eerste ervaring klikpedalen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Ik ben al geen beginneling meer, maar de mijn staan nog altijd redelijk los.
Ze staan net vast genoeg om niet per ongeluk of onnodig los te schieten.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

opgepast é mannen, als ze te los staan en ge der in volle klim/inspanning uitklikt, dan gaat ge héééél onprettig kennismaken met uwen crank.... ik spreek uit ervaring......
pcbiker
Mountainbiker

Post by pcbiker »

JorisErmens wrote:opgepast é mannen, als ze te los staan en ge der in volle klim/inspanning uitklikt, dan gaat ge héééél onprettig kennismaken met uwen crank.... ik spreek uit ervaring......
of als je een bunnyhop doet!
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Beide situaties vallen bij mij onder de noemer 'onnodig losschieten' :wink:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

JorisErmens wrote:opgepast é mannen, als ze te los staan en ge der in volle klim/inspanning uitklikt, dan gaat ge héééél onprettig kennismaken met uwen crank.... ik spreek uit ervaring......
1) Trapfrequentie aanpassen !

2) Positie voet !
Manouche
Mountainbiker

Post by Manouche »

pvandebe wrote:
1) Trapfrequentie aanpassen !

2) Positie voet !
Kun je daar wat specifieker over zijn? Hoe haal je het meest rendement uit klikpedalen? Niet alleen bij volle inspanning maar ook bij het pedaleren op vlakke weg enzo...
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ik heb het hier niet over rendement, maar om te zorgen dat je niet toevallig ongewild uitklikt.

Over wat je wint met klikpedalen heb 'k en anderen 't er al in eerdere posts aangehaald....Bij het gewone pedaleren zal je geen voordeeel hebben, wel bij het versnellen, optrekken, klimmen, daar ga je dan namelijk ook trekken ipv enkel duwen

Probeer het nu maar gewoon en vertel dan maar hoe blij ge ermee zijt :-D
Tronik
Mountainbiker

Post by Tronik »

Zaterdag voor de eerste keer 20km gereden met klikpedalen.
Het in en uit klikken heb je al vlug onder de knie.Het enige waar ik wat problemen mee heb is om mijn pedaal terug te vinden.
Vandaag mijn eerste VTT gereden met klikpedalen.
Bijna niets van problemen ondervonden.Enkel op het einde in een zandbak #-o ,het harde bevroren zand van dichtbij gevoeld ](*,) #-o ,doordat ik niet tijdig genoeg uit mijn linkerpedaal was.
links was al heel de rit wat moeilijker dan rechts,waarschijnlijk staan de pedalen niet gelijk afgestemd.Of bovenkant en onderkant.

Toch vind ik dat het me al aardig lukt.Is natuurlijk wel even wennen en oefenen tot het uiteindelijk een automatisme zal worden. :drunk:
Alleen maar voordelen denk ik met die "klikkers".En voor de prijs moet je het al zeker niet laten.25euro voor pedalen(shimano PD-M520),plaatjes en plastieken pedalen voor op klikkers. 8)

Ik hou jullie op de hoogte...
Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

enkele weken pas voor de eerste keer op mijn bakkes gegaan met klikkers, en dan nog verschikkelijk loemp ook. In een vettige strook zo traag aan't ploegen da'k in een spoor terecht kwam, dan evenwicht verloren en bijna in slow-motion opzij gevallen. 'k heb wel hard gelachen :lol: :lol:
pour le rest! show! En als ge schoene in den aldi gaat halen in combi met shimano 520'skes in de reclame, bent ge voor iets minder dan 60€ gesteld.
MC Staf
Mountainbiker

Post by MC Staf »

bwa ik rijd hebber nu al 100 kilometer mee gereden en kben 3 keer gevallen waarvan 1 keer uit schrik gewoon de kant ingereje :d en nekeer op een vettig strookske en is thuis :oops:
Post Reply