Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

s-biker gert wrote:Wat heeft iedereen hier tegen ne vw touareg #-o , denk niet dat het aan den auto ligt maar wel aan diegene die hem bestuurd
:lol: rijde gij mé zo'n spel Gert?
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

marzokki NQH wrote:grappig eigenlijk, net vandaag viel ook mij een VW Touareg op... in volgende context weliswaar:
ik rijd braaf op 't fietspad richting werk terwijl een enorme zwarte pickup* voorbijraast. Op zich niets speciaals en had het daarbij gebleven, was ik het waarschijnlijk zelfs al vergeten... Tot er blijkbaar plots 2 wielertoeristen de weg opdraaien. Uiteraard is het voor deze 2 niet mogelijk zich op het fietspad te begeven en brengen ze hun ritje door op de weg.

Nu, tot daar aan toe nog altijd niets bijzonders (de Touareg moet namelijk nog in het spel komen, en dat moment is aangebroken).
Op het moment dat de 2 medecyclisten naast mij komen peddelen, wierp ik hen in de eerste plaats een rare blik toe (waarbij mij overigens ook opviel dat een van hen op een SingleSpeed Giant-pistefiets reed (non fixed)) én viel mij hun volgwagen op: de beruchte VW Touareg, uitgerust met een blauw zwaailampje op het dak en vier functionerende pinkers.

Zij op hun rijweg en ik op mijn fietspad fietsten gezamenlijk ende gezwind verder naar de eerstvolgende rode lichten waar ik de kans had hen eens grondig te monsteren...
Bij het groen worden van het plichtbewuste verkeerslicht, zetten we allen aan, ik iets sneller dan de vierwieler waardoor ik (bij gebrek aan voortgezet fietspad) tussen de 2 trappers en hun uitgebouwde bidonhouder (aka Touareg) zat te rijden. Volgens mij beviel dit de chauffeurs achter mij niet zo: ze begonnen immers náást mij te rijden alwaar daar in mijn bescheiden mening niet genoeg plaats voor was. Deze situatie werd voor mij lastig naarmate we een geparkeerde auto naderden en mijn remijzers gebruikt moesten worden.

Nu ja, de rit zette zich voort met mijn spiegelbeeld in de achterste geblindeerde ruit van de Touareg en een respectabele kolonne auto's achter mij die net als ik geen mogelijk zagen te ontsnappen aan de TouaregTerreur...

Maw, wanneer mensen waarvan het ego groot genoeg is, zich op de weg begeven, is een grote blikken doodskist in de buurt, in dit geval genaamd Touareg...

*deze eerste pickup had als functie het vrijhouden van kruispunten.
Diplomaten op de fiets of zo?
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

Fry wrote:
marzokki NQH wrote:
Diplomaten op de fiets of zo?
alleszins mensen die levend meer waard zijn dan dood
9 kansen op de 10 dus buitenlands diplomatisch mensenvlees
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

JorisErmens wrote:
s-biker gert wrote:Wat heeft iedereen hier tegen ne vw touareg #-o , denk niet dat het aan den auto ligt maar wel aan diegene die hem bestuurd
Nee, maar mijn schoonvader is er 6 maand geleden mee verongelukt en hij was ook MTB'er in hart en nieren
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

s-biker gert wrote:
JorisErmens wrote:
Nee, maar mijn schoonvader is er 6 maand geleden mee verongelukt en hij was ook MTB'er in hart en nieren
Mijn deelneming, maar het laat ook zien dat die SUV dingen niet veiliger zijn dan gewone personen wagens.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Fry wrote:
s-biker gert wrote:
JorisErmens wrote: :lol: rijde gij mé zo'n spel Gert?
Mijn deelneming, maar het laat ook zien dat die SUV dingen niet veiliger zijn dan gewone personen wagens.
Het geeft je wel een veilig gevoel maar tegen een 10 tonner is geen enkel voertuig opgewassen. In het leven moet je gewoon geluk hebben en alles wat je kan moet je gewoon meepakken
lj
Mountainbiker

Post by lj »

Weet iemand of je ook recht hebt op die fietsvergoeding als je over een bedrijfswagen beschikt?
bunnybiker
Mountainbiker

Post by bunnybiker »

lj wrote:Weet iemand of je ook recht hebt op die fietsvergoeding als je over een bedrijfswagen beschikt?
recht hebben daar twijfel ik aan maar een firma vinden die dat nog wil geven bovenop die bedrijfswagen zou wel heel straf zijn =D>
gewoon aan vakbond of rechtstreeks bij personeelszaken vragen zou ik zeggen maar dan weet je wss je antwoord al :drunk:
FuriousFonck
Mountainbiker
Location: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900

Deurne - Halle (Lembeek)

Post by FuriousFonck »

Hallo,

Wegens werk van mijn vriendin zijn we in de week verhuisd naar Antwerpen (Deurne).
Ik zou nog steeds enkele dagen met de fiets willen gaan werken in Halle (Lembeek).
Hiervoor zou ik volgende traject volgen:
-Via knooppuntennetwerk van Deurne naar Willebroek
-Vanaf willebroek kanaal volgen door Brussel, tot in Halle

Heeft iemand ervaring met dit kanaal?
Kan ik het helemaal volgen tot in Halle?
Ligt er overal een jaagpad?
Moet ik op bepaalde plaatsen wisselen van kant?

Thx!
Levud
Mountainbiker

Re: Deurne - Halle (Lembeek)

Post by Levud »

FuriousFonck wrote:Hallo,

Wegens werk van mijn vriendin zijn we in de week verhuisd naar Antwerpen (Deurne).
Ik zou nog steeds enkele dagen met de fiets willen gaan werken in Halle (Lembeek).
Hiervoor zou ik volgende traject volgen:
-Via knooppuntennetwerk van Deurne naar Willebroek
-Vanaf willebroek kanaal volgen door Brussel, tot in Halle

Heeft iemand ervaring met dit kanaal?
Kan ik het helemaal volgen tot in Halle?
Ligt er overal een jaagpad?
Moet ik op bepaalde plaatsen wisselen van kant?

Thx!
Als je langs de rechterkant van het kanaal vertrekt in Willebroek (als je van Antwerpen komt) dan steek je het kanaal best over in Tisselt (is een 5-tal km van Willebroek) en dan rij je langs die kant voorbij Kapelle-op-den-Bos, Humbeek en dan tot aan de verbrande brug (1e brug na die van Humbeek) daar ga je dan terug naar de rechterkant van het kanaal en zo verderdoor tot Vilvoorde. Ik denk dat je daarna gewoon langs die kant van het kanaal kan blijven tot in Brussel, maar dat heb ik nog uitgetest.
Post Reply