Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
d@Mit
Mountainbiker

Re: Deurne - Halle (Lembeek)

Post by d@Mit »

FuriousFonck wrote:Hallo,

Wegens werk van mijn vriendin zijn we in de week verhuisd naar Antwerpen (Deurne).
Ik zou nog steeds enkele dagen met de fiets willen gaan werken in Halle (Lembeek).
Hiervoor zou ik volgende traject volgen:
-Via knooppuntennetwerk van Deurne naar Willebroek
-Vanaf willebroek kanaal volgen door Brussel, tot in Halle

Heeft iemand ervaring met dit kanaal?
Kan ik het helemaal volgen tot in Halle?
Ligt er overal een jaagpad?
Moet ik op bepaalde plaatsen wisselen van kant?

Thx!
Aha, nen gelijkgezinde ... :-D
Vanaf 1 januari werk ik in Vilvoorde, gezien de geweldige mobiliteitsperikelen waarmee we allen worden geconfronteerd, plan ik ook om "dagelijks" de heen of terugweg per fiets af te leggen. Ik heb onlangs met de fiets vanuit Deurne naar Vilvoorde gefietst, via Mortsel - Kontich Station - Zennegat - Leest - kanaal Willebroek/Brussel. Dit traject is ongeveer 50km, iets meer. Om dit dagelijks in beide richtingen te doen, pas ik. Ik moet ook nog werken en dit lijkt me alvast op langere termijn pure roofbouw op mijn lichaam ipv opbouw.
Mocht je de rijweg gedetailleerd willen, stuur maar een pb. Het is nogal een lange uitleg en ik wil de anderen er niet mee lastig vallen. Uit ondervinding blijf ik wel zo lang mogelijk aan "deze" kant van het kanaal. Je moet dan wel een stukje door Vilvoorde Centrum maar de overkant van het kanaal is redelijk gevaarlijk door vrachtverkeer. Daar reden toen ik er passeerde constant en bijna enkel vrachtwagens tssn de verschillende bedrijven aldaar (oa Sita) Ze gaven me WEL genoeg ruimte, draaiden NIET net voor mijn wielen af en dergelijke maar ik ga het niet zoeken om daar bijvoorbeeld 's morgens in de donkere efkes tussen te gaan rijden. Het fietspad naast het kanaal is trouwens aan die andere kant niet geheel verhard. Zelfde probleem met het fietspad naast de Zenne. Dat stopt aan Hombeek (ongev. Mechelen Zuid). Ik ga ook langs daar nog eens fietsen maar ik vrees dat ik dan langst een drukke baan moet fietsen (Leuvensesteenweg?) en dat wil ik vermijden.
miester fens
Mountainbiker

Post by miester fens »

Tussen Brussel Noord en Anderlecht is er gedurende een 3-4 tal kilometer wat meer wringwerk (kasseien van de Havenlaan, Leopold II Laan oversteken, beetje laveren tss de wagens)

maar van in Anderlecht tot in Halle (en verder) heb je aan de linkerzijde een perfect jaagpad (paar keer een straat dwarsen ... das al).

Serieuze afstand?! Hoeveel enkel? 75 -80 km?

Succes en respect! =D>
FuriousFonck
Mountainbiker
Location: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900

Post by FuriousFonck »

miester fens wrote: Serieuze afstand?! Hoeveel enkel? 75 -80 km?
Enkel zal het een 80a85K zijn denk ik.
Paar jaar geleden reed ik van Geraardsbergen naar Zwijndrecht 1 a 2 keer per week: 91K enkel.
Was wel simpel: gewoon dender volgen tot in Dendermonde, dan de schelde volgen tot in Temse en daarna nog wat binnendoor; lees: verstand op nul en stoempen.
's avonds (of wat ervan overschiet) moet je wel niet veel meer plannen, behalve douchen en slapen, maar allez... goei duurtrainingskes :-D
d@mit wrote: Om dit dagelijks in beide richtingen te doen, pas ik. Ik moet ook nog werken en dit lijkt me alvast op langere termijn pure roofbouw op mijn lichaam ipv opbouw.
Idd, serieus opletten voor overtraining, ga dit max 2x per week doen, rest van de week beetje lopen en hopen da ik nog klaar raak voor Hel van Kasterlee :roll:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

lj wrote:Weet iemand of je ook recht hebt op die fietsvergoeding als je over een bedrijfswagen beschikt?
fietsvergoeding is geen recht maar een gunst, dus vermoedelijk niet
maar heb je gedacht aan een bedrijfsfiets?
dan kan je rustig een 5000# geval kiezen

Streets
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik begin te denken over de full susser met dikke banden om naart werk te rijden.. Bij sommige fietspaden zijn de meest bewortelde singletracks niets.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Hubertje wrote:Ik begin te denken over de full susser met dikke banden om naart werk te rijden.. Bij sommige fietspaden zijn de meest bewortelde singletracks niets.
dat doe ik al lang :wink:
Brussel is met dunne bandjes niet te doen, ik heb het een paar keer geprobeerd.
ik stond meer lek dan dat ik bewoog, al kan dit wel aan mijn rijstijl liggen :oops:

maar ik rij nu al 2 jaar met den mtb naar bxl.

Streets
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Wie laat er morgen de fiets thuis en wie tortseert er de sneeuw?
dirk999bis
Mountainbiker

Post by dirk999bis »

ben juist eens gaan proberen met de mtb,
zolang de sneeuw vers is gaat het maar over de platgereden stukken is het very tricky, en zeker geen klikpedalen monteren
lj
Mountainbiker

Post by lj »

Ik laat de bike thuis met deze omstandigheden.

Is me iets te riskant.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik heb geen keus morgen, zal er door moeten..
Post Reply