET net voor mijn wielen af en dergelijke maar ik ga het niet zoeken om daar bijvoorbeeld 's morgens in de donkere efkes tussen te gaan rijden. Het fietspad naast het kanaal is trouwens aan die andere kant niet geheel verhard. Zelfde probleem met het fietspad naast de Zenne. Dat stopt aan Hombeek (ongev. Mechelen Zuid). Ik ga ook langs daar nog eens fietsen maar ik vrees dat ik dan langst een drukke baan moet fietsen (Leuvensesteenweg?) en dat wil ik vermijden.