08/11/08 Overpelt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
forrest
Mountainbiker

08/11/08 Overpelt

Post by forrest »

weet iemand iets over deze toertocht?
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

kokomo
Mountainbiker

Post by kokomo »

Overpelt - Holheide is steeds een mooie bosrijke rit met goede organisatie. Zeker de moeite.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Bij leven en welzijn kom ik hier de 35 doen met de zoon, maar als het vrouwtje ook meegaat zal het de 25 zijn. Wij vertrekken tss 12 en 12u15 :wink:
pepper
Mountainbiker

Post by pepper »

Hier zal ik ook aanwezig zijn: Mijn vrouwtje gaat het ook nog eens proberen na een wekenlange afwezigheid.
Hopelijk blijft het droog.
pepper
Mountainbiker

Post by pepper »

mijn vrouwtje heeft het overleefd. wij hebben ons goed geamuseerd:
mooi parcours, bevoorrading oké , alleen de uitpijling kon iets beter ( ondanks ons trage tempo toch nog 3x verkeerd gereden)
Desondanks een leuke namiddag .
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Met de zoon de 45 gereden (de eerste keer langste afstand voor de zoon) Men had moeite gedaan om enkele nieuwe stukjes in het parkoer te steken. Het lag er redelijk snel bij, niet veel modder, leuke singletracks. De bepijling kon inderdaad iets beter, maar wij zijn nergens mis gereden. De bevoorrading was sober maar zeker voldoende, met water, sportdrank, soep, suikerwafels, penny koeken en mandarijnen. Aan de inschrijving wist wel niemand dat we met ons mountainbike.be paspoort een 0,50€ korting kregen, wat ik raar vond gezien men daar zelf toch over beslist tijdens de opstelling van de kalender. :-?
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Ook de 45 km komen rijden. Ik was pas laat aan de start. Moeten omrijden via mijn werk omdat ik daar mijn mtb-schoenen vergeten was! Toch een mooi toerke, ook al staat in de posts van vorig jaar dat het parcours er uit ziet als: afdraaien naar rechts, zoveel honder meter rechtdoor, afdraaien naar links, zoveel honderd meter rechtdoor, enzovoort! Men bleef wel een hele tijd zigzaggen door hetzelfde bos (ik begin de omgeving zo'n beetje te kennen omdat ik al meerdere keren naar Overpelt kwam afgezakt). Het pad naast de Ford-testbaan zat er ook weer in. Omwille van mijn late start niet zo heel veel bikers tegengekomen onderweg. Toch ook nooit helemaal alleen gereden. Ik heb ook een paar keren gemist of goed moeten uitkijken naar de pijltjes. Sommigen hingen wat hoog en ik reed te veel met het hoofd naar de grond omwille van de lage zon. De kleur viel ook niet zo goed op. Aan de bevoorrading kwamen twee mannen in zwart pak (en witte bollen op de fietsbroek) toe die ik een tijd later weer tegenkwam omdat één een lekke band had. Toen ik arriveerde kwamen zij ook toe. Ik denk dat wij bij de laatsten waren om onze bike af te spuiten. Even later waren de slangen opgeruimd en was het trouwens ook donker. Spijtig dat het water van de douches koud was, maar liever zo dan vuil naar huis te moeten. Ik had toch nog een dik uur en een kwart voor de boeg met de auto naar huis. Nog een koffie gedronken in zaal Holheide. Daar was ik echt de laatste om op te stappen! Ik heb me hier goed geamuseerd. Er is geen reden om misprijzend te zijn over deze toer. Ik kreeg wel korting met mijn lidkaart van de WBV (moest 2,50 euro betalen), terwijl die soms niet telt op een organisatie van bijvoorbeeld VWB. Het zal zeker niet de laatste keer geweest zijn dat ik in Overpelt kom biken (tenzij ik vandaag of morgen steendood val natuurlijk :lol: )! Groeten.
woepie 88
Mountainbiker

Post by woepie 88 »

heel mooie tocht geen 2 kilometers beton of asfalt gehad: iets te weinig pijlen na de bochten is gene kritiek maar waar men in het vervolg moet opletten :bounce: :lol: [-o<
woepie 88
Mountainbiker

Post by woepie 88 »

heb wel de 26 maar gefietst maar was toch een prima tocht : ook weer viel mee =D> :lol: :-D
Post Reply