15/11/08 St Andries Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bouten
Mountainbiker

Re: Aquarius

Post by bouten »

cyclist wrote:
Kuitenbijter wrote:Sorry dat ik dat zeg maar die mensen van Aquarius moeten dat eigenlijk niet. Het is o zo gemakkelijk als je een flesje krijgt met een dop. Dan kan je drinken tijdens het rijden. Waar stop je zo een flesje????? Ja in een van die drie achterzakjes. Gemakkelijk he. Daarmee wil ik reageren op Montenbaiker: het zijn inderdaad idioten die hun flesjes in het veld werpen. [-X [-X
Als je dan vraagt waarom ze het doen?? Om gewicht te sparen. #-o #-o Onozelaars. Wat een mentaliteit hebben sommige bikers toch. Ik zelf heb 2 binnenbanden zien liggen. Amai, lastig he om dat terug in uw achterzakje te stoppen. :-? :-? Het is door al die eikels dat er het jaar nadien net die stukken wegvallen omdat de eigenaars klagen dat er te veel vuil wordt achtergelaten.

Om toch nog iets over de tocht te zeggen; de max echt waar. Heb inderdaad gehoord van mijn collega dat er vorig jaar meer bos inzat dan dit jaar. Waarschijnlijk waren die weggelaten stukken bezaaid met lege flesjes en binnenbanden.

Tot volgend jaar :-D :-D
Ik kan me daar ook enorm aan ergeren, er zijn er jammer genoeg (steeds meer ?) steeds bij die zich prof wanen en niet alleen de "amateurs" de gracht zouden inrijden maar ook geen oog meer hebben voor al het moois dat de natuur te bieden heeft. Daar doen we het toch voor ?? Alsof ze een klassement te verdedigen hebben vlammen ze door bossen en velden zonder enig respect voor de andere bikers maar ook wandelaars die op hun manier van de natuur willen genieten. Meestal zijn het dan precies die vlammers die steeds klaar staan met bakken kritiek op de organisatoren... Zouden ze echt geen besef hebben dat ze er mede oorzaak van zijn dat heel wat mooie stukken niet meer toegelaten worden het jaar nadien :-?
Die mannen denken enkel aan zichzelf en houden nergens
rekening mee :( Is da nu echt zo moeilijk om het afval mee
te nemen.Nee,t'is natuurlijk gemakkelijker om het weg te
smijten en volgend jaar niet meer door de privéstroken
te mogen :evil: Zielig
champ 08-09
Mountainbiker

Post by champ 08-09 »

eerste keer dak naar daar afgezakt ben. en zeker nie de laatste keer. heb me rot geammuseerd in de bossen waar we in mochten. op laatste had iemand van ons team nog materiaal pech. pedaal af. gelukkig kon iemand ons de weg wijzen naar dichtse fietsenmaker die ons kon helpen. ik dank alvast fietshandelaar Misseeuw om ons te helpen en zo onze weg konden verder zetten. PROFICIAT vanwege Mc bride MTB TEAM. =D> =D> =D>
fast2
Mountainbiker

Post by fast2 »

=D> =D> waren kontent van den grote toer !
de velden moeten van mij nie maar het kan soms niet anders voor de parkoer bouwers , kan hier van meespreken bij onze heuveltjes van erika .
was dik tevreden met de berijdbare stukken en waar het niet kon kan men ook toch nog lopen hé !
tot volgende jaar en hopelijk tot op de heuveltjes :-D
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

mtbkris
Mountainbiker

Post by mtbkris »

Emperor of the Mud wrote:Vannamiddag met hele hoge verwachtingen naar St-Andries afgezakt. Deze TT was verleden jaar immers één van mijn favorieten... Na een tijdje gewacht te hebben op Bart Klapband (hij zat aan de verkeerde veemarkt #-o ), aangezet voor de 56... Het eerste bosje kwam me al bekend voor uit de vorige editie... "Tis heel de tijd van dadde", riep ik Bart nog toe... Helaas voor ons had de organisatie een andere weg ingeslagen (hun goed recht)... Maar weide- en maïsvelddoorsteken zijn ook mijn ding niet... Al de mooie stukjes van vorig jaar werden compleet genegeerd (geen toestemming??)... Ook had ik de indruk dat de bepijling vorige keer beter was, op een paar splitsingen serieus getwijfeld... Soit, eenmaal op de veemarkt aangekomen overheerste toch een gevoel van lichte ontgoocheling... Hopelijk volgend jaar weer een "echte" bossentocht... Aja, bevs vond ik dik in orde (als het goed is, zeg ik het ook)...
Volledig mee akoord,beke ontgoochelend,geen echte bossetocht meer.
cyclist
Mountainbiker

Post by cyclist »

i-Mac wrote:Mijn verslag is klaar.

http://www.i-mac.be/rapidblog/rapidblog.php
Dat vinden die van Tubeke ook :P
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

Zaterdag ook van de partij:
Gezien ik op een schappelijk uur terug thuis wou zijn en toch de nodige kilometers wou doen, rond 8u15 met fiets van thuis uit vertrokken om de 43km te doen.
De tocht was inderdaad wel heel wat anders dan de voorbije jaren, maar we weten nu eenmaal dat de Brugse omgeving veel privé-bossen heeft en toegang krijgen is niet altijd evident... :roll:

Globaal gezien wel een mooie tocht, vooral omdat het meer richting Aartrijke enzo ging. Dat was eens iets anders. :-)
De maisvelden lagen er (gelukkig) beter bij dan op onze tocht op 11/11 in Varsenare waar ze door de immense hoeveelheid regen herschapen waren in modderbaden. :-?

Eén minpuntje was misschien de bevoorrading op de 43km: het was er één (voor mij op zich ok) maar deze lag al na 13km en dat was eigenlijk het best berijdbare stuk!

Uiteindelijk voldaan na 2u15 en 55km terug thuis.
raboken
Mountainbiker

foto's

Post by raboken »

Hallo

Weet er iemand waar je de foto's kan terug vinden van deze TT. In het begin en op het einde zijn er foto's genomen, door de organisatie??
Weet iemand hier meer van?

bedankt
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Ook ik ben zaterdag vertrokken met de ganse familie (vrouwke en kindjes, enkel de schoonmoeder ontbrak) voor deze TT. Het probleem is inderdaad zoals hier reeds meerdere malen aangehaald dat de vorige edities van uitzonderlijk hoog niveau waren. De TT van dit jaar was inderdaad zeker niet slecht maar was zeker tov vorig jaar een stuk minder wat van deze TT een goeie tocht maakt zoals er wel meerdere zijn maar ik vind dat er betere zijn. Jammer natuurlijk dat de vroegere technische passages in de bossen er nu niet meer inzitten :cry: maar er zal natuurlijk wel een goede reden voor zijn. Bepijling en bevoorrading (beetje te vroeg op de 43 km) waren goed.
In ieder geval : we hebben ons goed geamuseerd :lol: :lol: maar de verwachtingen (na de supertocht van vorig jaar) waren te hoog gespannen om super content naar huis te trekken wat het parcours betreft.
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Sorry mensen voor het lang wachten maar er zijn problemen met
m'n account en de php hier op de site. Gelieve naar deze pagina te gaan voor een reactie op jullie replay's.

http://www.brugsebikers.be/infott.html
Post Reply